Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gigabyte trådløs-nett erfaringer!

Anbefalte innlegg

Har noen prøvd Gigabyte GN-BR01G Wireless Router: http://www.mamoz.no/produkt/GN%2DBR01G/Gig...ess_Router.html - Den er ikke i prisguiden enda.

Kr 550. Skal til Trondheim i morgen og levere inn en Phillips wireless ruter hos Elkjøp, har bytta en gang før og fikk bare nye problemer med en gang, den første virka iallfall perfekt i 2 uker. Greit med 30 dagers angrerett på slikt skrot ja. Iaffall, tenkte å stikke innom Mamoz med det samme og hente en slik Gigabyte, hvis noen har advarsler om den eller andre gigabyte trådløsprodukter vil jeg gjerne bli advart i tide.

Edit: Overskrifta... Post dine Gigabyte erfaringer her så vi får en ide om hvor bra de er. Iallfall billige!

Endret av th-3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har jo tenkt litt på Linksys, men Mamoz har ikke noen på lager i Trondheim, må vente en dag på den isåfall. Datakjeden blir for dyrt selv om de skulle ha på lager i Trh, de har bare en WRT54G pakke med trådløst PCI-kort til 1018 inne nå, for mye ja.

Forresten ser jeg nå at wrt54g til 790 står "i bestilling" hos Datakjeden trh, da har de den gjerne inne i morgen. Har du fått testa noe særlig med QoS på Linksys'n? (Vil helst at det skal funke greit med orginal FW) Har IP-telefon her så det hadde vært kult hvis det virker som det skal.

Lenke til kommentar

Update

Gjorde ett siste forsøk med å få phillipsen stabil, hadde allerede sjekket at kabelen virket upåklagelig med både Zyxel og Jensen routerne som står her, men når jeg prøvde annen og kortere kabel ble faktisk phillipsen stabil (ca 4 timer nå). Den må være ekstra følsom for kabelkvalitet/lengde, noe som i og for seg er en slags feil, men blir vel så den får en ny sjanse til å vise at den klarer å kjøre som ei klokke, frem til fredag.

EDIT: Da ble det Gigabyte. Veldig bra så langt, kjører nå også stasjonær-PC'n kun på trådløs for å teste stabilitet osv. Forresten så er også trådløskortet Gigabyte, så vet hvem jeg skal skylde på hvis nettet detter ut.

Endret av th-3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...