karrog Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Er litt interesert i prog. og sitter og tester ut diverse ting, og tenkte at jeg skulle teste å programmere et vanlig brettspill. Tanken bak spillet er at to kan spille mot hverandre, men ikke i real time. Ta f.eks sjakk, hvor vanskelig og i hvilket språk bør man programmere dette i, brukeren selv skal godta sitt trekk, og da blir på en måte spillet lagret, slik at motstanderen kan flytte når han selv vil.. f.eks om 2 uker.. noen som skjønte no av det jeg kom med her? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 sjakk er ikke vanskelig å lage og kan lages i de aller fleste språk, men jeg vil anbefalle et RAD språk ala visual basic eller lignende, siden du da kommert fort igang med selve spillet å slipper å bruke masse tid på andre ting. Når det gjelder selve spillet så kan du jo gjøre slik at fks. jeg flytter min brikke lagrer spillet, sender save fila over nettet du laster det ned, flytter en brikke lagrer sender fila til meg osv......... Jeg vet ikke hvor mye du har programmert tidligere, men å hvis du har planer om at spillet skal automatisk legge save fila ut på internett så er ikke det så lett. men det kan du jo gjøre selv håper det hjalp deg lykke til Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 med .net er faktisk Server/Client nettverk veldig enkelt hvis du bruker Sockets og TCP Listener; og da kunne det blit realtime også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå