Kina bill Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Skjermen min blir aldri stor nok, dessverre. Har gått den vanlige trappa. Fra 15" -> 17" -> 19" og nå 21". Lurer på om noen har erfaring med en Sony 24" FW900 widescreen. Hvordan er widescreen 'monitor' formatet til pc-hjemmebruk, tenker da på spilling, internett, office osv. Noen som har har denne skjermen eller erfaringer med andre widescreen monitorer? Jeg har ikke lyst på to skjermer, så er det sagt. Rune. 1 Lenke til kommentar
Triger Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Har en slik skjerm som jeg kjører i 1920x1200 med Ti4600 skjermkort. Tar litt tid å vende seg til widescreen-formatet, men anbefales på det varmeste. Bra med plass på skrivebordet som kommer godt med når man skal jobbe med et par ting på en gang. Når det gjelder spill har jeg ikke testet så mye, men funger greit å spille Q3 og MoH i 1600x1200 her hos meg ihvertfall. 1 Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Takker for svar mr Triger. Lurer på et par ting til. Må du alltid bruke den som widescreen, eller kan du slå over til 'vanlig' monitor format, da med sorte kanter på sidene, en funksjon som bl.a. de fleste widescreen tv-ene har. Rune. Lenke til kommentar
Triger Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Må du alltid bruke den som widescreen, eller kan du slå over til 'vanlig' monitor format, da med sorte kanter på sidene, en funksjon som bl.a. de fleste widescreen tv-ene har. Vel, man kan ikke slå den over til vanlig monitorformat som jeg har funnet ut, men setter du oppløsningen til f.eks. 1600x1200 under windows vil du få sorte kanter som på TV'en. 1920x1200 derimot fyller opp hele skjermen. 1920x1200 er det som føles mest naturlig synes jeg. Jeg tror du kan laste ned manualen fra Sony i pdf-format. Kanskje du kan lese deg til noe som jeg ikke har funnet ut der. Må innrømme at jeg ikke har lest manualen så veldig godt :smile: Terje Lenke til kommentar
steinih Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 **** det der er jo en skjerm til 17000,-! Er su stinn eller? Kunna ha tankt meg en slik skjerm, men da må jeg droppe pc-kjøpet i sommer! Er vel lite aktuelt! Tenkte jeg skulle gå for 19" G420 Sony, men er det noen som kan anbefalle en bra 21" som ikke koster så veldig mye mer enn den 19"? /steinih :smile: Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Den Sony G-420 er vel blandt de beste 19"tommerene på markedet er vel bare de beste Eizo skjermene som er bedre.kjøp heller en bra 19" en en middelmådig 21" Lenke til kommentar
Triger Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: **** det der er jo en skjerm til 17000,-! Er su stinn eller? Hehe, neida, er ikke så veldig stinn akkurat :smile: Fikk skjermen veldig gunstig fra forhandler etter mye frem og tilbake med en G520 som var DOA :smile: Quote: Kunna ha tankt meg en slik skjerm, men da må jeg droppe pc-kjøpet i sommer! Er vel lite aktuelt! Tenkte jeg skulle gå for 19" G420 Sony, men er det noen som kan anbefalle en bra 21" som ikke koster så veldig mye mer enn den 19"? G420 Sony er etter mitt skjønn en meget bra skjerm. Gå heller for denne enn en rimeligere 21" Det er mitt råd i hvertfall. -- Terje [ Denne Melding var redigert av: Triger på 2002-08-04 21:33 ] Lenke til kommentar
steinih Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Jo da regner med at det blir en G420! Men så de hadde Sony 24" FW900 widescreen(brukt, hadde vært på leasing) til 9990 på Multicom.. Men vet jo ikke hvor bra stand de er i da! Så de hadde 3stk.. /steinih :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 21:26, Holmgr3N skrev:Den Sony G-420 er vel blandt de beste 19"tommerene på markedet er vel bare de beste Eizo skjermene som er bedre.kjøp heller en bra 19" en en middelmådig 21" Helt enig. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 21:32, Triger skrev:Hehe, neida, er ikke så veldig stinn akkurat :smile: Fikk skjermen veldig gunstig fra forhandler etter mye frem og tilbake med en G520 som var DOA :smile: Samme problemet som meg det. Har 6000 + til hos gode etter at jeg fikk en G520 DOA. Har maila dem for å høre om 'vi kan komme til en ordning' ang. en Sony 24" Om du vil gi meg et tips om hvilken prute pris som er reel for meg så hadde jeg satt stor pris på det. Har en billigere 21" som jeg nå må leve med en liten stund til. Den hadde jeg egentlig solgt, men må beholde den pga av ovennevnte problem. Får ikke håpe det blir så lenge. Synes som sagt 21 tommeren har krympa litt i størrelse :smile: Rune. [ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2002-08-04 23:30 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Hehe, projektor neste ... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Nope. Barco har et par gromme modeller. Orion 16 og 20 er 29 tommers skjermer. Eller Barco ISIS som er en 28" LCD-skjerm i 4:4 format. Men det koster.... veldig mye. Lenke til kommentar
Triger Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 22:59, Kina bill skrev:Om du vil gi meg et tips om hvilken prute pris som er reel for meg så hadde jeg satt stor pris på det. Vanskelig å si for meg hva som er reelt i ditt tilfelle ettersom disse to sakene sikkert ikke er helt like, men etter masse frem og tilbake og hit og dit måtte jeg betale ca. 2.500,- inkl. frakt som mellomlegg. Den (etter mitt skjønn) lave differansen gjorde at jeg kjøpte skjermen (pluss at jeg ble lei av å vente på ny G520). Denne prisen ble presset frem ettersom ny G520 ikke var å oppdrive samt at jeg maset ganske jevnt på en løsning i saken. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt meg så stor skjerm, men nå når den først står her så angrer jeg ikke Lenke til kommentar
Triger Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 21:44, steinih skrev:Jo da regner med at det blir en G420! Men så de hadde Sony 24" FW900 widescreen(brukt, hadde vært på leasing) til 9990 på Multicom.. Men vet jo ikke hvor bra stand de er i da! Så de hadde 3stk../steinih :smile: Multicom skriver på web-shoppen at det er igjen minst et års garanti på skjermene. Tipper på at i teorien betyr dette at hvis du mottar en skjerm som ikke er i orden eller som ryker innen garantitiden kan du sende den til InfoCare og få den reparert på garantien. Ellers sitter jeg med en G420 selv på jobben og kan på det varmeste anbefale denne. -- Terje Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Den 2002-08-05 01:43, Triger skrev: Quote: Vanskelig å si for meg hva som er reelt i ditt tilfelle ettersom disse to sakene sikkert ikke er helt like, men etter masse frem og tilbake og hit og dit måtte jeg betale ca. 2.500,- inkl. frakt som mellomlegg. Den (etter mitt skjønn) lave differansen gjorde at jeg kjøpte skjermen (pluss at jeg ble lei av å vente på ny G520). Denne prisen ble presset frem ettersom ny G520 ikke var å oppdrive samt at jeg maset ganske jevnt på en løsning i saken. Da ble det en Sony 24" på meg også. Ca samme pris som deg. Takk for hjelpen :smile: Rune. Lenke til kommentar
sjaa Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Bestilte meg en av leasing fw 900`ene fra Multicom. Tatt i betraktning at det står i annonsen at alle skjermer har +1 års garanti (fra Sony) samt at disse fremstår som nye burde ikke dette være noe problem. I tillegg har man jo angrefrist ved kjøp på nettet, så dersom varen ikke tilfredsstiller mine forventninger er det bare å sende i retur (ikke at det er så billig med porto på en 49 kilos palleforsendelse :smile:, men muligheten er der). *glede seg* [ Denne Melding var redigert av: sjaa på 2002-08-06 10:04 ] Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 09:51, sjaa skrev:(ikke at det er så billig med porto på en 49 kilos palleforsendelse :smile:, men muligheten er der). Var og henta Sony 24" skjermen på posten for noen timer siden, den kom fanken meg på en Europalle. Spurte pent om Multicom kunne pakke den skikkelig siden den forrige jeg fikk fra dem (Sony 21") mest sansynlig ble ødelagt under transporten, de tok meg tydeligvis på alvor. Gud hjelpe meg vel for et beist. Bra jeg har stor PC pult. Ikke drar jeg pc-en ut dørene i tide og utide heller, monitoren er alt annet en egna til å flyttes på. Kun en ting å si, dette er det råeste jeg har sett. Hadde venta at dette skulle være bra saker, men dette overgår alle forventninger. Fargene, bilde og selve utseende er helt utrolig bra. Skjermen jeg fikk skulle også være brukt (leasa), men for meg ser den helt flunkende ny ut. Innpakningen av kablene og skjermen ser for meg helt uåpna ut. Mener da beskyttelses/plast filmen som er klistret/limt på selve skjermen osv. Og så er den produsert for ca 1 år siden. Men men... ikke vet jeg. Om noen har brukt den har de behandla både skjerm og selve inn/ut pakkingen som en vase fra Ming dynastiet I går hadde Multicom 3 stk leasa 24 tommere på lager, i dag er statusen 0. De som har bestilt har virkelig noe å glede seg til Rune. 1 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Tør noen å gjette hvor mye min 21" Eizo skjerm kostet meg? Den er upåklagelig god, bare så det er sagt! Jeg lever godt! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå