tomahg Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Elkjøp har fortsatt praksisen, men den er ikke høylytt. Har jeg forstådd det rett? Vi har bare elkjøp her jeg bor. Så da kan jeg bare ta en utskrift fra handlekurven i en nettbutikk, for så gå til elkjøp å få varen billigere der? Er det 150% hos elkjøp også? Elkjøp har vel ikke 150 % prisgaranti? Men hvis du finner en vare du har kjøpt, billigere i en annen lokal butikk betaler de deg tilbake mellomlegget. Denne garantien gjelder i 30 dager, og gjelder også dersom elkjøp selv setter ned prisene sine i løpet av 30 dager etter kjøpet. Sånn var det iallefall sist jeg sjekket... Endret 13. september 2005 av tomahg Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Så om jeg går til lefdal og handler Panasonic TH-42PV500E Plasma HDTV Som koster 29999,- så tar jeg da og sjekker prisguiden.no og finner tven til 26960,- Går inn på billigste butikk legger den i handlekurven slik at frakt og moms kommer med. skriver den ut og tusler tilbake til Lefdal og viser utskriften og jeg får 150% prisgaranti uten noe mer dikedarer ? Er det virkelig så enkelt ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jepp! Ikke noe tull i det hele tatt de to gangene jeg har vært der. Har forresten heller ikke opplevd at frakt fra butikkene er tatt med i regnestykket. Lenke til kommentar
albe Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Men finnes det noen sted på websida dems eller noe som dokumenterer denne garantien? Lenke til kommentar
Svimen Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Funker fint med 150% garantien, MEN: nettbutikken må ha norsk org nr. og dei må ha varen på lager. *Happy hunting=) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Men finnes det noen sted på websida dems eller noe som dokumenterer denne garantien? Nei, så vidt jeg forstår har de visst problemer med å markedsføre den, men for sikkerhets skyld så går alle selgerne på Lefdal rundt med skjorter hvor 150% logoen er ganske så synlig. De har vel kanskje noen små plakater rundt om i butikken også. Den er iallefall fullt fungerende -senest i går! Lenke til kommentar
albe Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 ... så vidt jeg forstår har de visst problemer med å markedsføre den, ..... Ja, jeg skjønner det. Men det er vel forskjell på å markedsføre/reklamere for den og det å dokumentere den. Eller kanskje forskjellen på dette er størrelsen på fonten de bruker..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) ... så vidt jeg forstår har de visst problemer med å markedsføre den, ..... Ja, jeg skjønner det. Men det er vel forskjell på å markedsføre/reklamere for den og det å dokumentere den. Eller kanskje forskjellen på dette er størrelsen på fonten de bruker..... Jeg tror de syntes det ble så vanskelig å markedsføre den riktig at de droppet hele greia, iallefall ser det slik ut. Men viktig å få med seg at det ikke er garantien i seg selv som var problematisk, men det at den ble anvendt på produkter du kanskje ikke fikk andre steder. Les hva Dagbladet skrev om saken. Men den er der -det er jeg 150% sikker på! Hvis ikke kan du jo bare spørre slik jeg gjorde med komfyren. "Dere har 150% garantien enda?" : "Ja stemmer det" *drar VISAkortet* "Bra" "Jeg fant den nemlig 4000 billigere et annet sted" *tar frem utskriften* "Eh, ja... Jeg skal spørre butikksjefen" Og to minutt senere gikk jeg ut med komfyren og 6200 kroner i lomma :-) Endret 13. september 2005 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
capy Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 hehe, fin historie:) selv skal jeg ta meg en tur til helgen igjen, håper å få meg en billig minnebrikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Haha, Lefdal burde vært puttet i prisguiden -helt gratis! Et fint tilbud er Asono Opus 512mb som de skal ha 1995 for, du får den for 1295 hos Komplett og dermed 1050 cashback og den er altså din for 945 kroner :-) Kom gjerne med tips om andre overprisede produkter! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Husker i fjor sommer da verbatim 8x kostet 299 per spindel, og elkjøp hadde de på salg til 149,- Tipp hvem som tømte lageret (ca 50 spindler eller no sånt) hos lefdal da... 75,- per spindel var en fin pris da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Når du bare bruker garantien er det jo ingen tvil om hvem som er billigst -det er Lefdal :-) Mitt beste kjøp var en Miele stekeovn som de hadde priset helt borti veggen -6200 kroner tilbakebetalt. Hvis de bare bommer stygt nok kan man jo få ting gratis -kan se for meg at det kan skje på endel datating eller hvis andre butikker kjører noen kanontilbud. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 BennyBanassi: Du kan jo opprette en tråd "sykt bra tilbud pga lefdals prisgaranti", slik OrjanP har gjort med tråden "ukens tilbud". Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Heisann ! Artig tråd dette ! Men, det er ikke alltid det går som man vil, her er min historie: Skulle kjøpe meg et nytt digitalkamera, og fant et Kodak kamera hos Elkjøp, som jeg likte godt, og som hadde gode karakterer i tester. 2.495.- kostet det der. Stakk så innom Lefdal, og de hadde akkurat samme kameraet, til 3.295.- Jippi tenkte jeg, 150% av 800 kroner er 1200, devs at jeg kan få kameraet til 2.095.-, en skikkelig røverpris ! Eneste skåret i gleden..... Da jeg kom til kassen og skulle betale, så kom det fram 2.495.- på kassen..... Den var feilpriset på hyllen..... Ville ha vært litt dumt å sakt at "Nei, det er for billig, kan ikke kjøpe det"...... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg kjenner til det kodak-kameraet. Og prisen til 3295,- er inkludert en fotoprinter/docking . Mens kameraet alene koster 2495,-. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Er glad færrest mulig bruker denne prisgarantien jeg... Hadde "alle" brukt denne prisgarantien, ville det i det lange løp bare ført til høyere priser både hos Lefdal og hos konkurrentene. Dette kan du da ikke mene? Er du i mot "ukens tilbud" hos Netshop også? Liten profitt eller tap på noen varer fører nødvendigvis til at andre varer blir dyrere -slik vil det jo alltid være! Joda, dette mener jeg. Hvis de fleste hadde brukt denne garantien, ville jo færre og færre handlet hos andre aktører. Andre aktører ville ikke klart å konkurrere fordi Lefdal uansett er billigere, og mange ville ikke klart konkurransen. Derfor ville mange mindre aktører gått konkurs. Det som det fører til er at Lefdal får mindre konkurranse, og det vil bli færre og færre som Lefdal må konkurrere mot. I tillegg ville ingen giddet å ha spesielt gode priser på sine produkter, fordi Lefdal er billigst uansett. Mange ville satt opp sine priser, og dermed kan også Lefdal sette opp prisene sine på grunn av mindre konkurranse. Alt dette fører oss inn i en ond sirkel som fører til at Lefdal får mer og mer monopol, og kan selge varer dyrere og dyrere og fortsatt vært billigst. Jeg forstår veldig godt at konkurransetilsynet reagerer på praksisen. Egentlig burde hele praksisen forbys. Ukens tilbud hos diverse netshops kan ikke sammenlignes. Det er noen få utvalgte produkter, i en begrenset periode. Et dårlig forsøk på sammenligning spør du meg. Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg kjenner til det kodak-kameraet. Og prisen til 3295,- er inkludert en fotoprinter/docking . Mens kameraet alene koster 2495,-. Tror ikke det, hvis ikke du husker priser og utvalg for 2 år tilbake !! :-) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg kjenner til det kodak-kameraet. Og prisen til 3295,- er inkludert en fotoprinter/docking . Mens kameraet alene koster 2495,-. Tror ikke det, hvis ikke du husker priser og utvalg for 2 år tilbake !! :-) Ah, ok . Vi bare har en pakke på elkjøp nå iallefall som er kodakkamera + printer og docking til 3495,-, mens bare kameraet koster 2495,-. Så trodde det var denne pakken Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Når du bare bruker garantien er det jo ingen tvil om hvem som er billigst -det er Lefdal :-) Mitt beste kjøp var en Miele stekeovn som de hadde priset helt borti veggen -6200 kroner tilbakebetalt. Gjorde akkuratt det samme selv, bare at jeg kjøpte en Miele oppvaskmaskin der. Dra VISA kortet.... Vise frem utskrift fra annen butikk, og vips litt over 2000 kroner tilbake i min lomme! Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 går det an å få pakke-tilbud fra en av konkurrentene, dvs tilbud på flere ting feks TV, DVD, spiller, anlegg osv. og så få en god pris hos konkurrenten, for så gå til Lefdal uten å be om tilbud fra dem, bare kjøpe det...og så vise til tilbudet du fikk fra konkurrenten ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå