Solsviken Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Jeg har fått tak i en pc hvor det står et abit NF7-s hovedkort. Når jeg starter opp kommer det kontinuerlig lange pipe lyder som aldri stopper. DEt visest intet bilde på skjermen. Har testa med ny ram, 3d kort og HDD Det jeg da lurer på er om det er HK eller CPU som er ødlagt. Endret 3. august 2005 av g0lden Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Eller PSU-enhet? (power supply unit) Du har ikke annet valg enn å prøve deg frem. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 har testa med flere PSUer Lenke til kommentar
ELR Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Har fått den feilen selv for en tid tilbake. Mener det er harddiskfeil som fører til lange pip, og minnefeil som er korte pip. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 hva skjer dersom jeg starter UTEN harddisk ? Det er det jeg har gjort i det siste ... trodde jeg skulle få bilde uansett ? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 kontinuerlig lange pip på abit tyder på at RAM'en ikke sitter skikkelig i sporet. kontinuerlig korte pip tyder på PSU-problem, og to-tone piping kontinuerlig er enten overoppheting eller voltproblem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå