Gå til innhold

Creative Høyttaler Inspire 5.1 5300


Anbefalte innlegg

Hei.Dette er min første melding i forumet, så ikke slakt meg.

Men uansett, jeg kjøpte Creative Høyttaler Inspire 5.1 5300 settet fra komplett for en måned siden eller så.

Så en dag skulle jeg for engangs skyld rydde på rommet, og da datt center høyttaleren ned. Høyttaleren virker, for det kommer lyd ut av den når jeg setter den i andre plugger, men center utgangen fungerer tydligvis ikke. Noen som har roen på hva jeg skal gjøre? ringe creative? (utlandet) noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hei...

 

hadde AKKURAT det samme problemet med mitt DDT3500 anlegg :smile:

 

Men forskjellen var at skjermen min stod foran vinduet (i 2 etasje, og 4 meter til bakken).. jeg dundra i bordet, høytaleren rusja bakover, ut vinduet, og i bakken... Kobla den på igjen, kryssa fingrene og venta.. ingenting skjedde..

Skrudde den opp, loddet løse ledninger, og testa på ny, ingenting skjedde...

 

Prøvde center på andre utganger, og andre høytaler på center, ingen lyd fra center...

 

Fant tilslutt ut at (du bruker digital din? (har du ikke gjort dette, gjør det) kontrollpaneladuioHQspeakers. Velg "digital output only" og 5.1 høytaler setup.)

 

på forsterkeren skal dette være enablet:

 

"Fourpoint 5.1 DIN" - øverste knappenlysa

"Digital DIN" - 2 opperste knappenlysa

"line in" - midt på

"Audio Mode" - skal være svart, ingen lys

"Digital in" - helt nederst..

 

da funker surrounden i SpillMp3 og Divx (med ac3 codec)

 

 

MvH.

Beret

 

(plz. reply resultat)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hei igjen..

 

Selv har jeg DTT3500..

 

 

Du har 5300???

 

Er sikkert endel forskjell på dem...

 

Har 5 grønne lys som indikerer hvilken funksjon som er i bruk. F.Eks lyser nå lyset ved siden av "Digital DIN".....

 

Men så lenge du har lyd ved "Digital Output only" så skal det nok fungere.

 

 

Beret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

bruker du spesialkabelen? Den orange? Den er koblet i den orange porten på lydkortet ditt? Digital DIN heter den.. du må stille inn forsterkeren, slik den tar imot den typen signal.. Les i manualen :razz:

 

 

Beret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Quote:


Den 2002-08-05 18:15, andersm skrev:

Det er en oransje ledning i tilegg til de to andre. Så jeg har 3 ledninger fra forsterker til pc. Men om det er digitalt eller hva vet jeg ikke. Digital output only virker isåfall ikke..



 

Digital Output er en orange ledning som har 6 ledere i same kabelen. altså skal det kun gå 1 = EN = ledning mellom pc og forsterker..

 

 

beret

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 00:15, Nor_Beret skrev:


Digital Output er en orange ledning som har 6 ledere i same kabelen. altså skal det kun gå 1 = EN = ledning mellom pc og forsterker..


 

S/PDIF? Det er da ikke 6 ledere.

 

Men jeg er trøtt og skal legge meg, så jeg bommer vel fullstendig nå. Natti natt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Den 2002-08-07 00:42, LarsC skrev:

Quote:


Den 2002-08-07 00:15, Nor_Beret skrev:


Digital Output er en orange ledning som har 6 ledere i same kabelen. altså skal det kun gå 1 = EN = ledning mellom pc og forsterker..


 

S/PDIF? Det er da ikke 6 ledere.

quote

 

Joda... er nok det.. eller hvis det heter SpDIF da.. husker ikke.. har selv skjekka (sett på pluggen..)

 

leverer fullstendig surroundsignal (5.1)

Beret

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 01:41, Nor_Beret skrev:

Joda... er nok det.. eller hvis det heter SpDIF da.. husker ikke.. har selv skjekka (sett på pluggen..)


leverer fullstendig surroundsignal (5.1)


 

S/PDIF er et grensesnitt for digital overføring av lyd. På SB-kort består dette av en MiniJack-utgang.

Denne MiniJack-utgangen kobler man f.eks til coaxial-inngang på recieveren med en MiniJack -> mono-RCA-kabel og får f.eks DD 5.1

Mao, ikke seks ledere.

 

Men det er mulig vi snakker forbi hverandre her :smile:

 

Får ikke sove. Lite gøy.

Lenke til kommentar

Hehe.. Var forsåvidt ikke det med det digitale som var problemet. Bare at center høyttaler-utgangen har sluttet å virke. 5300 har ikke egen forsterker i og for seg, den har det den har på suben. Den "oransje" ledning greien, er for center og for sub. Men sub funker. Kanskje hvis jeg skifter den ledningen så vil alt virke? eller 5.1 virke, istedenfor bare 4.1 ?

Lenke til kommentar

jeg testet det i audihq. Så der skal det jo funke, testet i spill og bare for gøy, og funket seff ikke der heller. Kanskje jeg bare må gjøre det komplett.no foreslo, å ringe utlandet. (creative) hvor lenge varer den angrefristen og slikt? noen som vet?

Lenke til kommentar

anlegget mitt er litt over en måned gammel. jeg vet ikke helt hvilke rettigheter jeg har når <u>jeg</u> mistet høyttaleren i bakken. men den bør da tåle et såpass lite fall. noen som har peiling på reklamasjon og greiar? og ikke minst hos komplett?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...