Marzo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Telebutikken har ikke 30 dagers returrett, så det ville vært en idiotisk løsning. Nei, det lureste er å gå i telebutikken og be om et pristilbud med bekreftelse på at varen er på lager. Ingen butikker med tanke på kundeservice vil svare nei på dette, fordi om de skulle gjøre det vil du Garantert ALDRI komme tilbake til butikken, men om de er snille med deg vil du kanskje handle der om du skal ha noe småtteri feks. Men det er jo nettopp det jeg sier at de HAR gjort! Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Det er kjøpsloven som gir deg 30 dagers returrett og ikke elkjøp, selv om disse reklamerer for "30 dagers full returrett". Og sist jeg sjekket var også telebutikken (samme med alle andre utsalgssteder) pålagt kjøpsloven! Eller? Endret 21. september 2005 av Marzo Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det er kjøpsloven som gir deg 30 dagers returrett og ikke elkjøp, selv om disse reklamerer for "30 dagers full returrett". Og sist jeg sjekket var også telebutikken (samme med alle andre utsalgssteder) pålagt kjøpsloven! Eller? Nei, dette er feil. Det står ingenting i forbrukerkjøpsloven (for forbrukere) ELLER kjøpsloven (for bedrifter) om mulighet til å angre på kjøpet. Derimot har man en lov som heter angrerettloven. Denne gjelder for salg "utenfor vanlig fast utsalgssted". Dvs telefonsalg, postordre, messer og salg over internett. Den sier i grove trekk at man har 14 dagers mulighet til å angre kjøpet dersom man kun har testet og ikke tatt varen skikkelig i bruk. Om du vil, kan du lese selv http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html <-- Forbrukerkjøpsloven http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html <-- Kjøpsloven (trenger ikke lese denne, men tar den med for det) http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html <-- Angrerettloven Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Telebutikken har ikke 30 dagers returrett, så det ville vært en idiotisk løsning. Nei, det lureste er å gå i telebutikken og be om et pristilbud med bekreftelse på at varen er på lager. Ingen butikker med tanke på kundeservice vil svare nei på dette, fordi om de skulle gjøre det vil du Garantert ALDRI komme tilbake til butikken, men om de er snille med deg vil du kanskje handle der om du skal ha noe småtteri feks. Men det er jo nettopp det jeg sier at de HAR gjort! Men da er det jo for alle herved her inne kjent at telebutikken bedriver dårlig kundeservice, siden de ikke er behjelpelige med dette. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Tar til meg kunnskapen! En annen ting som jeg kom på er bindigstid på telefon abonomentet. Husker ikke alle detaljene i hodet nå men tviler på det ville gjort saken noe enklere! Som sagt, å få et dokument på prisen kom ikke på tale i følge selgeren i butikken. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Husker ikke alle detaljene i hodet nå men tviler på det ville gjort saken noe enklere! Som sagt, å få et dokument på prisen kom ikke på tale i følge selgeren i butikken. De aller fleste butikker kan gi pristilbud og sånt da, hvis de ikke gjør det er det dårlig service rett og slett. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Men da er det jo for alle herved her inne kjent at telebutikken bedriver dårlig kundeservice, siden de ikke er behjelpelige med dette. Ja da var det avklart! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Jeg ba ham om å vise meg garanti tekst og vilkår, og der sto det INGEN ting om at den må være på lager, eller at frakten må legges til prisen. Det var en interresant opplysning Det betyr at vi slipper å regne inn frakt og at varen må være på lager. Kanskje noen klarer å skaffe arket med vilkår fra Lefdal? Jeg er litt spent på formuleringen der. (Kanskje det heller ikke står noe om at varen ikke må være på tilbud den andre plassen?) Edit: En ting til: Lefdal har fått 1/5 million kroner i bot for ulovlig prisgaranti. Det er ikke bare annonsering av prisgarantien som er ulovlig, men også det at de påstår å ha prisgaranti på varer som konkurrentene ikke har. Endret 21. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg ba ham om å vise meg garanti tekst og vilkår, og der sto det INGEN ting om at den må være på lager, eller at frakten må legges til prisen. Det var en interresant opplysning Det betyr at vi slipper å regne inn frakt og at varen må være på lager. Kanskje noen klarer å skaffe arket med vilkår fra Lefdal? Jeg er litt spent på formuleringen der. (Kanskje det heller ikke står noe om at varen ikke må være på tilbud den andre plassen?) Edit: En ting til: Lefdal har fått 1/5 million kroner i bot for ulovlig prisgaranti. Det er ikke bare annonsering av prisgarantien som er ulovlig, men også det at de påstår å ha prisgaranti på varer som konkurrentene ikke har. Kanskje...men man må stå på krava og ikke gi seg... selvfølgelig så lenge man VET at man har rett Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Noen må få skaffa det arket med vilkår for deres garanti, hvis det er slik at frakt / lagervare ikke er tilfelle, kan man tjene enda mer Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Jeg ba ham om å vise meg garanti tekst og vilkår, og der sto det INGEN ting om at den må være på lager, eller at frakten må legges til prisen. Det var en interresant opplysning Det betyr at vi slipper å regne inn frakt og at varen må være på lager. Kanskje noen klarer å skaffe arket med vilkår fra Lefdal? Jeg er litt spent på formuleringen der. (Kanskje det heller ikke står noe om at varen ikke må være på tilbud den andre plassen?) Edit: En ting til: Lefdal har fått 1/5 million kroner i bot for ulovlig prisgaranti. Det er ikke bare annonsering av prisgarantien som er ulovlig, men også det at de påstår å ha prisgaranti på varer som konkurrentene ikke har. De ble dømt fordi de annonserte med totalt 4 som ikke fantes hos andre konkurrenter, av oppmot 1000 totalt annoserte. Uansett, det er ingen garanti-tekst eller vilkår på dette, da lefdals prisgaranti er en 100% frivillig ordning fra deres side. Og retningslinjene der som skal følges av alle lefdalbutikker IFØLGE KUNDESERVICE, er at varen MÅ være på lager hos konkurrenten samt at frakt skal legges til. Alle ytelser utover dette er selvfølgelig bare enda bedre, men å gå rundt å kreve det blir rart. Mye vil ha mer og f*en vil ha fler ligner det på. EDIT: Var faktisk færre enn 4. - Vi synes boten er streng, men vi betaler selvfølgelig. Dette dreier seg om menneskelige feil, og ikke forsøk på å lure kunden. Vi har glemt å sette merkelapp på to produkter som bare fantes hos oss. I tillegg var merkingen på et fotoapparat i kundeavisen falt ut, sier Lefdals Trond Samuelsen til Dagbladet.no. Endret 21. september 2005 av Alastor Lenke til kommentar
baso Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 var på lefdal alnabru i dag , tenkte å kjøpe en k750i med binding active talk, prisen var 990 der. Den er 790 på siba. så tenkte å spare 150% altså koster den meg 690kr. Vel gikk til lefdal , selger sa prisgarantien er slutt, og jeg sa siba selger for 790kr så sa han da får du kjøpe der da. Kjøpte på siba for 790 med gratis bluetooth handsfree verdi kr799. Er garantien slutt? aldri sett reklame for den nå for tiden. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 var på lefdal alnabru i dag , tenkte å kjøpe en k750i med binding active talk, prisen var 990 der. Den er 790 på siba. så tenkte å spare 150% altså koster den meg 690kr. Vel gikk til lefdal , selger sa prisgarantien er slutt, og jeg sa siba selger for 790kr så sa han da får du kjøpe der da. Kjøpte på siba for 790 med gratis bluetooth handsfree verdi kr799. Er garantien slutt? aldri sett reklame for den nå for tiden. Jeg betalte 795 for den telefonen for en uke siden, på lefdal Bergen Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ja Lefdal hadde fjernet all reklamen sin ivertfall og selgerene hadde fått nye t skjorter. Synd i grunn har, spart masse penger på Lefdal Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Bilde er ikke gyldig har jeg blitt fortalt! Har brukt bilde på mobilen flere ganger .... kommer nok an på selgeren ... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Kan noen bekrefte at prisgarantien er slutt? Gjelder dette alle lefdal-butikker, eller bare alnabru-avdelingen? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg spurte folk jeg kjenner i lefdal i går, og de fortalte meg at den IKKE er slutt. At dette må være en glipp eller lignende. Jeg tviler iallefall sterkt på at lefdal slutter med dette. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 hva er poenget med en prisgaranti som bare de som bruker den vet om? det er iallefall ikke lønnsomt antar jeg. Tror nok den har forsvunnet/er på vei ut Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Det er GOD kundebehandling! Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ja Lefdal hadde fjernet all reklamen sin ivertfall og selgerene hadde fått nye t skjorter. Synd i grunn har, spart masse penger på Lefdal Er det virkelig sant? Må ut på lefdal i morgen å sjekke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå