Mørbradbiff Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Onkelen min har lyst at jeg skal finne ut hvor sikkert hans trådløse nettverk er. Å da lurer jeg på om noen kan komme med tips etc, til hvordan jeg kan komme meg inn i et sikret nettverk. Og eventuelt andre tips om etisk hacking. Etisk Hacking= LOVELIG hacking for å teste system med tilatelse fra eiiere. Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvordan er det sikret da? Med WEP? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Vanskelig tema du tar opp her, siden "etisk" hacking gjerne benytter samme metodene som "uetisk" hacking. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) feil sted og spøre trur google.com veit mer enn folk her på forumet tør og si deg. hint: få deg et kort som støtter wlan "monitor mode" Endret 3. august 2005 av ranvik Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Knekke WEP kan du "lett" gjøre med et enkelt brute-force angrep. Akkurat detaljene på hvordan dette gjøres vil jeg neppe gi en oppskrift på her, men WEP er ingen beskyttelse mot folk har satt deg som et spesifikt mål. Det eneste du trenger for å knekke WEP er å sitte å lytte på sendingene og la maskinen prøve et par milliarder nøkkler, så finner du den før eller siden. Det kan dog ta uker eller måneder med crunching for å finne nøkkelen dersom det ikke er veldig mye trafikk på nettverket... WPA kan du omtrent glemme. Ved mindre nøkkelen er ekstremt dårlig eller det er satt opp helt på trynet (med f.eks alt for lang rekeying intervall) så har du så godt som ingen sjans å kunne knekke det, og er nøkkelen veldig god (typ 15-20 tegn eller mer), så er det omtrent håpløst selv om du har masse datakraft (eller tid) til crunching. WEP sikrer ikke nettverket, men det gjør det såpass vanskelig å hacke seg inn på at de færreste gidder å bruke tid på det. Riktig oppsatt WPA er sikkert. Det er enklere å bryte seg inn i huset ditt og telnette til ruteren for å finne passordet enn det er å brute-force det =) Jeg vil ikke gi en direkte link her på forumet, men om du tar et søk på google med helt åpenbare søkeord så finner du plenty guider på det, uansett om du har gode hennsikter eller ikke... -Stigma Endret 3. august 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Å "knekke" WEP tar kortere tid en det tar å finne program som gjør jobben. Tom's Hardware viser deg hvordan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå