Jankee Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Sitter med ein liten server som har PCI-X og vanlig PCI-kortplasser, og eg tenkte eg skulle bygge den ut med sata-disker, helst i raid 5-konfigurasjon(minst 4 porter). Eg har kikka litt på higpoint og promise sine sataraid-kontrollere. Så spørsmålet er, er det noko nevneverdig forskjell på ytelsen til eit kontrollerkort i ein PCI-port iforhold til ein PCI-X 133Mhz port F.eks HighPoint RocketRAID 1640 4P og HighPoint RocketRAID 1810A 4P Lenke til kommentar
omegaV8 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 PCI-X gir deg mulighet til å benytte rask PCI-teknologi. PCI-X-protokollen støtter høyytelses PCI-enheter og øker hastigheten fra 33 MHz til 133 MHz og datagjennomstrømningen fra 266 Mbps til 2 GBps Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 hadde nok gått for PCI-X ja, selv om jeg aldri har verken PCI eller PCI-X SATA kontrollere... men vanlig PCI høres da altfor tregt ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå