play`ern Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg mangler bare skjermkort igjen på data`n jeg skal bygge, og jeg har sett over mange skjermkort. Men til syvende og sist kom jeg fram til dette skjermkortet...Men har du en erfaring og dele med meg tar jeg imot svar, og du kan se hva du synes om det...Takker for alle svar!! Lenke til kommentar
hds Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Ville gått for XFX GF6800GT koster 300 mindre, og like bra ytelse generelt sett. Har også Dual-DVI. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Ja, jeg støtter den... XFX GeForce 6800GT i AGP format er på tilbud hos Komplett nå. GeForce kortet gir deg støtte for shader model 3.0 og HDR, noe ATi kortet ikke gjør. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Hvis du skal ha best ytelse til spill går du for X800XL. Hvis du skal ha shader model 3.0 (som ikke teller noe) går du for 6800gt. X800XL er det beste alternativet her fordi det er best i fleste spill og har hørt det har bedre løsninger enn 6800gt. Men hvis 6800gt er billigere enn X800xl nå på tilbud så er jo det rimelig og g åfor x800xl, vanligvis er det motsatt. Tenk på hvilke spill du skal kjøre. Endret 3. august 2005 av Overdox Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ts-pcie-05.html Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hvis du skal ha best ytelse til spill går du for X800XL. Hvis du skal ha shader model 3.0 (som ikke teller noe) går du for 6800gt. Etter å ha spilt både FarCry og Splinter Cell CS med HDR er jeg helt uenig i dt du sier. Blir en helt annen opplevelse. X800XL er det beste alternativet her fordi det er best i fleste spill og har hørt det har bedre løsninger enn 6800gt. Vel... 6800GT har native AGP, mens X800XL har en PCIe-AGP bru. Dette sammen med HDR & shader model 3.0 støtte mener jeg gjør at 6800GT har bedre løsninger. Men hvis 6800gt er billigere enn X800xl nå på tilbud så er jo det rimelig og g åfor x800xl, vanligvis er det motsatt. Vi snakker AGP her... X800XL er dyrere da nettopp på grunn av den PCIe-AGP bruen jeg nevnte over Tenk på hvilke spill du skal kjøre. Hvilke spill kommer du til å spille om 6 månder... http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ts-pcie-05.html ja... sjekk neste side da... http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ts-pcie-05.html og http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ts-pcie-09.html Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Sier du at x800 xl kortet også støtter Pci? Eller er den broen umulig å fjerne? Hadde jo vært genialt hvis det gikk ann. =) Forskjellen blir ikke stor samme hva du hvelger. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Skal du kjøpe deg skjermkort nå? Dette skjermkortet er veldig bra. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Kjøp det av kortene som er billigst. enkelt og greit! begge disse kortene yter kjempebra, og så godt som identisk. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Kjøp det av kortene som er billigst. enkelt og greit! begge disse kortene yter kjempebra, og så godt som identisk. Ja, XFX kortet er ukens tilbud hos Komplett... Sier du at x800 xl kortet også støtter Pci? Eller er den broen umulig å fjerne? Hadde jo vært genialt hvis det gikk ann. =) Nei, den er selvsagt loddet fast på kortet... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Raptor' date='03/08/2005 : 10:49'] Kjøp det av kortene som er billigst. enkelt og greit! begge disse kortene yter kjempebra, og så godt som identisk. Ja, XFX kortet er ukens tilbud hos Komplett... med andre ord, gå for 6800gt kortet. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Etter å ha spilt både FarCry og Splinter Cell CS med HDR er jeg helt uenig i dt du sier. Blir en helt annen opplevelse. Dette er takket være FP blending og ikke SM3.0. Selv om HDR utgjør en stor forskjell vil jeg ikke si at det gir en helt annen opplevelse, i det minste ikke i disse spillene (ja jeg har prøvd disse på GF6800). Kanskje bortsett fra noen untak vil jeg selv ikke ofre AA for HDR. Vel... 6800GT har native AGP, mens X800XL har en PCIe-AGP bru. Dette sammen med HDR & shader model 3.0 støtte mener jeg gjør at 6800GT har bedre løsninger. På en annen side har X800XL fordeler som ikke 6800 ikke har, som 3Dc, 6xMSAA, temporal AA og mulighet til å tvinge tripple buffering i OpenGL. Endret 3. august 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Etter å ha spilt både FarCry og Splinter Cell CS med HDR er jeg helt uenig i dt du sier. Blir en helt annen opplevelse. Selv om HDR utgjør en stor forskjell vil jeg ikke si at det gir en helt annen opplevelse, i det minste ikke i disse spillene (ja jeg har prøvd disse på GF6800). Kanskje bortsett fra noen untak vil jeg selv ikke ofre AA for HDR. Jeg er helt uenig i dette, men det er jo en smakssak... I 1280x1024 bryr jeg meg ikke så mye om AA, men igjen... En smakssak Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) hmm om det ene kortet er billigere og ytelsen er omtrent lit (noen mener xl kortet noen gt kortet) da hadde jeg valgt det billigste..... ps det er vel 3 av d populære spilla ati leder på som spilles nå om dan..resten er det nvida som har mest ytelse på...men som en sa her i tråden "hvilke spill spiller du om 6 måneder"? tror jeg ville valgt det me dvi og shader 3.0 da vi vill se mere av det fremmover di neste 6 måneder Endret 3. august 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Jeg tror jeg går for Sapphire Radeon X800XL kortet jeg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå