genstian Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 http://kerneltrap.org/node/view/3513 og http://developers.slashdot.org/article.pl?...4&tid=106&tid=8 Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 However, according to this KernelTrap article, active development will now continue in the mainline 2.6 tree, and the final stabilization will be left up to the companies that provide Linux distributions. Lenge leve 2.4 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 fra slashdot.org: Up to this point, kernels ending in an odd number (2.1, 2.3, 2.5, etc) were considered development kernels, and kernels ending in an even number (2.2, 2.4, 2.6, etc) were considered stable kernels. However, according to this KernelTrap article, active development will now continue in the mainline 2.6 tree, and the final stabilization will be left up to the companies that provide Linux distributions." Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 On the contrary, they intend to keep at it as they've been, with things first going into Andrew's -mm patchset for testing, then eventually being merged into the mainline 2.6 kernel. Med andre ord: -mm treet vil være den "ustabile delen" av 2.6, den med mest utvikling, mens Linus sitt tre forblir stabil. Men selvfølgelig, som olear sikkert mener; 2.4 er den mest stabile Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Selv kjører jeg 2.6.12.2 på servern, og har vært stabil som et fjell siden jeg kompilerte den, for nøyaktig 21 dager og 17 timer siden. Ettersom dette er en gammel maskin, har jeg ikke brukt for all verdens moduler, noe som sikkert gjør den mer stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå