bazzo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Er det mulig å velge farge på font i en disabled input ? Eks. <input name='login' id='Textfield' type='text' value='en tekst' disabled> Problemet er at teksten i dette feltet har en stygg uleselig utgrået tekst, er det mulig å endre den ? Endret 3. august 2005 av bazzo Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Den riktige syntaksen disabled="disabled". <html> <head> <style type="text/css"> input.brille { color: #f00; font-weight: bold; } input { border: 1px solid #000; } </style> </head> <body> <form> <input type="text" /> <input type="text" disabled="disabled" value="brille brille" class="brille" /> <input type="submit" value="submit" /> </form> </body> </html> Endret 3. august 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Faktisk: input[disabled] { color: #f00; font-weight: bold; } Da kan du droppe å sette klasse. Funker seff ikke i IE da, men skal komme støtte for det i IE7b2 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hva parser IE input[disabled] som? input eller ingenting? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Tror den bare hopper over den Men dette går vel egentlig under eyecandy, så jeg ville ikke brydd meg om IE. Noen konsikvenser må det få å bruke en dårlig nettleser... EDIT: leif Endret 3. august 2005 av orsus Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Og da bestemte jeg meg for at brukere som besøker min webside, ikke skal få se noe annet enn en Firefox-logo og litt beskrivende tekst. Endret 3. august 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Den riktige syntaksen disabled="disabled". Dette er den obligatoriske syntaksen i XHTML, i alle vanlige HTML-versjoner er det like riktig å bare skrive disabled. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jess, kommentaren måtte komme. Det er bedre å holde seg til XHTML-måten å skrive det på i tilfelle en fremtidig oppdatering. I tillegg blir det mer oversiktlig. Jeg kommer til å fortsette å si at det er den riktige måten å skrive det på. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det er bedre å holde seg til XHTML-måten å skrive det på i tilfelle en fremtidig oppdatering. Hehe, jeg er av en annen oppfatning. Det er like riktig, det tar mindre plass, og man har tross alt en funksjon i alle teksteditorer som heter "Søk og erstatt". Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 uansett så vil den "tungvinte" metoden validere som HTML 4.01 strict det og, og sjølv synest eg det er betre kodepraksis. Altså, eg ville gjort det sjøl Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 uansett så vil den "tungvinte" metoden validere som HTML 4.01 strict det og, og sjølv synest eg det er betre kodepraksis. Altså, eg ville gjort det sjøl Det er bedre kodepraksis i XML, ikkje i SGML, som HTML er bygd på Og uansett, disabled="disabled" gir lite meining. Berre det at W3C-spesifikasjonsutviklarane ikkje tenkte langt nok til å bruke noko ala disabled="true", er nok til at eg ikkje bruker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå