6502 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Er den nye filmatiseringen bra? Lyd, bilde, omgivelser, skuespill, kostymer og ikke minst handlingen...? Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Er den nye filmatiseringen bra? Lyd, bilde, omgivelser, skuespill, kostymer og ikke minst handlingen...? Hovedpersonen "Arthur Dent" er spillt av Martin Freeman fra "the office" og han tolker rollen på en helt genial måte. Resten kan du drite i, historien er tøff, omgivelsene er fantastiske og dette er en film hvor du driter i alt som heter CGI, pågrunn av at resten av filmen står så flott på sine egne bein. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Nja.. jeg digger boken, og syns ikke filmatiseringen var så fantastisk. Hval/petunia-scenen var flott å se på film, og garn-scenen var temmelig bra. Vogonene var godt laget, og Marvin var sjarmerende i den korte tiden han var med i bildet. Filmen følger også bokens røde tråd sånn noenlunde. Men.. i bunn og grunn syns jeg den snedige britiske humoren ble for platt og amerikansk. 6-7/10 av meg. Verdt de 70 kronene, men var jeg ukjent med Hhttg-konseptet, hadde jeg heller spart 70 kroner til, og kjøpt den gigantiske boken med alt i. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 har aldri lest boken og hadde ingen forventninger da jeg så filmen. synes filmen rett og slett var genial Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Denne er ikke verdt å bruke penger på spør du meg. Jeg hadde ikke lest boken, men hørt store deler av det originale hørespillet som var mye bedre. Ja faktisk var NBC serien var bedre enn filmen og det sier vel sitt. Synes historien var alt for tvistet rundt og ødelagt av en standard klisjè slutt. Men den hadde sine bra øyeblikk, blant annet begynnelsen og transformeringene etter at de har har kommer ut av "hyperspace" Fra meg så blir det vel rundt 3-4/10 Endret 15. august 2005 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Nei, den er ikke bra. En veldig laber produksjon. Midt på treet. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har selv ikkje sett den filmen men vurdere å se den. Har selfølgelig både den gamle serien eller hva det var som er ifra 1980 en gang. Og boka... Den ligger klar ved senga mi og skal leses for 2é gang. Må bare bli ferdig med Ringenes Herre boka igjen Til dere som har sett denne og den gamle serien(filmen) Hvilken syns dere var best? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg synes filmen ble mildt sagt litt rotete. De hadde prøvd å få inn mest mulig fra boka på kortest mulig tid og jeg syntes de mislyktes på det punktet. Det ble bare ikke like sjarmerende. Filmen hadde selvfølgelig en del høydepunkter, men helhetsinntrykket mitt er heller dårlig. Jeg ville gitt den terningkast 3/6. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg synes filmen ble mildt sagt litt rotete. De hadde prøvd å få inn mest mulig fra boka på kortest mulig tid og jeg syntes de mislyktes på det punktet. Jeg synes det gav filmen et litt Monty Pyton-aktig preg.. på en positiv måte Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg synes filmen ble mildt sagt litt rotete. De hadde prøvd å få inn mest mulig fra boka på kortest mulig tid og jeg syntes de mislyktes på det punktet. Jeg synes det gav filmen et litt Monty Pyton-aktig preg.. på en positiv måte For meg ble det en heller mislykket Monthy Python "wannabe" Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Ja ja er en av sommerens store kinofilmer så denne skal nok ses uansett kvalitet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Hvis man godtar at en filmatisering aldri blir like god som boka, og bare nyter filmen som en film, så er den morsom nok. Men de klarte å ikke forklare hvorfor håndkle er så viktig! edit: Og Alan Rickman hadde perfekt stemme til Marvin! Endret 16. august 2005 av MrLee Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg lo høyt gjennom hele filmen. Mer trenger man ikke å si om den saken. Knallfilm: 9/10! Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 edit: Og Alan Rickman hadde perfekt stemme til Marvin! Der må jeg si meg enig Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hva er egentlig vitsen med filmen? Husker jeg lo noen få ganger men når filmen var ferdig så var det eneste jeg tenkte "Javel....?".....? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg kan tenke meg at den er til for at produsentene skal tjene penger og for at publikum skal more seg? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hva er egentlig vitsen med filmen? Husker jeg lo noen få ganger men når filmen var ferdig så var det eneste jeg tenkte "Javel....?".....? hvis man har lest bøkene, så veit man at det er sånn ca første bok slutter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå