eSik Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Skal lage mitt egne lille "støydempingsprosjekt" og i den anledning har jeg ca. kr 2300,- til å bruke på nytt kabinett. PSU trengs ikke da jeg allerede har en liten godsak (ToPower 420W modifisert med 120mm vifte og kledd med støydempingsmatter). Jeg har tenkt på Image&Shapetek EYE-980 som koster 2400 kr hos MP (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EYE981SC). Dette stiller sterkt da det har 120mm vifteplasser, frontdør og ikke minst det har et ryddig design innvendig slik at det vil bli lett å kle med støydempingsmatter. Jeg liker dog ikke at kabinettet virker stort og tungt (uhåndterlig). Jeg vil helst unngå å skjære ut 120mm vifteplasser selv, selv om det er lett vil jeg i utgangspunktet gjøre minst mulig med et kabinett som koster 2300 kr, til den prisen bør det meste være gjort allerede :razz: Frontdør er en fordel da jeg kan kle den med matter å dempe støy fra cd-rom/brenner +++ Jeg skal IKKE ha Chieftec Dragon, har allerede et slikt et, og det egner seg'kke til hardcore støydemping :smile: Hvilke alternativer har jeg til I&S ? Bør ha frontdør (ikke et must), 12cm vifteplasser, ryddig design og god plass. Dessuten må det være stylich! Har sett på Noise Control, men de mangler 120mm plass (?) er ikke så stilige og det blir lissom for lett å kjøpe ferdig støydempa... På dette tidspunktet er det meste aktuellt da jeg har langt ifra bestemt meg. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Hei! Jeg har et I&M EYE981SC server kabinett, kjøpt hos Microplex.. Dette har jeg isolert med støydempematten som de også selger (NoiseControl NC1381)ikke den flis greia. Jeg har isolert absolutt "HELE" kabinettet innvendig (kan ikke se noe metall;) ) Og denne matten fungerer ganske bra, jeg fikk IKKE en økning i kabinett-temp. etter isolering. Den 120mm viften som følger med kabinettet bråker ganske mye og bør byttes ut. Men en 120mm i front (suger inn luft fra undersiden i front) og en 120 eller 80mm over PSU bak gir en jæ... bra luftsirkulasjon. Jeg har også planer om å gjøre maskinen så lydløs som mulig, men da må det vel vannkjøling til. Kabinettviftene er nok roten til støyen nå.. Kabinettet er ganske tungt og stort ja, ikke akkuratt en LAN-Party box :smile: Men med de fire kvalitets hjulene kan det trilles både hit og dit.. :wink: Jeg er meget fornøyd med den gjennomgående kvaliteten på kabinettet.. -> update Du sa du skulle ha matte i døren, en sånn Dynamat sak eller den nye "flismatta" fra Microplex hadde nok gjordt susen! Ser "dempende" ut. Jeg må nesten ta og teste det der selv.. :smile: _________________ MSI K7T266 Pro2 RU AMD AthlonXP 1800+ NoiceControl Silverado (10v @ 46'C) 512MB TwinMos DDR RAM [ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2001-11-26 23:57 ] Lenke til kommentar
eSik Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Vet ikke om vannkjøling er nødvenig.. men det er mulig det må til.. Vurderer å kjøpe meg Vapochill! - Erling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå