Gå til innhold

Hvordan vil dette her fungere?

DXT

Anbefalte innlegg

Hei

Takker for et fantastisk forum som jeg benyttet mye, men nå er tiden inne for å svar på et spørsmål :smile:

Altså

Jeg har nå ekl cpu vifte opp til 1900+ som kjøler min xp 1700+ @ 1617 mhz. Den bråker jo litt, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe denne prapst viften som har mindre støynivå og kjøler bedre. jeg skjønner jo at det er en 80mm vifte, mens kjøleribben er 60mm på det smaleste, så jeg tenkte å anskaffe meg dette fanadapteret som gjør at jeg kan kjøre 80mm vifte på kjøleribba mi på 60 mm.

Jeg bare lurer på, hvordan vil dette fungere. det blir mye mindre støy ser jeg, men vil kjølingen bli like effektiv med det fanadapteret? jeg har ikke tenkt å gå til innkjøp av annen kjøleribbe.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en silent viking liggende i skuffen min, men jeg har litt ehm... dårlige erfaringer med å montere kjøleribber, så jeg tenkte å bare bytte ut viftene med det jeg foreslo over. men hva tror dere om det jeg har tenkt meg ut?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-03 23:37, DXT skrev:

Jeg har en silent viking liggende i skuffen min, men jeg har litt ehm... dårlige erfaringer med å montere kjøleribber, så jeg tenkte å bare bytte ut viftene med det jeg foreslo over. men hva tror dere om det jeg har tenkt meg ut?

Du har en liggende? Putt den på gutt (Reiner med at du ikke er jente). Det er ikke så vankelig. En funnel fungerer greit, men vifta vil få en viss mostand når må blåse inn i sjakta. Har du en Silent Viking så ville jeg ha puttet på den. Husk kjølepasta. Du vil få bedre kjøling og støynivå med Silent Viking.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-03 23:40, Bøgge Bakken skrev:

Quote:

Den 2002-08-03 23:37, DXT skrev:

Du har en liggende? Putt den på gutt (Reiner med at du ikke er jente). Det er ikke så vankelig. En funnel fungerer greit, men vifta vil få en viss mostand når må blåse inn i sjakta. Har du en Silent Viking så ville jeg ha puttet på den. Husk kjølepasta. Du vil få bedre kjøling og støynivå med Silent Viking.

da jeg prøvde å få på silent vkingen min, knuste jeg kjernen i cpu'en + at jeg lagde ripe i hovedkoret. hva er sjansen for at det skjer igjen?

Lenke til kommentar

Jeg leste det her under beskrivelsen av adapteret:

Quote:

Microplex:

En viftes evne til å arbeide med mottrykk avhenger til dels av selve viftens konstruksjon og til dels av motorens egenskaper. Ved blåsing vil det traktformede fanadapteret øke mottrykket viften arbeider med og det anbefales derfor at vifter med lave/middels mottrykksegenskaper monteres til å suge. (Kurvene over viser Papst 612's egenskaper ved mottrykk kontra Papst 8412.)

har prapsten sterk motor slik at den kan takle å dytte luft inn, eller må den suge ut? hva hvis jeg kjøper en kraftig prapst vifte og stiller ned volten på den da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...