hendelsesløysa Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Det stemmer, Lefdal har ikke mere prisgaranti enn det som Elkjøp, Expert og de andre har. De reklamerer selvsagt med "BILLIGST", men nå er det opp til hver av oss og finne den billigste prisen. De kan ikke annonsere med "BILLIGST" hvis de ikke kan dokumentere at påstanden stemmer. Det bryter i så fall med markedsføringsloven. Det var nettopp dette de fikk bot for av forbrukermyndighetene i januar i år. Hvis du tar en tur innom www.lefdal.com så ser du at påstanden er fjernet. Nå står det bare "Alltid billig!" og "Lavest på pris?" NB. legg merke til spørsmålstegnet. Det er altså ikke en konkret påstand men et spørsmål. Hva er bra med Lefdal og datavarer da? De selger akkurat samme varer som andre plasser. Hvis prisen er bra så er det altså en bra plass å handle. Du har rett. En påstand om "BILLIGST" holder ikke. Det var vel mere "Alltid billig!" jeg siktet etter. På samme måte som at Elkjøp sier "Det er dumt å betale for mye", ja, det er det jo, uansett hvor du handler - Elkjøp kan jo også være dyre. Ellers Experts "Innrøm at du liker det...", liker hva? Handler der jeg vil jeg. En god mix av god service, rette varen og rett pris er viktigst for de fleste ! Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvis du tar en tur innom www.lefdal.com så ser du at påstanden er fjernet. Nå står det bare "Alltid billig!" og "Lavest på pris?" NB. legg merke til spørsmålstegnet. Det er altså ikke en konkret påstand men et spørsmål. tror Lefdal kommer til å få smekk på finga for dette og av forbrukerombudet... andre firmaer har fått advarsler pga slike utsagn (Lavest på pris?)...da FO sa at det er villedende for forbruker fordi man får inntrykk av at det er billigst Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 I Bergen funker det iallefall greit og for sikkerhets skyld går alle selgerne rundt med skjorter med 150% logoen brodert på skjortebrystet. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Nå er jeg lei alt det tullet... Hater at kundeservice sier en ting, og selgerne sier en annen ting... Lenke til kommentar
Anel Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei, tenkte jeg skulle kjøpe en ny printer. Så for en par dager siden var jeg på lefdal og så denne Etter litt surfing på de forskjellige nettshopene samme kvelden fant jeg samme printeren hos flexi-data og siden jeg bor i Bergen så trenger jeg ikke å betale porto. (henter den selv) Så det jeg lurte på er hvordan går jeg frem for å benytte meg av denne 150% hos lefdal? Må jeg først kjøpe printeren, hos lefdal... for igjen å kjøpe den hos flexi for å få penger igjen. Eller holder det med at jeg viser en utskrift fra flexi hos Lefdal? Håper noen er villig til å svare. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Holder med en utskrift fra web-butikken, men husk at du må kjøpe varen hos ledfal, så reklamere. Gå gjerne inn dagen etter, slik at de ikke ser altfor teit på deg :=) Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har lefdal i bergen fremdeles 150% prisgaranti? Lenke til kommentar
Anel Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Mener at jeg har sett store 150% garanti oppslag på vinduene i butikken, så da går jeg ut ifra det Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Trodde det hadde blitt stoppet av forbrukerrådet jeg. Vi har ikke den slags pris garanti i stavanger lengre.. Her reklameres det kun med alltid billig, i stede for alltid billigst som det het før! Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ifølge Lefdal på Alnabru hadde de ikke lenger 150%-garantien, men du fikk tilbake mellomlegget hvis du hadde kjøpt en ting der som var billigere et annet sted. 'Takk for hjelpen' kalte de det. Selv kunne jeg ikke skjønne problemet med at de hadde 150%, sparte en god del penger på det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Selv kunne jeg ikke skjønne problemet med at de hadde 150%, sparte en god del penger på det. 5171515[/snapback] Ikke i det lange løp... er diskutert en god del før hvor positivt denne 150% garantien faktisk var for forbrukerne. Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Bare for å bekrefte det, 150% prisgarantien til Lefdal er bortevekk. Har en i klassen som jobber på Lefdal, og han driver å ødelegger alle pennene med reklame for garantien.. Missvisende reklame vettu, ikke bra Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ifølge Lefdal på Alnabru hadde de ikke lenger 150%-garantien, men du fikk tilbake mellomlegget hvis du hadde kjøpt en ting der som var billigere et annet sted.'Takk for hjelpen' kalte de det. Selv kunne jeg ikke skjønne problemet med at de hadde 150%, sparte en god del penger på det. 5171515[/snapback] Med andre ord prisgaranti på 100%, samme som vi også finner hos Elkjøpt! Og vi får ikke varen billigere, men til samme pris som vi ville fått hos de andre forhandlerne.. Ingen penger spart hos Lefdal lengre...(på prisgaranti) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Bare for å bekrefte det, 150% prisgarantien til Lefdal er bortevekk. Har en i klassen som jobber på Lefdal, og han driver å ødelegger alle pennene med reklame for garantien.. Missvisende reklame vettu, ikke bra 5172054[/snapback] Det høres bra ut Jeg er fornøyd! "Garantien" var en uting i utgangspunktet. Endret 18. november 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Sparte en del tusen på garantien jeg! Bla på kjøp av tv før nyttårs salget! Kom tilbake når salget var i gang og fikk 1000,- som fjernsynet var satt ned under salget, pluss 500,- til (150%) Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Har Lefdal kuttet helt ut sin prisgaranti? Ingen 150% eller 100%? Og har Elkjøp kuttet ut sin 100% prisgaranti? Finner ingen reklame om dette lenger. Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) I utgangspunktet skulle ikke lefdals garanti dekke varer som var redusert i pris under en periode, som f eks ved et julesalg. Men en varig prisreduksjon ville åpne for muligheten til å få refundert 150% av prisforskjellen. Dersom du (Marzo) har klart å karre til deg refusjon, på en vare som er kjøpt under et julesalg er du HELDIG. Noe av grunnen til at Lefdal gikk bort fra 150% garantien sin, var da også at visse luringer her inne fikk det til å gå sport i å maksimere utbyttet av denne "garantien". Trist, men sant. Edit:Glemte å skrive hvem jeg svarte til Endret 22. november 2005 av Bjoern- Lenke til kommentar
gwh Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Noe av grunnen til at Lefdal gikk bort fra 150% garantien sin, var da også at visse luringer her inne fikk det til å gå sport i å maksimere utbyttet av denne "garantien". Trist, men sant. thumbdown.gif Ser ikke hva som trist med dette. Stiller man seg opp til hogg, så må man regne med at folk hogger til også. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Har Lefdal kuttet helt ut sin prisgaranti? Ingen 150% eller 100%?Og har Elkjøp kuttet ut sin 100% prisgaranti? Finner ingen reklame om dette lenger. 5189567[/snapback] De har ikke dette skrevet noe sted lenger, men både lefdal og elkjøp skal ha prisgarantier. dvs at du får refundert diff mellom deres og andres pris om du sier ifra om det (100%)...har ikke testet det ut, så sikkert lurt å spørre før du kjøper hos dem... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Etter det jeg har skjønnt er "den nye 100%-garantien" frivillig for selgeren. Altså at selger kan velge å si ja eller nei. Det er lov å prøve seg, men du må mest sansynlig kjenne en av de ansatte eller møte på en ansatt som er i særdeles godt humør for å få rabatt på varen. Eller bare velge et overpriset produkt som de sliter med å bli kvitt (f.eks utstillingsmodellen av et utgående produkt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå