Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekk og felg til Ford Fiesta


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Ford Courier en gang og det er jo en halv Fiesta. På den hadde jeg 195/40/15 om jeg ikke husker helt feil. Måtte ha spacere foran og bak for at de ikke skulle støte borti, og spacere er vel ikke helt lov å bruke? Har hvertfall hørt dette et sted men mulig jeg har feil. Eneste gang jeg hørte noen klage på dette var en gang bilen havarerte når sommerdekkene var på. Da klagde verksmesteren voldsomt over dekkene.

 

Periodisk kontroll var om vintern og hadde ellers også bilen på service om vintern så jeg fikk aldri noe formell mangel på dette.

 

Det så jo veldig bra ut da... :p

 

Prisen på felgene husker jeg ikke, men husker at hver gang jeg måtte bytte gummi måtte jeg ut med endel for det var ikke akkurat den dimensjonen det ble solgt mest av... ;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde en Ford Courier en gang og det er jo en halv Fiesta. På den hadde jeg 195/40/15 om jeg ikke husker helt feil.  Måtte ha spacere foran og bak for at de ikke skulle støte borti, og spacere er vel ikke helt lov å bruke? Har hvertfall hørt dette et sted men mulig jeg har feil. Eneste gang jeg hørte noen klage på dette var en gang bilen havarerte når sommerdekkene var på. Da klagde verksmesteren voldsomt over dekkene.

 

Periodisk kontroll var om vintern og hadde ellers også bilen på service om vintern så jeg fikk aldri noe formell mangel på dette.

 

Det så jo veldig bra ut da... :p

 

Prisen på felgene husker jeg ikke, men husker at hver gang jeg måtte bytte gummi måtte jeg ut med endel for det var ikke akkurat den dimensjonen det ble solgt mest av... ;)

Kan vel kjøpe felger med en annen innpress? :ermm:

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Spacere er ulovlig å bruke.

 

Viktige punkt når du kjøper aluminiumsfelger/dekk:

 

1. Ta med vognkortet. (opplysninger om dekkdim./load)

2. Dekkets rullediameter kan kun forandres med +/- 5 %

3. Felgens innpress kan kun forandres med +/- 7,5 på hver side

4. Felgene må være godkjent for bilens vekt/totalvekt.

5. De nye dekkene må ha riktig hastighetskode og load (load=vekta som dekkene skal tåle)

 

Når du følger det som står ovenfor trenger ikke bilen godkjennelse fra bilsakkyndige, overskrides noe må bilen typegodkjennes på nytt med de nye felg/dekkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...