Wazu Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei folkens. Så meg lei av at maskinen min bråkte som et uvært, primært ICE-viften og den hissige lille viften på skjermkortet mitt. Så etter en liten innkjøpsrunde på microplex hadde jeg fått tak i det jeg trengte. Tok ut den gamle ICE-viften, satte på en 80-120mm funnel på baksiden og monterte en Mist 120mm 19-31 dB vifte. Den orginale skjermkortviften bråkte noe grasalt når den slo inn for fullt, og denne ble byttet ut med en NV 5 Silencer. Siden denne er altfor stor til å få plass i en shuttle, måtte jeg kutte opp siden av kabinettet for at den skulle få plass. Og resultatet ble knallbra. skjermkortet er i gjennomsnitt 10-15 grader kaldere en før, CPU er mellom 4-8 grader kaldere (idle, avhengig av viftehastighet), og systemtemperaturene er gått noe ned. Pc'en er også MYE stillere, men fremdeles kan jeg høre strømforsnyningen, men det er ihvertfall mye bedre enn før. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Den nye cpu-viften tar litt mer plass enn den gamle Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Så bra ut på sida, men bak synes jeg det ble for mye på en måte. Men hvis den lager mindre lyd og er kjøligere, så har det ikke noe å si, for det er vel ikke mange som ser så mye bak på pc`en sin? Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Utrolig stilig den ATI silenceren på siden! Hva med å prøve å lakkere den i noe slag? Slik at du ikke får det stygge klistremerket på kjøleren. Utrolig fancy da! Flott at flere modder Shuttlen sin, snart er det min tur Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hva med å prøve å lakkere den i noe slag? Slik at du ikke får det stygge klistremerket på kjøleren. Det aller letteste da er vel å bare dra av hele klistremerket... Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hva med å prøve å lakkere den i noe slag? Slik at du ikke får det stygge klistremerket på kjøleren. Det aller letteste da er vel å bare dra av hele klistremerket... Godt poeng der! :!: Ta forsiktig av klistremerket, og sett på en etch? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Takk for tilbakemeldingene, glad modden min fallt i smak HHehe, ta av klistremerket ja, kommer sikkert til å fjerne det etter hvert, men lar det bli på foreløpig. Slenger inn et bilde til Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Takk for tilbakemeldingene, glad modden min fallt i smak HHehe, ta av klistremerket ja, kommer sikkert til å fjerne det etter hvert, men lar det bli på foreløpig. Slenger inn et bilde til Ja det skal du ha, utrolig fet mod! Hva med å sette på noe form for lys langs listen på kjøleren? =D Eller kanskje Stealthe dvd-brenneren? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Shuttle og andre XPC'er må nesten moddes sånn for å ikke bli overopphetet, bra du viser vei her Bør nok være minst mulig inni; 1 stor rask HD, 1 DVD brenner, ettpar RAM brikker, 3Dkort og selvfølgelig PSU, Hovedkort + CPU. Hadde 4 HD'er i min shuttle og det tok ikke lang tid før en av dem tok kvelden, generelt ustabil pga varme så jeg bygget alt inn i miditower isteden Lenke til kommentar
Kakefyll Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 så bra ut dette..likte det med den pakningen du hadde rundt kjøla..sto i stil me alt! Great Work Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 stilig =) hadde kansje vært tøft å modda noen leds på skjermkort viften ? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Takker for skryten . Jo, vurderer det med å monterer på leds eller en katode med skjermkortet, slik som den orginale kjøleren hadde, men tror det blir mer irriterende enn kult i lengden. Dessuten så lyser power-lyset foran på shuttlen opp hele rommet mitt om natten, så det skulle vel holde Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 hehe ok ;P kunne jo ha mekka til en bryter til evnt leds i front, er ikke no vanskelig. om du hadde valgt katoder får du med en bryter som du kan skjære hull i på fronten eller som du kan plassere i et ledig pci slot(visst du har det da) Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Bra!! Hva me å demontere fronten på brenneren din og lakke den sølv eller sort? Det har jeg gjort med alle mine (kjøper hvite for de er billigere ) Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Denne falt i min smak, må si at dette er noe av det beste jeg har sett på utskjæring på en Shuttle (siden), var noe annet enn bare et "vindu", og ikke bare for å få plass til kjøla, men også setter dette mer fokus! Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 knall mod... var det ikkje plas til vifta som du seier? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hva med å mode vifta? lage hull å sette på en grill? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 knall mod... var det ikkje plas til vifta som du seier? 5129481[/snapback] Hmm, ksjønner ikke helt hva du mener med denne? Hva med å mode vifta? lage hull å sette på en grill? 5136825[/snapback] hehe, viftegrill på NV5'en, joda. det var faktisk en ide å tenke litt på. måtte kjøpt en 80mm grill, og bøyd den til å passe over 79mm viften da. men kanskje det kommer en dag. foreløpig er det ikke noe problem med å kjøre den uten grill, i hvertfall slik som den står nå. kan jo legge ved et par bilder, har nemlig fått inn en laser-LED som jeg kjøpte på ByLAN for ikke så lenge siden. Slik står den til vanlig, gjemt ved siden av skjermen min: Her ser dere hele skermkortkjøleren. det blå lyset gjorde seg absolutt synest jeg: Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Ble jo nesten bra det der Det ser nesten ut som om det er Artic cooling reklame på kabinettet ditt Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Stilig liten modd det der. Men litt kjipt når mor kommer for å tørke støv på skrivebordet, tar et godt tak på skjermkortkjøleren, og knekker hele AGP/PCI-E-sporet når hun løfter vekk PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå