Gå til innhold

Vise bilder fra hp ps 735 pa tv

Anbefalte innlegg

Hjemme hos bestemor har vi ingen pc, og det er kjedelig at ikke de ogsa kan fa se alle digitale bildene vi tar mens vi er der. Har skjont at det skal ga an a vise bilder fra hp735 pa tv, men hvordan?

Trenger jeg docken, eller "bare" riktig kabel? Hvilken kabel?

Bruksanvisningen til kamera sier ikke noe om dette (darlig).

Takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har egen tv-utgang på kameraet (står gjerne "tv" eller "av") så kan du bruke en kabel. Hvilken kabel avhenger av hva slags system ditt kamera bruker. Vanligvis skal denne kabelen følge med når du kjøper kameraet, og har en plugg som skal inn i kameraet, og en gul plugg som skal inn i tv'n. Hvis kameraet kan ta opp video med lyd, skal det også være en rød plugg for lyd ved siden av den gule (sitter på samme kabel).

Har du ikke tv/av på kameraet, må du nok bruke dockingen hvis denne har tv/av utgang. Men merk at ikke alle kamera har tv utgang, så jeg kan ikke garantere at du har det heller.

Lenke til kommentar

Takk! Antagelig det svaret jeg leter etter. Det er nemlig det jeg har sett, at kamera har en utgang som synes a vaere for tv, men jeg trodde evt. kabel matte via dock eller jeg-vet-ikke hva.

Nei, det var ikke med noen slik kabel med kamera. Hvilken spor jeg om i butikken?

Ser nemlig at hp735 har utgatt av hp's produktserie. (Ikke rart kanskje, selv om jeg er bra fornoyd med det meste unntagen batterienes levetid!)

Lenke til kommentar
Nei, det var ikke med noen slik kabel med kamera. Hvilken spor jeg om i butikken?

Gå dit du kjøpte kameraet (eller en annen HP forhandler) og spør om videokabel til HP 735. Hvis de ikke skjønner hva du prater om (sommervikarer?) så si at du skal ha en kabel så du kan se bildene fra kameraet på TV'n.

Ta med deg kameraet så de kan sjekke om kabelen de finner passer fysisk i kameraet. Be de gjerne prøve det på en TV også.

Ang. batterier: Prøvd oppladbare ni-mh batterier på minst 2000 mah? (helst 2500 mah om du finner det). Oppladbare ni-mh batterier varer mye lenger pr. lading enn engangsbatterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...