Alastor Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Når det gjelder hvorfor alt reklamemateriell er borte så burde jo man se det som en naturlig konsekvens av at lefdal ikke lenger fikk lov å annonsere med 150% prisgaranti osv i vår. At reklamen forsvinner betyr ikke nødvendigvis at garantien forsvinner! Lenke til kommentar
toretors Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jo, garantien forsvinner sammen med reklamen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jo, garantien forsvinner sammen med reklamen. Nei, det behøver den ikke. De fikk ikke lov til å annonsere med den lenger, men de fikk ikke forbud mot selve garantien. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Den behøver ikke være det, men når baso sier Vel gikk til lefdal , selger sa prisgarantien er slutt, og jeg sa siba selger for 790kr så sa han da får du kjøpe der da. så er den vel det? Noen andre som har fått prisgaranti i dag? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 var på lefdal alnabru i dag , tenkte å kjøpe en k750i med binding active talk, prisen var 990 der. Den er 790 på siba. så tenkte å spare 150% altså koster den meg 690kr. Vel gikk til lefdal , selger sa prisgarantien er slutt, og jeg sa siba selger for 790kr så sa han da får du kjøpe der da. Kjøpte på siba for 790 med gratis bluetooth handsfree verdi kr799. Er garantien slutt? aldri sett reklame for den nå for tiden. da var du uheldig. gjorde det samme og fikk den for 790 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei og takk for din henvendelse! Ja, vi har fortsatt prisgaranti! Har du kjøpt en vare hos oss og innen 30 dager etter kjøpet finner varen billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg din kjøpskvittering og dokumentasjon på prisen hos konkurrenten inn i butikk, så utbetaler vi deg 150% prisgaranti. Ønsker du derimot å kjøpe en vare hos oss, men samtidig finner den billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg dokumentasjon på pris inn i våre butikker og du får varen til samme pris hos oss. Finner du en vare billigere hos en norsk nettbutikk, blir frakten lagt til i konkurrentens pris før vi utbetaler prisgarantien! Ha en fortsatt fin dag! Vennlig hilsen Lefdal Kundesenter Hege Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei og takk for din henvendelse! Ja, vi har fortsatt prisgaranti! Har du kjøpt en vare hos oss og innen 30 dager etter kjøpet finner varen billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg din kjøpskvittering og dokumentasjon på prisen hos konkurrenten inn i butikk, så utbetaler vi deg 150% prisgaranti. Ønsker du derimot å kjøpe en vare hos oss, men samtidig finner den billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg dokumentasjon på pris inn i våre butikker og du får varen til samme pris hos oss. Finner du en vare billigere hos en norsk nettbutikk, blir frakten lagt til i konkurrentens pris før vi utbetaler prisgarantien! Ha en fortsatt fin dag! Vennlig hilsen Lefdal Kundesenter Hege Når fikk du den mailen? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jo, garantien forsvinner sammen med reklamen. Har du sett noen reklame om prisgaranti fra elkjøp det siste året? Betyr det at elkjøp ikke matcher konkurrerende priser? For det gjør de. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hei og takk for din henvendelse! Ja, vi har fortsatt prisgaranti! Har du kjøpt en vare hos oss og innen 30 dager etter kjøpet finner varen billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg din kjøpskvittering og dokumentasjon på prisen hos konkurrenten inn i butikk, så utbetaler vi deg 150% prisgaranti. Ønsker du derimot å kjøpe en vare hos oss, men samtidig finner den billigere hos en av våre konkurrenter, tar du med deg dokumentasjon på pris inn i våre butikker og du får varen til samme pris hos oss. Finner du en vare billigere hos en norsk nettbutikk, blir frakten lagt til i konkurrentens pris før vi utbetaler prisgarantien! Ha en fortsatt fin dag! Vennlig hilsen Lefdal Kundesenter Hege Når fikk du den mailen? fikk den i dag rundt 10:30! Skal handle noe på lefdal i kveld...så jeg tar med utskrift fra mailen hehe Endret 23. september 2005 av Makky Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Nokia 3230 til 3195 hos Lefdal og 2312 på prisguiden og pluss en hundrelapp i frakt skulle "lefdalpris" bli 2020 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg fikk nøyaktig samme "kopier og lim inn"-mail i dag. Også fra Hege. Jeg er missfornøyd med svaret og spør en gang til. Jeg vil ha KLART svar og en BEKREFTELSE eller avkreftelse på om prisgarantien fortsatt gjelder. Jeg spør også om utdyping på mye mer så jeg håper vi får noen endelige svar. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg fikk nøyaktig samme "kopier og lim inn"-mail i dag. Også fra Hege. Jeg er missfornøyd med svaret og spør en gang til. Jeg vil ha KLART svar og en BEKREFTELSE eller avkreftelse på om prisgarantien fortsatt gjelder. Jeg spør også om utdyping på mye mer så jeg håper vi får noen endelige svar. Hehe... Hege får nok forespørsler fra oss på hw.no Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg er missfornøyd med svaret og spør en gang til. Jeg vil ha KLART svar og en BEKREFTELSE eller avkreftelse på om prisgarantien fortsatt gjelder. Synes svaret var ganske klart jeg... Ja, vi har fortsatt prisgaranti! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Tja, jeg synes ikke det er klart nok når en ansatt sier noe en plass og en ansatt en annen plass sier det stikk motssatte. Da kan man jo begynne å lure på hvilken ansatt man møter når man prøver å benytte seg av prisgarantien. Litt kjipt om man har kjøpt et alt for dyrt produkt og ikke får benyttet den prisgarantien man trodde man hadde. Det gjør det nok litt enklere å ha det skriftlig, men det hadde også vært fint om Hege kunne forhørt seg litt med ledelsen eller avdelinger rundt om kring for å få det bekreftet eller avkreftet for sin egen del så hun ikke driver med feilinformasjon. Det at man har det skriftlig gjør nok at man får benyttet seg av prisgarantien uansett, selv om Hege måtte være misinformert. Såpass service tror jeg de gir. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 da jeg var der igår, sa de at de garantien hadde opphørt etter pålegg fra forbrukerrådet. MEn de sa at om du kjøper noe og finnet det billgere et annet sted skulle man få tilbake mellomlegget ihvertfall Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Tja, jeg synes ikke det er klart nok når en ansatt sier noe en plass og en ansatt en annen plass sier det stikk motssatte. Da kan man jo begynne å lure på hvilken ansatt man møter når man prøver å benytte seg av prisgarantien. Litt kjipt om man har kjøpt et alt for dyrt produkt og ikke får benyttet den prisgarantien man trodde man hadde. Det gjør det nok litt enklere å ha det skriftlig, men det hadde også vært fint om Hege kunne forhørt seg litt med ledelsen eller avdelinger rundt om kring for å få det bekreftet eller avkreftet for sin egen del så hun ikke driver med feilinformasjon. Det at man har det skriftlig gjør nok at man får benyttet seg av prisgarantien uansett, selv om Hege måtte være misinformert. Såpass service tror jeg de gir. Hehe... "såpass service tror jeg de gir" Desverre, så nektet selgeren dette blankt i dag! Fikk bare igjennom mellomlegget. Han så forundret utskriften av mailen, og kunne ikke skjønne at "hege" og de andre kunne si noe slikt. Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Det stemmer, Lefdal har ikke mere prisgaranti enn det som Elkjøp, Expert og de andre har. De reklamerer selvsagt med "BILLIGST", men nå er det opp til hver av oss og finne den billigste prisen. Hva er bra med Lefdal og datavarer da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Skuffende! Du møtte tydeligvis ikke en serviceinnstillt selger... Hvis du hadde satt hardt mot hardt så har du faktisk loven på din side. Dvs. Du har juridisk krav på noe som en ansatt i firmaet har lovet deg. At Lefdal skylder på at dette var en enkeltpersons feil fører neppe frem juridisk. Hvis du setter hardt mot hardt på dette så tror jeg faktisk du vil få gjennom prisgarantien selv om den skulle være utgått. Men det er spørs om du mener det er verd bryet og gidder å krangle på dette. Ekstraservice kan du nok se langt etter hvis du prøver dette, men hva gjør vel det så lenge absolutt minimal service innenfor loven sansynligvis vil gjøre deg fornøyd Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Det stemmer, Lefdal har ikke mere prisgaranti enn det som Elkjøp, Expert og de andre har. De reklamerer selvsagt med "BILLIGST", men nå er det opp til hver av oss og finne den billigste prisen. De kan ikke annonsere med "BILLIGST" hvis de ikke kan dokumentere at påstanden stemmer. Det bryter i så fall med markedsføringsloven. Det var nettopp dette de fikk bot for av forbrukermyndighetene i januar i år. Hvis du tar en tur innom www.lefdal.com så ser du at påstanden er fjernet. Nå står det bare "Alltid billig!" og "Lavest på pris?" NB. legg merke til spørsmålstegnet. Det er altså ikke en konkret påstand men et spørsmål. Hva er bra med Lefdal og datavarer da? De selger akkurat samme varer som andre plasser. Hvis prisen er bra så er det altså en bra plass å handle. Endret 23. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg var på Lefdal og skulle kjøpe meg mobil. Fyren sa at de ikke hadde lov å reklamere for prisgaranti lenger, men at jeg kunne få. Så stakk jeg for å sjekke om de hadde billigere produkter andre plasser, for så å komme tilbake til en annen selger som ikke ville gi meg avslag. Jeg handlet på Siba... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå