Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke starte.

Anbefalte innlegg

Hei!

Min bror og jeg har nå vert borte i rundt 1 måned. Da han kom hjem, så oppdaget han at PC'en ikke ville starte. Lyset på hovedkortet lyser, og alle kabler ser ut til å være plugget i rett. Er det noen som aner hvorfor den ikke starter? Jeg vet at han har hatt et lignende problem tidligere, men da har den startet ettet et par "forsøk".

Jeg har en liten misstanke om at det muligens er knappen på kabinettet som er skyld i dette, at ledningene som er festet i den ikke sitter skikkelig fast. Er dette et vanlig problem? Hvordan kommer jeg til knappen? Han har et Colorcase Elle-G kabinett, hvis det har noe å si.

Hardware:

Abit SR7-8X Hovedkort

Intel Pentium 4, 1.8GHz, "Northwood"

Samsung -ettellerannet- 512MB RAM

40 GB harddisk av ukjent merke.(Maxtor elns., TROR jeg)

Jeg får vel legge til at det ikke skjer NOEN TING OVERHODE når jeg trykker på, PÅ knappen. Ingen vifter som starter el.

Og en ting til, min bror hadde allerede prøvd å sette på plass kablene fra kabinettknappene til hovedkortet på nytt. Men da han hadde tatt dem av så fant han ikke manualen til HK sitt. Så jeg satt dem på plass etter slik som det står i min manual (Abit AS8-V) Er det tok forskjellige oppsett, eller brukes det samme på begge hovedkort? Det er samme merke, Abit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke stor forskjell på koblingene av kabler fra hovedkort til hovedkort. Bare pass på at hovedkortet har nok strømkabler. (de fleste har en kabel med strøm til hovedkortet (mitt har 3))

Har du sjekket knappen på baksiden av strømforsyningen?

Lenke til kommentar

Har samme problemet med Svigermors PC. Viste seg at det er noe feil med harddisken som er en 40 GB Maxtor. Trekk ut strømkabelen til HD og prøv på å starte på nytt!

Merkelig nok så ser det ut til at den virker på andre PC'er. Har kjørt diagnose på denne og ikke funnet noe. Merkelig :hmm: !!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...