ELR Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Maskinen min fungerte knirkefritt frem til i morges. Den var avslått i natt, jeg slo den på før jeg gikk og handlet. Da jeg kom til bake reagerte den ikke på noe som helst, bortsett fra musen fungerte. Prøvde å restarte, og da kom windowsbildet med indikatoren opp, og videre kom den ikke. Indikatoren gikk over skjermen som den skal. Ny restart, og da fikk jeg beskjed om å starte den i sikkermodus. Det fungerte helt til jeg skulle velge profil, da stoppet den. Musen virket fremdeles. Etter et par minutter kom det blåskjerm som forsvant før jeg fikk sett hva som var feilen, maskinen reboota, Nytt forsøk, maskinen slo seg på som vanlig, kom inn i windows (etter lang venting), men den bare stod der. Musepekeren ble til timeglass over desktoplinjen. Plutselig forsvant ikonene på skrivebordet, og så ble explorer slått av, slik at kun bakgrunnsbildet ble igjen. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Det virker som om den ikke gidder å virke, men står der og sløver. Musepekeren fungerer jo, men alt annet stopper opp. Ctrl-Alt-Del gir reboot. Har egen disk med Linux, kjører fra den nå. Håper jeg slipper å reformatere...... EDIT: Den fungerte da jeg slo den på. Surfa litt på nettet før jeg stakk ut. Endret 3. august 2005 av Pitbullo Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg tror nok du må formatére systempartisjonen. Som et siste forsøk kan du bruke "rescue disk" og scanne hele maskina, men det tar mindre tid å formatére. Hadde du software-brannmur og antivirus? Lenke til kommentar
ELR Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Hei! Takk for svar! Ja, har både brannmur og antivirus (software). Er bare en uke siden jeg tok en runde på disken og kjørte all type pleie på den. Spybot, adAware, defrag, regcleaner etc. Grunnen til at jeg ikke skjønner hva som skjedde er at det skjedde så plutselig. Maskinen stod ifred en liten time, og da klikka den. Får ta backup fra linux og så formatere den. Sukk.... hater den jobben der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå