Technofan Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har nettopp kjøpt meg nytt skjermkort men det har dessverre dukket opp noen problemer ifm dette. Normalt når jeg startet opp pc,en med det gamle kortet så kom det et pip og så lyste deretter skjermen opp og alt gikk sin gang videre. Når jeg så setter i det nye skjermkortet kommer det ingen pip og skjermen er svart. Ingenting mer skjer men pc'en står å går. Dette skjedde også hvis jeg prøvde å bruke skjermporten på hovedkortet men lot det nye skjermkortet stå i. Fjernet jeg det nye skjermkortet så startet pc'en opp på vanlig måte. Noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva slags skjermkort er det snak om her. Sikker på at du har pluget i strømkabelen fra skjermkortet til PSU`en og at kortet sitter som det skal i AGP/PCI-Express porten. Kan hende også at du har motat et defekt kort. Har du mulighet til å teste ut skjermkortet i en annen PC? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) *dobbel* Endret 2. august 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Technofan Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Det er et G-force 6800 LE kort. Strømkabel fra skjermkort til cpu? Det var ikke nødvendig med det gamle kortet jeg har, som sitter i nå. Kan være at skjermkortet er defekt så tror kanskje jeg skal få sjekket det i en annen pc i morgen. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er ikke sikker på om det er nøvendig med GeForce 6800LE kortene, men mange av dagens nye kort krever en strømkabel (lik den du dytter inn i hdd-en din). Pleier å være en kontakt på den siden av kortet som peker mot harddisken din. Men også veldig lurt å sjekke skjermkortet i en annen PC. - Azton Lenke til kommentar
Technofan Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Er en kontakt på den siden ja som skal passe til en slik kabel, men ser ingen strømkabler som er ledige til den. Alle er i bruk til 2 hardisker, 1 cd rom og en dvd brenner. Noe ekstra sett å få kjøpt? Men selvsagt, jeg vil sjekke om skjermkortet egentlig fungerer først. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det er veldig liten sjangs for at PC-en starter opp uten den strømkabelen. Du kan kjøpe deg en Y-del, altså som splitter en eksisterende kontakt. Sikker på at det ikke følgte med en sånn når du kjøpte skjermkortet? Mener det gjorde det med meg. Du kan jo eventuelt låne en fra CD-rommen i mellomtiden. Lenke til kommentar
Technofan Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Fikk testet den strømkabelen som ble brukt til cd-romen og da virket det. Enda godt det ikke var kortet som var defekt. Takk for hjelpen Da får jeg skaffe meg en slik splitter. Kan jeg splitte hvilken som helst strømkabel, dvs hvilken som helst av de som blir brukt til hardiskene eller cd/dvd romen? Lenke til kommentar
heyJulius Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du kan splitte på hvem som helst, har ikke noe å si. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det var det jeg tenkte, du må forstå at jo kraftigere skjermkortet du har jo mere strøm vil det kreve ergo egen strømkabel til kilden. Hva slags PSU har du? Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Sitter alt som det skal??? Lenke til kommentar
Technofan Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Wohoo: Psu'en er jeg usikker på men den er på 300W tror jeg, kanskje sjekke opp det nærmere. Vil ikke ting bare slutte å fungere hvis strømtilgangen er for liten da? Hvis jeg forsto hva du mente da. Skjermkortet fungerer bra nå da jeg satt på splitteren, og testet den også på 3dmark03 og fikk 6500 poeng og fikk 8750 ved å følge "låse opp pipelines" instruksjonen her. Ikke det beste men duger jo til de fleste spill vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå