Gå til innhold

Leter etter et Micro ATX HK m/optisk SPDIF utg.

schizo

Anbefalte innlegg

Har bare plass til 2 PCI-kort i kabinettet jeg vurderer, trenger begge til TV-tunere men må også ha optisk SPDIF til surround-receiveren min. Har så langt ikke funnet noen som matcher, men håper dere kan ha noen tips. CPU-type er ikke kritisk, men aller helst vil jeg ha Socket A :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24815

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20168

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18658 (SPDIF inn og ut på egen brakett. Det vil si at du må skjære hull til denne i kabinettet.)

:)

(det finnes mange flere også. Her er en oversikt over alle HK som er m-ATX, så er det bare til å gå gjennom spesifikasjonene til hvert kort og se. De fleste har SPDIF.)

Lenke til kommentar

Takk for svaret, har kikket litt på forslagene. Den siste er grei - kan alltids mekke til en løsning for å få montert skinna bak på kabinettet, men de to første ser ut til å ha RCA og ikke TOSLINK (altså coax i stedenfor fiber) - har jeg blingsa? :hmm:

Lenke til kommentar

Asus A8NE-FM

"1 x lyd - SPDIF-utgang - TOS Link "

Socket 939

PCI-E

Med en 939-prosessor får du også en god del bedre ytelse enn Socket A, og mye mer fremtidsrettet dersom dine krav skulle øke med tiden. Kanskje litt kjipt om du har en Socket A-prosessor nå men..

Bruk Socket A-CPUen din til å sette opp en råbillig filserver eller no, så kan andre PCer i huset, deriblant din HTPC (?) kjøre filer derfra/lagre fra TV-opptak.

Edit: Ser det er en kunde fra Komplett som klager på viftestøy fra hovedkortet. Det skulle ikke være noe problem, og kan enkelt løses med Zalman passiv chipsetkjøler. Den skulle normalt sett ikke komme i veien for noe, med mindre TV-kortene du planlegger er veldig lange. (Dekker over PCI-porten et stykke bakover).

Toslink skulle vel være det samme som optisk, ja.

toslink-toslink.jpg

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Liten bommert. :blush:

Det første Asus-kortet har koaksial, mens det andre har optisk utgang på egen brakett. (jeg trodde SPDIF var ensbetydende med digital optisk utgang/inngang :blush: )

Egentlig synes jeg s939-forslaget var best med tanke på brikkesett ol, men så koster jo den billigste s939'en 1300 spenn også, noe som er langt fra billig.

Lenke til kommentar

Ok, takk for all hjelp så langt. Har gravt litt selv i mellomtiden også.

På ASUS-HK'ene sitter det en 3x2 connector på hovedkortet som visstnok er tilkobling for frontpanel audio IO modul. Dette er en standard som jeg tror er lik mellom alle produsenter, dvs at denne: MSI S-Bracket skal kunne brukes.

Generelt er det dårlig med ekstratutsyr å få kjøpt også hos de største nettbutikkene, men akkurat MSIs brakett er det mange som selger. Lurer på om jeg skal sjanse på at denne vil virke.

Ang. Socket A vs Socket 939 - det er jo helt klart at sistnevnte er et bedre valg med tanke på ytelse og framtidige oppgraderinger. Imidlertid er ikke dette spillboksen min, men skal bli en rendyrket HTPC for MythTV / Freevo. Har tenkt å bruke Silverstone LC11 kabinettet, ergo mATX form faktor. I en slik boks er egentlig varmeutvikling mere kritsk enn rå ytelse, samtidig trenger jeg noe kjappere enn VIAs onboard CPU for å spille av mpeg4 i software. Dessuten hadde det vært fint om jeg ikke blakker meg fullstendig, og det er nok kjapt en tusenlapp ekstra om jeg baserer meg på socket 939 - dyrere prosessor, minne og HK.

Nå er det klart at Sempron har ikke Cool&Quiet, men jeg tenkte å undervolte og klokke ned prosessoren i stedet. Dersom jeg velger Socket A så blir det i kombinasjon med en XP2400+ Sempron (1.667MHz) samt en Glacialtech IGLOO 19dB kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...