Gå til innhold

passende kjøler

nortis

Anbefalte innlegg

Driver å romsterer litt rundt med å oppgradere en gammel P1-166 til en AMD K6-2+ 500Mhz.

Vi snakker altså her om en socket7 prosessor...

Når jeg setter inn AMD prosessoren så kommer denne til å bli noe varm. Derfor ønsker jeg å ha en efektiv og god kjøler på denne (altså en kjøleribbe med stillegående vifte, siden soverommet mitt fungerer som server-rom).

Men det er et problem!

Det ene festet er knukket. Så derfor henger ikke kjøleren jeg har idag (før oppgradering) skikkelig godt fast. Så jeg trenger hjelp til å finne en kjøler som bruker "de riktige" festepunktene...

feste.jpg

Idag bruker jeg festepunktene markert med blå sirkler. Som du ser er altså ene festet knukket.

Jeg er altså intresert i en kjøleribbe som bruker festene markert med røde ringer.

Finnes dette? og hva heter den?

mvh

-Nortis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-03 20:43, 555 skrev:

er ikke sikker på om
går på men jeg hadde en socket A kjøler på min p1 :smile:

denna bruker di festende (har montert en på en duron for et par dager siden)

hvis du har en socket A kjøler liggende prøv den på cpu og se om den passer i form.... da funker denne kjøleren.

Lenke til kommentar

Sendte mail til Glacial Tech igår og spurte de om saken.De svarte følgende:

<<<

Yes, you can use our Igloo 2310, or 2320 for your case, but please must make sure put the socket's teeth into clip's hole completely. If you do not want to RMA, you can use our coolers, but must make sure installed completely. As I know some of people their mainboard socket teeth broken, they use this solution.

>>>

Så nå venter jeg spent på en Igloo 2320 i posten...

Takk for hjelpen! :D

PS:

An en merkelig grunn sendte de meg også nærbilde av de to kjølerne som er nevt i mailen. I den pene oppløsning 3072x2048! Oh! GEEKness! :D

-Nortis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...