mithrandil Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg kjører en AMD64 Athlon 3500+, som jeg ikke er helt sikker på holdes skikkelig kald. Når jeg spiller World of Warcraft ligger nemlig temperaturen oppe i 65 og til tider nesten 69 grader. Dette tror ikke jeg er sunt. Hva er vanlige temperaturer under Idle og Stress? Jeg kjører et Abit AV8 3rd eye hovedkort, så temperaturen kan jeg fint lese av. Temperaturene stemmer med everest sine temperaturer... Vennligst kom med svar, jeg vil ikke at pcen ska ta kvelden pga for høy cpu varme... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hvilken kjøling har du da? Lenke til kommentar
mithrandil Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Jeg kjører boxed vifta på CPUen, det er to på nedre del av kabinettet som suger luft ut, en vifte på 3dkortet, PSUen og en vifte rett under den suger luft inn. Den ene harddisken kjører også en egen HD vifte. Endret 3. august 2005 av mithrandil Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det der var høye temperaturer. I mine øyne så bør den ikke komme over 60 grader på full last med prime 95. Lenke til kommentar
mithrandil Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Hvor høyt kan en AMD temperatur komme før det blir skadeligt? Edit: Så en tråd lengre nede ang. at temperaturen steg etter en satt in et skjermkort. Jeg kjører Radeon 9800 Atlantis, som ligger ca 10 cm under cpuen. Specs: AMD Athlon 64 3500+ Radeon 9800 Atlantis 1 GB ram (Veritech) 2x HD på 200 GB Endret 3. august 2005 av mithrandil Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg hadde hvert fall snudd de to viftene dine i front, slik at de blåser inn i kabinettet. Da får du en grei luftflyt når PSU og vifte bak blåser ut igjen. Også kan det være lurt å sjekke at kjøleren har god kontakt med prosessor. Jeg har brukt AMD64-prosessorer (754 og 939) i tre forskjellige kabinetter, med forskjellige CPU-kjølere (mest Boxed), og har aldri opplevd høyere enn 55 grader full load ved standard hastighet (ingen klokking). Lenke til kommentar
mithrandil Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Har ingen vifter i front, de står på siden i kabinett døra. PSUen og vifta som er inder den tror jeg suger inn luft, siden jeg ikke kjenner noe luft komme inn i kabinettet... Lenke til kommentar
mithrandil Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 ^bump Har snudd de to viftene på kabinett døra, og da datt temperaturen på system og PSU ned litt. Når jeg startet WoW så lå temperaturen på 55. men steg sakte men sikkert opp til 63 elns. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Da har du hvertfall funnet ut at luftsirkulasjon i kabinettet har _mye_ å si. Det er også avhengig av hvor trangt det er i kabinettet, hvor kraftig skjermkort, hvor mange harddisker osv. Tror du fortsatt kan forbedre temperaturene litt med tanke på vifteplasseringer. Eventuelt kan du demontere CPU-kjøleren, renkse den og CPU for kjølepasta, og føre på litt Arctic Silver 5, så har du ihvert fall den beste kjølepastaen. Lenke til kommentar
moiself Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hvid du kjører boxed vifte kan det jo være lurt å vurdere å kjøpe en ny vifte... er sjelden at boxed vifter duger koster jo ikke mange lappene for en god kjøler heller Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hvid du kjører boxed vifte kan det jo være lurt å vurdere å kjøpe en ny vifte...er sjelden at boxed vifter duger koster jo ikke mange lappene for en god kjøler heller Er ikke helt enig. Boxed kjøleribbene duger vanligvis i massevis så lenge man ikke overklokker for mye. De selger neppe prosessorer med kjøleribbe som ikke duger og gir 3 års garanti Så lenge man har normal lufgjennomstrømning gjennom kabinettet så ser ikke jeg hvorfor en boxed kjøleribbe skal være så forferdelig. AMD og Intel sine Boxed kjøleribber er faktisk ganske dugelige. Lenke til kommentar
moiself Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Mine erfaringer er hvertfall at boxed vifter bråker masse uten å kjøle spesielt bra... men er jo smak og bahag Lenke til kommentar
mithrandil Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Det jeg syns var rart var at prossessor hastigheten var på 2244 Mhz. Kan dette ha noe å si for temperaturen? Jeg satte den ned til 2200 Mhz... Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Mine erfaringer er hvertfall at boxed vifter bråker masse uten å kjøle spesielt bra... men er jo smak og bahag Min erfaring med kjølerne som følger med AMD 64-serien er at de er både stillegående og kjøler helt kurant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå