Peder82 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kjøpte en Pioneer 43" plasma-tv på Elkjøp for 32995,-, mens Lefdal solgte den for 39995,-. Kjøpte TV'en hos Lefdal og Elkjøp, og viste kvitteringen til de ansatte ved Lefdal og fikk tilbake 10500,-. Leverte den andre TV'en tilbake til Elkjøp etterpå. Du trenger ikke kjøpe produktet i en annen butikk for å benytte deg av prisgarantien Så du handlet tv for 70 000 :!: Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Lefdals prisgaranti er med på å kapre mange kunder! Uten denne ville nok mange kunder valgt butikk av andre praktiske spørsmål enn pris! Det er bedre å gjøre et salg med litt mindre fortjeneste enn konkurenten, enn å ikke gjøre et salg i det hele tatt! Men det er når prisgarantien gjør at vi får varen til under import pris at det begynner å bli morsomt! Endret 20. september 2005 av Marzo Lenke til kommentar
tore- Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kjøpte en Pioneer 43" plasma-tv på Elkjøp for 32995,-, mens Lefdal solgte den for 39995,-. Kjøpte TV'en hos Lefdal og Elkjøp, og viste kvitteringen til de ansatte ved Lefdal og fikk tilbake 10500,-. Leverte den andre TV'en tilbake til Elkjøp etterpå. Du trenger ikke kjøpe produktet i en annen butikk for å benytte deg av prisgarantien Så du handlet tv for 70 000 :!: Du har oppfattet hele greien feil. Hva med å lese litt? Quick showdown. Du kjøper en MP3 spiller til 3000kr på lefdal, en uke seinere finner du den til 2000kr på Elkjøp. Du tar med deg en utskrift fra Elkjøp om at den eksakt samme spilleren koster 2000kr hos dem, for så å gå til Lefdal og bruke garantien dems. Du vil da få tilbakebetalt differansen (1000kr) + 50% av differansen (500kr) = 1500,- Ergo, du betaler egentlig bare 3000-1500. LES! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Eh.. var det ikke nettop MANGE poster som forsvant sporløst her nå? Det er to tråder om 150% garantien til Lefdal. Du forveksler kanskje med den andre? Denne er for å diskutere selve ordningen, mens den andre er for å rapportere om gode priser. Forøvrig er det langt i fra alle innleggene i den andre tråden som som bare inneholder gode tilbud, så det burde nok bli tatt en opprydding der. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kjøpte en Pioneer 43" plasma-tv på Elkjøp for 32995,-, mens Lefdal solgte den for 39995,-. Kjøpte TV'en hos Lefdal og Elkjøp, og viste kvitteringen til de ansatte ved Lefdal og fikk tilbake 10500,-. Leverte den andre TV'en tilbake til Elkjøp etterpå. OFFTOPIC: Er den TV'en god? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kjøpte en Pioneer 43" plasma-tv på Elkjøp for 32995,-, mens Lefdal solgte den for 39995,-. Kjøpte TV'en hos Lefdal og Elkjøp, og viste kvitteringen til de ansatte ved Lefdal og fikk tilbake 10500,-. Leverte den andre TV'en tilbake til Elkjøp etterpå. Du trenger ikke kjøpe produktet i en annen butikk for å benytte deg av prisgarantien Så du handlet tv for 70 000 :!: Du har oppfattet hele greien feil. Hva med å lese litt? Quick showdown. Du kjøper en MP3 spiller til 3000kr på lefdal, en uke seinere finner du den til 2000kr på Elkjøp. Du tar med deg en utskrift fra Elkjøp om at den eksakt samme spilleren koster 2000kr hos dem, for så å gå til Lefdal og bruke garantien dems. Du vil da få tilbakebetalt differansen (1000kr) + 50% av differansen (500kr) = 1500,- Ergo, du betaler egentlig bare 3000-1500. LES! Rene rakettforskeren du Hvis du leser quoten kanskje du forstår litt mer av min post, men hvis du vil ha det med teskje kan du lese linjene under: consilium skrev "Kjøpte TV'en hos Lefdal og Elkjøp, og viste kvitteringen til de ansatte ved Lefdal og fikk tilbake 10500,-.". 1. Cornelius kjøpte tydeligvis TV-en på elkjøp for å kunne vise frem kvitteringen på Lefdal etter å ha kjøpt TV-en der og. 2. Han fikk selvfølgelig avslag på prisen hos Lefdal og brukte 30 dagers returrett hos Elkjøp. 3. Til slutt satt cornelius igjen med en billig TV, men det kunne ha vært gjort enklere og i en periode hadde han faktisk brukt 70 000 på TV før han leverte den ene tilbake til Elkjøp. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kjøpte en Pioneer 43" plasma-tv på Elkjøp for 32995,-, mens Lefdal solgte den for 39995,-. Kjøpte TV'en hos Lefdal og Elkjøp, og viste kvitteringen til de ansatte ved Lefdal og fikk tilbake 10500,-. Leverte den andre TV'en tilbake til Elkjøp etterpå. Du trenger ikke kjøpe produktet i en annen butikk for å benytte deg av prisgarantien Så du handlet tv for 70 000 :!: Du har oppfattet hele greien feil. Hva med å lese litt? Quick showdown. Du kjøper en MP3 spiller til 3000kr på lefdal, en uke seinere finner du den til 2000kr på Elkjøp. Du tar med deg en utskrift fra Elkjøp om at den eksakt samme spilleren koster 2000kr hos dem, for så å gå til Lefdal og bruke garantien dems. Du vil da få tilbakebetalt differansen (1000kr) + 50% av differansen (500kr) = 1500,- Ergo, du betaler egentlig bare 3000-1500. LES! Rene rakettforskeren du Hvis du leser quoten kanskje du forstår litt mer av min post, men hvis du vil ha det med teskje kan du lese linjene under: consilium skrev "Kjøpte TV'en hos Lefdal og Elkjøp, og viste kvitteringen til de ansatte ved Lefdal og fikk tilbake 10500,-.". 1. Cornelius kjøpte tydeligvis TV-en på elkjøp for å kunne vise frem kvitteringen på Lefdal etter å ha kjøpt TV-en der og. 2. Han fikk selvfølgelig avslag på prisen hos Lefdal og brukte 30 dagers returrett hos Elkjøp. 3. Til slutt satt cornelius igjen med en billig TV, men det kunne ha vært gjort enklere og i en periode hadde han faktisk brukt 70 000 på TV før han leverte den ene tilbake til Elkjøp. Fært så grinete folk var i kveld da.. LEGG DERE! Lenke til kommentar
candymann Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Nice..... 70' på TV!! Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 LEGG DERE! God ide :!: Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Er ikke alltid like lett å få med dokumentasjon på prisen fra annen forhandler! Dermed må man bruke kvitteringen slik som Cornelius har gjort! Endret 20. september 2005 av Marzo Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Er ikke alltid like lett å få med dokumentasjon på prisen fra annen forhandler!Dermed må man bruke kvitteringen slik som Cornelius har gjort! Hvorfor skulle ikke dette være lett? Ta til nød et bilde med mobilen din (eller hva du nå enn har for hånden) av prislappen sammen med dagens VG ved siden av. Selv om betjeningen garantert skriver ut prisen til deg hvis du spør pent. Edit: skrivefeil Endret 21. september 2005 av gozzer Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Bilde er ikke gyldig har jeg blitt fortalt! Spurte en selger en gang om å de hadde noe hvor prisen på en mobiltelefon de solgte stod. Fikk som svar; nei du får ikke med deg det slik at du kan gå rett til lefdal og handle den enda billigere. Var en SE T630 me dyoungtalk til 695,- hos telebutikken elns.. Lefdal solgte den for 1395,- Hadde blitt en bra deal det Tok bilde av telefonen i utstillingen med prislappen på, men det var ikke gyldig i følge selgeren på lefdal! Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hmm.. det synes jeg var ekstremt dårlig service/holdnig av begge butikkene egentlig. Men, men - hva får man gjort? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hehe.. Garantien til lefdal er nok kjent i de andre butikkene Har fått dumme blikk etter å spurt om å få en bekreftelse....å dra "sjefen trenger bekreftelse til jobbsammenheng" pleier som regel å funke Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hmm.. det synes jeg var ekstremt dårlig service/holdnig av begge butikkene egentlig. Men, men - hva får man gjort? Synes det var helt riktig holdning av første butikken jeg. Man hjelper ikke en kunde med å få en vare billigere et annet sted, når man allerede i utgangspunktet er billigst. Det tjener jo ikke den første butikken på. Lenke til kommentar
albe Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Eh.. var det ikke nettop MANGE poster som forsvant sporløst her nå? Det er to tråder om 150% garantien til Lefdal. Du forveksler kanskje med den andre? Denne er for å diskutere selve ordningen, mens den andre er for å rapportere om gode priser. Forøvrig er det langt i fra alle innleggene i den andre tråden som som bare inneholder gode tilbud, så det burde nok bli tatt en opprydding der. Ja, jeg så at det vat to tråder nå Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Bilde er ikke gyldig har jeg blitt fortalt!Spurte en selger en gang om å de hadde noe hvor prisen på en mobiltelefon de solgte stod. Fikk som svar; nei du får ikke med deg det slik at du kan gå rett til lefdal og handle den enda billigere. Var en SE T630 me dyoungtalk til 695,- hos telebutikken elns.. Lefdal solgte den for 1395,- Hadde blitt en bra deal det Tok bilde av telefonen i utstillingen med prislappen på, men det var ikke gyldig i følge selgeren på lefdal! Nei, det er selvfølgelig ikke godt nok! Som det står flere steder i tråden så må varen være på lager hos telebutikken også. Og et bilde av en pris er ikke bevis for dette . Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Bilde er ikke gyldig har jeg blitt fortalt!Spurte en selger en gang om å de hadde noe hvor prisen på en mobiltelefon de solgte stod. Fikk som svar; nei du får ikke med deg det slik at du kan gå rett til lefdal og handle den enda billigere. Var en SE T630 me dyoungtalk til 695,- hos telebutikken elns.. Lefdal solgte den for 1395,- Hadde blitt en bra deal det Tok bilde av telefonen i utstillingen med prislappen på, men det var ikke gyldig i følge selgeren på lefdal! Nei, det er selvfølgelig ikke godt nok! Som det står flere steder i tråden så må varen være på lager hos telebutikken også. Og et bilde av en pris er ikke bevis for dette . Nettopp! Det som hadde vert løsningen var å handle den hos telebutikken for så å gå til lefdal å handle ny mobil der med kvitteringen fra telebutikken. Og benytte seg av 30 dagers returrett hos telebutikken! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Telebutikken har ikke 30 dagers returrett, så det ville vært en idiotisk løsning. Nei, det lureste er å gå i telebutikken og be om et pristilbud med bekreftelse på at varen er på lager. Ingen butikker med tanke på kundeservice vil svare nei på dette, fordi om de skulle gjøre det vil du Garantert ALDRI komme tilbake til butikken, men om de er snille med deg vil du kanskje handle der om du skal ha noe småtteri feks. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Bilde er ikke gyldig har jeg blitt fortalt!Spurte en selger en gang om å de hadde noe hvor prisen på en mobiltelefon de solgte stod. Fikk som svar; nei du får ikke med deg det slik at du kan gå rett til lefdal og handle den enda billigere. Var en SE T630 me dyoungtalk til 695,- hos telebutikken elns.. Lefdal solgte den for 1395,- Hadde blitt en bra deal det Tok bilde av telefonen i utstillingen med prislappen på, men det var ikke gyldig i følge selgeren på lefdal! Nei, det er selvfølgelig ikke godt nok! Som det står flere steder i tråden så må varen være på lager hos telebutikken også. Og et bilde av en pris er ikke bevis for dette . Akkurat den delen at "varen må være på lager" er ikke helt sann. Finn meg hvor det står i garantien at den må være på lager? Jeg skulle kjøpe en mobil for 6 mnd siden, og fant 1 uke etter kjøp den samme mobilen 800,- billigere på nett. Men den var ikke på lager. Da jeg fikk for å få prisgaranti på dette kjøpet, ble jeg selvfølgelig stoppet av selgeren pga den ikke vare på lager. Jeg ba ham om å vise meg garanti tekst og vilkår, og der sto det INGEN ting om at den må være på lager, eller at frakten må legges til prisen. Jeg konfronterte ham med det, og han ble DRIIIIIT rød i ansiktet, og sa "et øyeblikk"... Så kom en eller annen form for leder, og skulle leke kjekkas! Han sa først det samme, og jeg konfronterte ham med det samme. Da jeg nektet å godta det før jeg så det skriftlig, prøvde han å vri seg unna med det DÅRLIGSTE argumentet noen gang. Han sa at det ikke var trykket opp enda til Deres butikk. "Nei vel", tenkte jeg, og ba ham få en annen butikk i norge til å fakse det hit. Så skulle jeg være enig og unnskylde meg! "Nei, det kunne han ikke gjøre"! Det var ingen andre butikker som hadde fått det heller, så han motsa seg selv. Så ble han oppgitt over at jeg argumenterte mot ham, at han også sa "et øyeblikk" Så kom det enda en "leder" og de snakka sammen inne på et kontor. Jeg hørte noen var forbanna, de lettveggene er ikke lydtette. IDIOTER! Så kom han ut og bare sa at prisgarantien gjelder. Han tørte ikke å nevne at det skulle legges til frakt på prisen. Dette ble langt, og håper noen får glede av å lese dette Beklager hvis det er noen skriveleifer ute å går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå