ostenxx Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Jeg kjøpte nylig en prosessorvifte ac Chieftek, IGloo 3010 eller noe. I tillegg kjøpte jeg en meget kraftik vifte til mitt geforce 4 mx 440 kort av msi. Installasjonen gikk bra, og pc'en funket godt etterpå, til tross for at jeg overklokka grafikkortet. Plutselig bestemmer dumme meg å sjekke ut bios. Jeg gikk inn på voltage og stillte ett eller annet fra 100 til max 134. Da jeg restartet maskinen startet ingenting, hva har skjedd? Har jeg kortsluttet noe, eller hva? MSI hovedkort foresten. Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Voltage på 134 ? ikke løye den ikke funker :razz: Resett biosen og still det tilbake. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Takk, det funka! Sleit litt med å finne ut hvor pinnconnectoren på hovedkortet lå,den som resetter biosen, men jeg fant den til slutt. Nå føles det som ti kilo letta, og to tusen i reperasjonutgifter gikk opp i røyk! Tror jeg bør lese litt om hovedkortet før jeg begynner å stille inn ulike ting i bios jeg.... Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 hehe.. de brude du ja :smile: Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Var nok ikke volt du satte opp, mest sannsynlig stilte du bare på FSBen. Har selv prøvd å overklokke ved hjelp av den, og kan bare trøste med at det ikke ødelegger noe, når hovedkortet ikke klarer å starte alle tilleggskorta i maskina, lyd, nic, vga, ol., så stopper det opp. Er kjedelig dersom du ikke vet hva det er, men ikke så mye mer... Mvh Aleksander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå