DigitaL BlasteR Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) I vinter kjøpte jeg en Motorola V220 på Rimi til 799,- for min mor. Nå har telefonen klikka helt, har prøvd å finne feilen, men den vil ikke skru seg på i det hele tatt. har gitt opp tlf'en nå, og ønsker enten pengene tilbake eller en ny telefon. men nå er jeg ikke helt sikker på hvor jeg skal henvende meg? hvis jeg drar til rimi og spør om hjelp der, tviler jeg på at de vil gjøre no særlig? Hva bør jeg isåfall gjøre? må jeg ta kontakt med motorola eller rimi? Dette burde egentlig være ganske enkelt, men har liten erfaring med akkurat dette med å klage på mobilkjøp Takker for alle tilbakemldinger mvh /D&B Endret 3. august 2005 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 rimi er ANSVARLIG ovenfor deg uansett hva de sier. De skal gi deg lanetelefon og sende den pa service. Er de helt gronne sa kan de sende den med kvittering til zodiac i Oslo. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Du som kunde kan selv velge om du vil levere den inn til Rimi eller hoppe over siste leddet og reklamere direkte til Motorola's importør/representant i Norge. Men jeg ville nå levert den inn på Rimi, det er Deres problem å få sendt den inn/reklamert den, har du først valgt å kjøpe den i en kolonialforretning så vuderte du vel pris/hva skjer hvis den går i stykker/¨servicenivået i butikken. Tror nok det ikke blir så lett matvarer og elektronikk er to forskjellige ting. Lykke til Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Rimi SKAL ordne all fiksing av telefonen for deg, og jeg ville egentlig bare på pur f selv om det sikkert er enklere å levere direkte til verksted. Når de selger mobiltelefoner i en dagligvare, bør de også ta ansvaret etterpå..eller kjenne hvordan det er . Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Takker for tilbakemeldinger! hadde tenkt til å stikke innom rimi i dag og be dem se på saken, men nå finner jeg plutselig ikke kvitteringen på kjøpet hva bør jeg gjøre nå? De vil vel ikke erstatte den/gi pengene tilbake uten kvittering? fatter ikke hvor det har blitt av kvitteringen som jeg var helt sikker på at lå i boksen. Hjelp anyone? Endret 3. august 2005 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
genser Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 .. Les: http://forbrukerportalen.no/Artikler/10230....32/kvittering2 Printer du ut den siden, samt tar med det vitner eller beviser kjøpet på annen måte har du en sterk sak. Noe sier meg at arbeiderne på Rimi heller ikke har den største erfaringen når det kommer til slike saker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Om du betalte med kort, kan du finne betalingen i nettbanken din og ta med utskrift av denne . Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Om du betalte med kort, kan du finne betalingen i nettbanken din og ta med utskrift av denne . Ja, jeg betalte med kort; det var vel med mastercard eller visa, tror jeg. Skjønte ikke helt hva du mente med å finne betalingen i nettbanken? Brukte ikke noe nettbankkort eller no slikt... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Når jeg betaler med kort så blir iallefall hver enkelt betaling registrert i nettbanken min. Dermed kan jeg hente ut betalingen senere. Dette er postbanken sin nettbank. Ellers så kan du jo be banken din om kontoutskriften din for måneden du kjøpte telefonen . Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Ellers så kan du jo be banken din om kontoutskriften din for måneden du kjøpte telefonen . Det er sant, kontoutskrifter fra den måneden jeg kjøpte telefonen regnes jo som gyldig dokument på kjøpet? fatter ikke at jeg ikke tenkte på det selv:p Takk for tipset!! Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 ofte kan de finne kvitering ved å scanne imei nummeret og, det gjør de ihvertfall hos telebutikken og på klart svar. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 ofte kan de finne kvitering ved å scanne imei nummeret og, det gjør de ihvertfall hos telebutikken og på klart svar. systemene deres er lagt opp til det. rimi har neppe dette Lenke til kommentar
andersr66 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ellers så kan du jo be banken din om kontoutskriften din for måneden du kjøpte telefonen . Det er sant, kontoutskrifter fra den måneden jeg kjøpte telefonen regnes jo som gyldig dokument på kjøpet? fatter ikke at jeg ikke tenkte på det selv:p Takk for tipset!! det pleier jo ikke å stå spesifisert på nettbanken hva du har kjøpt da. på min nettbank står det feks rimi olum 426kr åssen kan du da bevise at det var mobil du kjøpte og ikke noe fisk ?? kanskje et dumt spørsmål men jeg spør like vel Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Siden du tydeligvis bor i Oslo så er jo det veldig enkelt. Ta deg en tur innom et mobilverksted i sentrum. Er det garanti på den så fikser de det uten å spørre om kvittering (de ser på produksjonsdatoen). Skjedde med meg, selv om min ble kjøpt ifra komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå