Gå til innhold

Lefdal og 150% garantien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok mange som føler en trygghet i prisgarantien, men som ikke gidder å sjekke opp om andre faktisk er billigere... noe de gjerne er.

 

En annen ting med prisgarantien er at ingen andre butikker kan klare å konkurrere med Lefdal, for de blir uansett ikke billigere. Hvis flere butikker hadde begynt med dette, så ville det fort blitt færre av de mindre konkurrerende butikker, og de store kjedene kunne satt opp prisene enda mer... samtidig kan mindre butikker også sette opp sine priser, for de kan ikke konkurrere med Lefdal og andres prisgaranti uansett. For jo færre man kan konkurrere med, jo større er faren for at prisen kan skrus opp et hakk eller to.

 

Ja, prisgarantien slår kanskje heldig ut for enkelte kunder der og da, men det er flere som blir lurt av den. Samtidig er den ikke heldig for forbrukerne på lang sikt. Skjønner godt at de ikke får lov til å reklamere med den... aller helst burde den blitt forbudt (men ingen lov forbyr vel butikkene å gi igjen penger til en kunde). Og nå snakker jeg ikke som medarbeider i butikk... nå snakker jeg som forbruker.

Lenke til kommentar
Enig! Lefdal håver inn penger på denne liksomgarantien. Dvs. de garanterer mot at andre er billigere, noe andre likevel er. Dvs. De bryter sin egen garanti.

 

Det at de gir igjen penger til de som avslører bruddet synes jeg ikke er formildende. De tjener likevel fett på majoriteten som faktisk tror at de er billigst.

 

De fikk refs/bot for denne "garantien" med god grunn i fjor, og jeg håper de har fjernet den. Jeg tror Elkjøp fjernet garantien etter denne refsen.

Hei og god dag.

 

Det eneste lefdal for tiden garanterer er at du får mellomlegget igjen + 50% av differansen om du finner produktet billigere et annet sted, slik at de dermed kan være billigst for deg som kunde.

 

EDIT: Både lefdal og elkjøp får ikke lenger lov til å _annonsere_ med "prisgarantig" og "billigst" (dette gjelder også alle andre kjeder, butikker og firmaer) med mindre de kan alltid bevise dekning for at de er billigst (umulig).

 

Å ha en prisgaranti hvor priser matches og mellomlegg og ekstra betales tilbake, er det ingen vedtak mot, så lenge dette ikke annonseres.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Greit! Men jeg ser ikke helt poenget med pris"garanti" hvis de ikke kan reklamere for den. Det virker som det blir en under-bordet-ordning for de få som vet om den. Jeg ser heller ikke poenget med pris"garanti" hvis de ikke klarer å holde "garantien" sin ovenfor alle kundene. Dvs. kun de heldige få som vet om den får "erstatning" for butikens brudd på garantien.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det nå har blitt en "under-bordet"-ordning som du kaller det er jo forbrukerombudet sin fortjeneste :).

 

Alle som handler på lefdal blir, når de kjøper noe, etter hva jeg vet opplyst om at de får mellomlegg + 50% tilbake dersom de finner noe billigere andre steder innen 30 dager etter kjøp. Dermed så burde det da være en "under-bordet"-ordning som alle som handler på lefdal vet om.

Lenke til kommentar

Skjønner Simen1 veldig godt her. De reklamerer med at de er billigst på et produkt og hvis de "mot all formidning" ikke er det, skal du få kompansasjon for at de ikke klarte å være billigst.

Nå er de langt fra billigst på mange produkter og de kundene som tror Lefdal er billigst (noe Lefdal reklamerer med å være) og ikke har sjekket prisen på produktet en annen plass, blir lurt trill rundt ved at de betale for mye.

 

Dette virker som shady business. "Greit, du oppdaget at vi ikke er billigst, her har du penger som plaster på såret" :ermm: Mens alle de som ikke oppdaget at Lefdal er dyrere måtte betale for sin "uvitenhet"

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Dessverre så vet bare en liten del av kundene om det.

 

Hele ordningen burde vært avviklet fordi lefdal og elkjøp konsekvent bryter disse garantiene.

 

Erstatningen til de kundene som oppdager at de bryter garantien fungerer som en "hysj, her har du mellomlegget - gå og si hvor billige vi er til alle du kjenner - så håper vi at disse ikke husker på prisgarantien så vi kan lure dem skikkelig"

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Nå finner jeg ingenting som tilsier at Lefdal har prisgarantien verken på nettet eller i tilbudsavisen. Hva skal man da vise til for å benytte seg av den?

Lefdal kan jo bare si at de har sluttet med det.

 

Ikke det at jeg har tenkt til å benytte meg av den, men vi skal kjøpe ny komfyr og da er det jo en ekstra trygghet med prisgarantien...

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er noe galt i å benytte seg av dette for å tjene penger. Vil Lefdal prøve å være billigst, så får de svi.

 

Selv har jeg bare tatt med meg utskrift fra nettside(pris), og fått produktet til tilsvarende nettbutikk(og 50% av differansen).

Så enkelt at til og med pappa kan gjøre det....

(Kun handlet på Lefdal Forus)

 

og nei, du skal IKKE betale for frakten, siden du "teknisk sett kan kjøre bort og hente varen på nettsjappa". Prøver de seg på at det vil koste penger..(bensin osv), så argumenterer du bare for at de ikke ville trukket fra bensinkostnadene om jeg måtte kjøre til andre siden av byen, for å gå på Elkjøp....

 

 

 

 

hehe, en kamerat skulle kjøpe noe utstyr.-.(husker i farten ikke hva det var, men ca 250 kr på nett), og Lefdal hadde så høy pris at han fikk produktet gratis, og 50 kr i lomma Det jeg lurer på da: hva om han FØR ha viste utskrift fra nettet sa at han ville ha X[=det antall de har på lager], f.eks 20 stk, og så referete til prisgarantien...ville han da fått alle gratis, og 2000 kr?

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på da:[/b] hva om han FØR ha viste utskrift fra nettet sa at han ville ha X[=det antall de har på lager], f.eks 20 stk, og så referete til prisgarantien...ville han da fått alle gratis, og 2000 kr?

det vil jo være misbruk! da tror jeg lefdal ville satt ned foten.

Lenke til kommentar
hehe, en kamerat skulle kjøpe noe utstyr.-.(husker i farten ikke hva det var, men ca 250 kr på nett), og Lefdal hadde så høy pris at han fikk produktet gratis, og 50 kr i lomma Det jeg lurer på da: hva om han FØR ha viste utskrift fra nettet sa at han ville ha X[=det antall de har på lager], f.eks 20 stk, og så referete til prisgarantien...ville han da fått alle gratis, og 2000 kr?

Jeg har prøvd. Men jeg fikk bare kjøpt et produkt på prisgarantien og etterpå satt de ned prisen. Men du kan jo kjøpe en å se om det går og så kjøpe 19 til etterpå. Og så kreve pengene igjen..

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på da:[/b] hva om han FØR ha viste utskrift fra nettet sa at han ville ha X[=det antall de har på lager], f.eks 20 stk, og så referete til prisgarantien...ville han da fått alle gratis, og 2000 kr?
det vil jo være misbruk! da tror jeg lefdal ville satt ned foten.
Så da gjelder altså ikke den uannonserte prisgarantien?

 

Jeg skjønner det blir umoralsk utnyttelse, men nå mener jeg prisgarantien til Lefdal er umoralsk utgangspunktet (siden den utnytter et salgsargument som mange er uvitende om og dermed går glipp av) Så her går vel det opp i opp med umoral vs. umoral ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

För oss förbrukare som är inbitna på priser och checkar priser upp så är denna prigaranti genial. Min bättre halva har velat haft en ny telefon ett tag, men iom att vi båda är på abb, så har det varit oaktuellt tack vare priserna utan abbonemang.

 

Jag började checka detta lite grundligare och fann denna telefon till ca 1500 med frakt på en webshop. Samma telefon kostade 1995 hos den lokala Lefdal så det var bara och betala 1995 i kassan, vända i dörren och gå in i butiken med utskriften om att telefonen kostar 1500. Klirr i kassan 2 minuter senare och det vara bara att hämta ut 150% av mellanskillnaden, ca 700 kronor. 1200 och lite växel för en Samsung X640 är bra pris. Notera at varan måste finnas på lager på den givna webshoppen och att din utskrift styrker det. Kärringen är nöjd i alla fall så nu blir det lite lugn och ro igen :D

Lenke til kommentar
För oss förbrukare som är inbitna på priser och checkar priser upp så är denna prigaranti genial. Min bättre halva har velat haft en ny telefon ett tag, men iom att vi båda är på abb, så har det varit oaktuellt tack vare priserna utan abbonemang.

 

Jag började checka detta lite grundligare och fann denna telefon till ca 1500 med frakt på en webshop. Samma telefon kostade 1995 hos den lokala Lefdal så det var bara och betala 1995 i kassan, vända i dörren och gå in i butiken med utskriften om att telefonen kostar 1500. Klirr i kassan 2 minuter senare och det vara bara att hämta ut 150% av mellanskillnaden, ca 700 kronor. 1200 och lite växel för en Samsung X640 är bra pris. Notera at varan måste finnas på lager på den givna webshoppen och att din utskrift styrker det. Kärringen är nöjd i alla fall så nu blir det lite lugn och ro igen  :D

Her er jeg helt på linje med deg. Prisgarantien er helt genial for de som er litt prisbevisste. Hele poenget med denne garantien er jo å få forbrukeren til å ha tillit til at Lefdal er billigst, noe de selvsagt ikke har mulighet for å være til enhver tid. Derfor gjelder jo også garantien i 30 dager etter du kjøpte varen på Lefdal. Dvs at dersom du finner samme vare billigere i en annen butikk inntil 30 dager etter du kjøpte varen på Lefdal, ja så gjelder prisgarantien og du får tilbakebetalt differanse x 1,5. Dette burde jo vi forbrukere være storfornøyde med. At det finnes forbrukere som ikke sjekker pris hos andre, ja se det mener jeg er de sløve forbrukernes egen feil.

 

Selv har jeg benyttet meg av denne garantien én gang, men den ga meg en stor gevinst :-)

 

Skulle kjøpe ny TV til min datter sist jul, og fant en 32" Philips på Lefdal til 7000,- Fant den samme på SIBA til 4000,- Etter kjapp hoderegning og noen minutters betenkning gikk jeg tilbake til Lefdal og kjøpte 2 stk. og betalte gladelig kr. 14000,- i kassa. Må ærlig innrømme at jeg var en smule skeptisk siden jeg aldri hadde benyttet meg av dette tidligere.

 

Etter å ha betalt gikk jeg tilbake til selger og viste ham utskriften fra SIBA som bekreftet pris og tilgjengelighet, og vandret glad og fornøyd til kassa og fikk tilbakebetalt kr. 9000,- :w00t:

 

Her hadde jeg klart å skaffe meg 2 stk. 32" TV'er til den nette sum av kr. 2500,- pr stk.

Ikke rart jeg synes prisgarantien er helt konge vel?? :thumbup:

 

 

Poul

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Er glad færrest mulig bruker denne prisgarantien jeg... Hadde "alle" brukt denne prisgarantien, ville det i det lange løp bare ført til høyere priser både hos Lefdal og hos konkurrentene.

Dette kan du da ikke mene? Er du i mot "ukens tilbud" hos Netshop også? Liten profitt eller tap på noen varer fører nødvendigvis til at andre varer blir dyrere -slik vil det jo alltid være!

 

Hele markedsøkonomien er jo basert på at kunder opptrer noenlunde rasjonelt og handler der de mener de får mest for pengene. Uten dette ville ikke markedet fungert.

 

Dessuten ville ikke Lefdal hatt denne garantien hvis de hadde tapt penger på den. Den dagen tallknuserne hos Lefdal finner ut at de taper en eneste krone mer enn de får inn forsvinner garantien -du trenger altså ikke bekymre deg for dem.

 

Handlet forresten mobil til dama i går. Samsung e330 kostet 2195 hos Lefdal og 1685 hos MPX. Jeg betalte -snudde i døra og fikk 765 kroner igjen, altså fikk jeg telefonen for 1430 kroner. En hjertelig takk går til alle andre Lefdalkunder som betaler overpris og subsidierer en smart forbruker :thumbup:

 

Har tidligere cashet inn 6400 kroner på en stekeovn samme sted :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...