Gå til innhold

Msi K8N Neo PE, hjeeelp!

TT88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trenger ikke drivere, flatkabler og manual. Kabler har jeg fra før av og manual og drivere trenger jeg ikke, henter de fra internett.

Hva med IO shield (bakplaten)? Den er jo stortsett unik for alle forskjellige hovedkort. Det er det største problemet i mine øyne. Ville ikke hatt en gapende åpning bak på min PC.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en del demo kort fra Komplett og svært ofte mangler I/O shield. Ifølge Komplett skal Demo1 kort inneholde drivere, flatkabler og manual (IO shield, brackets o.l. mangler). Problemet er antagelig at mange folk beholder ting som IO shield når de sender hovedkort i retur. Hva de skal med det fatter ikke jeg. Uansett hvilket demo kort du kjøper må du altså regne med at IO shield mangler.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en del demo kort fra Komplett og svært ofte mangler I/O shield. Ifølge Komplett skal Demo1 kort inneholde drivere, flatkabler og manual (IO shield, brackets o.l. mangler). Problemet er antagelig at mange folk beholder ting som IO shield når de sender hovedkort i retur. Hva de skal med det fatter ikke jeg. Uansett hvilket demo kort du kjøper må du altså regne med at IO shield mangler.

Sikkert fordi de glemmer å ta io shield av kabinettet. De gangene jeg har kjøpt demobrukt hovedkort (2 ganger) så har det fulgt med

Lenke til kommentar

Dette kortet er jeg meget fornøyd med!

Har hett 3 andre S754 hovedkort, men dette kortet overgår de alle :)

Stabilitet, plassering av komponenter, ytelse, flere sataporter, nf3 +++

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Dette kortet er jeg meget fornøyd med!

Har hett 3 andre S754 hovedkort, men dette kortet overgår de alle :)

Stabilitet, plassering av komponenter, ytelse, flere sataporter, nf3 +++

Jeg mener DFI Lanparty UT nF3 250GB er det beste 754 kortet. Det har også vært kåret til det beste i flere tester. Ikke bare pga. overklokking, men også fordi det er det mest komplette kortet. Jeg har også testet MSI kortet og det er kanskje det nest beste 754 kortet.

EDIT: Men DFI Lanparty UT nF3 250GB er vel omtrent umulig å få tak i lenger i Norge. Mener jeg var borti en ukjent webshop som hadde det på lager. Men husker ikke navnet på den Shoppen. Men er vel uansett ganske uinteressant nå som det lønner seg å kjøpe 939

En annen kul ting med dette kortet er at det støtter mobile a64 via beta bios. Også de nyeste som er basert på Venice og San Diego ;)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Jeg mener DFI Lanparty UT nF3 250GB er det beste 754 kortet. Det har også vært kåret til det beste i flere tester. Ikke bare pga. overklokking, men også fordi det er det mest komplette kortet. Jeg har også testet MSI kortet og det er kanskje det nest beste 754 kortet.

EDIT: Men DFI Lanparty UT nF3 250GB er vel omtrent umulig å få tak i lenger i Norge. Mener jeg var borti en ukjent webshop som hadde det på lager. Men husker ikke navnet på den Shoppen. Men er vel uansett ganske uinteressant nå som det lønner seg å kjøpe 939

En annen kul ting med dette kortet er at det støtter mobile a64 via beta bios. Også de nyeste som er basert på Venice og San Diego ;)

Har selv hatt DFI nf3 kortet i 3 måneder, og var veldig fornøyd med det etter at jeg fikk lagt inn en god bios :) Mener å huske at jeg hadde noen problemer med minnet på det kortet, men er ikke sikker. Men til personer som ikke er ute etter å hardklokke cpu og minne vil MSIkortet være et bedre valg mener jeg, hvis man ser mer helhetlig på det (pris, ytelse, stabelitet)

Lenke til kommentar

EDIT: Men DFI Lanparty UT nF3 250GB er vel omtrent umulig å få tak i lenger i Norge. Mener jeg var borti en ukjent webshop som hadde det på lager. Men husker ikke navnet på den Shoppen.

SHG har DFI - LanParty UT NF3 på lager. :)

Lenke til kommentar

EDIT: Men DFI Lanparty UT nF3 250GB er vel omtrent umulig å få tak i lenger i Norge. Mener jeg var borti en ukjent webshop som hadde det på lager. Men husker ikke navnet på den Shoppen.

SHG har DFI - LanParty UT NF3 på lager. :)

Til 893 Kroner. Da anbefaler jeg Trådstarter til å kjøpe det. Rett og slett.

Lenke til kommentar

Hei.

Til bare å være et middlertidig kort, er 890 kr vel mye å betale. Komplett

sine demo 1, kort er et bedre valg. MSI K8N NEO Platinum Edition S754 er

et godt valg. Er hensikten å klokke hardt er nok Defi kortet et bedre valg,

ellers vil jeg velge MSI K8N.

Lenke til kommentar
Hei.

Til bare å være et middlertidig kort, er 890 kr vel mye å betale. Komplett

sine demo 1, kort er et bedre valg. MSI K8N NEO Platinum Edition S754 er

et godt valg. Er hensikten å klokke hardt er nok Defi kortet et bedre valg,

ellers vil jeg velge MSI K8N.

Du har rett, siden det her er snakk om et midlertidig kort så ville det demobrukte MSI kortet være det beste valget. Selv om DFI kortet nok kanskje er det beste så må man jo se på hva det skal brukes til og hvor lenge. Går helt fint å klokke med MSI kortet også.

Lenke til kommentar

Gidder ikke bruke mye penger på hovedkortet nei. Jeg fant to prosessorer på jobben i pc'er som skulle kastes. De var begge to athlon 64 3200+ s754. Tenkte bare å kjøpe et billig hovedkort for å sjekke om prosessorene er i orden.

Jeg har et s478 hovedkort nå. Må jeg formatere harddisken og instalere xp på nytt eller går det greit å bare bytte hovedkort og plugge ferdig instalert hdd til det nye hk?

Må jeg instalere drivere for å få hovedkortet til å fungere i det hele tatt?

Edit: Er det noen måte å finne ut om prosessorer er i orden på, annet enn å dytte dem inn i et hovedkort og se om det booter?

De har ihvertfall ingen synlige skader, hverken på framsia eller pinnene bak.

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Gidder ikke bruke mye penger på hovedkortet nei. Jeg fant to prosessorer på jobben i pc'er som skulle kastes. De var begge to athlon 64 3200+ s754. Tenkte bare å kjøpe et billig hovedkort for å sjekke om prosessorene er i orden.

Jeg har et s478 hovedkort nå. Må jeg formatere harddisken og instalere xp på nytt eller går det greit å bare bytte hovedkort og plugge ferdig instalert hdd til det nye hk?

Må jeg instalere drivere for å få hovedkortet til å fungere i det hele tatt?

Edit: Er det noen måte å finne ut om prosessorer er i orden på, annet enn å dytte dem inn i et hovedkort og se om det booter?

De har ihvertfall ingen synlige skader, hverken på framsia eller pinnene bak.

Når det gjelder Windows Installasjonen din så må du bare prøve. Er ikke alltid det går å bare bruke samme installasjon når man bruker annet hovedkort. Og særlig med annet brikkesett. Og da vil en reinstallasjon kreves.

Ja, du bør installere nForce driverne som følger med. Eller laste de ned. Uten disse vil du bla. ikke få LAN.

Og nei, du må bare prøve de med hovedkortet.

En annen ting, dette blir langt fra noen dårlig maskin. Den vil yte marginalt bedre enn en sokkel 939 3200+. Siden 939 versjonen bare kjører 2000MHz og din vil kjøre 2200MHz. Samt at du sikkert kan klokke den til minst 2400 - 2500MHz. Og da vil den jo yte bedre enn en Sokkel 939 3500+. Så dette trenger ikke bli noe foreløpig greier. Den vil yte i massevis. Om du ikke har tenkt å gå for X2 da. For den kommer bare i sokkel 939. Om du har tenkt til å kjøpe nytt 939 kort og f.eks en 3500+ så er det ingen vits når du har dette systemet. Ville bare du skulle være klar over at det er små forskjeller i ytelse mellom 939 og 754 Sokkelen.

Lenke til kommentar

Hmm, nå sliter jeg litt her. Da jeg hadde fikset alt sammen og skrudde på pc'en så alt bra ut. Jeg gikk inn i bios og begynte å utforske den. Så helt plutselig hang tastaturet seg opp. Jeg restartet maskinen men da kom det bare en pipelyd og skjermen er helt svart. Jeg har prøvd å bytte ram til en brikke fra crucial jeg vet fungerer, og jeg har prøvd å bytte cpu. Da jeg tok ut den forrige cpu'en så satt den fast i kjøleblokken og den ble dratt ut av cpu sokkelen uten at jeg fikk dratt opp den pinnen som løsner cpu. Kan dette ha ødelagt hovedkortet?

Lenke til kommentar

ja, den KAN ha gjort ødelagt hovedkortet. Får du bilde opp på skjermen i det hele tatt? Jeg tok opp cpu'en unten å ta opp pinnen som holder den fast, men alt mitt overlevde.

Men det skal komme bilde på skjermen selv om cpu/minne er ødelagt (skal ihvertfall det). Så jeg tror kanskje det er skjermkortet ditt som har tatt fyken.

Prøv å sett i et gammelt pci skjermkort og test da!

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er skjermkortet. Prøvde å ta det ut, kom fortsatt den samme pipinga. det kommer en pipelyd som varer i ca 2 sekunder, så er det en pause på 2 sek, og så piper det igjen. Slik fortsetter det til jeg skrur av maskinen igjen.

Jeg glemte å nevne at første gang jeg slo på maskina fikk jeg opp en error melding. Det sto cmos error. Har ikke dette noe med hk å gjøre?

Edit: Intet bilde på skjermen nei.

Jeg kjøpte jo et demobrukt hovedkort, kan vel være at dette er synderen?

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...