Gå til innhold

Har jeg god nok maskinvare til å spille BF2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs hva du legger i ordet "grei grafikk".

For meg er "grei grafikk" medium, og det vil nok skjermkortet klare helt fint. Det vil nok FULL grafikk på det meste også, med mindre resten av PC'n din er en flaskehals.

6951755[/snapback]

CPU: 2,8Ghz Celeron D

Ram: 1x256mb + 1x512mb

GPU: GeForce 7600GS

Vil dette gå greit?

Endret av thomas ll
Lenke til kommentar

Du vil få til å spille BF2, men du vil ha lange loading-tider og hakking i de første sekundene av runden og andre plasser med mye action.

Vil ikke anbefale høye grafikkinstillinger før du får ny RAM iallfall ;)

Jeg vil tippe grafikken på LOW nå, og LOW\Medium når du får ny RAM.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ville det fungert å spille BF2142 middels, med disse komponentene ?

Hovedkort

ABIT IL9 PRO, Intel 945P, Socket-775, ATX, SATAII, DDR2, GbLAN, PCI-Ex16

Prosessor

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Skjermkort

PowerColor Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out/HDCP, 2xDVI-I, Retail

Minne

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Det var en kar som mente han spilte BF2 glatt med dette,

Ville det da tatt BF2142 middels ?, eller må jeg oppgradere litt mer da?.

Jeg har intet peil på dette, derfor spør jeg.

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Det at han spilte BF2 er vel greit nok, men spørsmålet ligger vel egentlig på vilken setting han bruker. Selv kjører jeg det på HIGH på en "ASUS A6000 series entertainment notebook" som er helt elendig, men den klarer faktisk å kjøre det Uten NOE lagg (unntatt i 5 sek i starten av hver maprunde, aldri ellers. Ikke spør meg hvordan denne kassa klarer det. Alle venna mine er forbløffa til de grader.

PS: PM meg for specs om denne "kassa" lol :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

High ville jeg tro... Men det er et eller annet sinnsykt i veien med min pc om jeg ikke tar veldig feil. Har alt på fullt og det meste på fullt på ATI greiene, men den klarer å hakke i spillet. Ville ikke tro at det er lag fordi den kjørte det bedre på gamle linjen, med samme nett leverandør(BKK). Tror jeg skal ha mer enn god nok hw:

Opteron 175 @ 2.64GHz

ATI radeon x1900xt 512 mb

2 gig ram

Har også i det siste opplevd artifacts(? mener det heter det...)sånn at det dukker noe svart opp på skjermen(blinker kjapt), og som sagt at den hakker...

Jeg kjørte bf2 på fullt en uten problemer en god stund på gamle opty 146'en min, men dritet å skje. Og det fortsatte etter jeg bytta CPU.

Mener å ha installert siste driverne til alt.

Noen som vet hva som kan være gale?

Lenke til kommentar
High ville jeg tro... Men det er et eller annet sinnsykt i veien med min pc om jeg ikke tar veldig feil. Har alt på fullt og det meste på fullt på ATI greiene, men den klarer å hakke i spillet. Ville ikke tro at det er lag fordi den kjørte det bedre på gamle linjen, med samme nett leverandør(BKK). Tror jeg skal ha mer enn god nok hw:

Opteron 175 @ 2.64GHz

ATI radeon x1900xt 512 mb

2 gig ram

Har også i det siste opplevd artifacts(? mener det heter det...)sånn at det dukker noe svart opp på skjermen(blinker kjapt), og som sagt at den hakker...

Jeg kjørte bf2 på fullt en uten problemer en god stund på gamle opty 146'en min, men dritet å skje. Og det fortsatte etter jeg bytta CPU.

Mener å ha installert siste driverne til alt.

Noen som vet hva som kan være gale?

7804630[/snapback]

Heisann :!:

Hvis du opplever artifacts er det skjermkortet som har det for varmt.. har du klokket det mye da? Hvilke kjøling har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...