dvs- Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 STOP 0x100000d1, STOP 0x1000000a <-- jeg får disse bluescreensa ganske ofte, men alri under gaming, jeg har kjørt memtest86, men den fant ingen errors, jeg har formatert windows hardisken, men det hjalp ikke, noen som har en ide om hva som kan være galt ? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Står det ikke noe lenger oppe på den blå skjermen, fil eller lignende? Hva slags komponenter har du? Blåskjermer kan skyldes mye.. Lenke til kommentar
dvs- Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 hmm, står ikke noen annet en det vanlige, starting memory duming osv. men noe jeg har merket meg er at bluescreenen kommer alltid når jeg laster ned noe ol. virker som det skjer når jeg bruker mye av linja ... hva er "kjør" commandoen for å se på siste feil ol i windows? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Start > Programs > Administrative Tools > Event Viewer Eventuelt finner du den innenfor Control Panel (i stedet for Programs), avhengig av hvordan modus Windowsen er satt til. Lenke til kommentar
dvs- Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x100000d1 (0x00091597, 0x00000005, 0x00000001, 0xf744d6c5). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini080205-06.dmp. finner denne som årsak til siste blåskjerm. The IP address lease 192.168.2.101 for the Network Card with network address 000000300F98 has been denied by the DHCP server 0.0.0.0 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message). denne fant jeg lenger nede, dette sier meg ikke mye, men kan det ha noe med blåskjerm når jeg bruker mye av linja ? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Prøv å sett nettverkskortet til å motta IP og DNS automatisk, kan høres ut som den andre feilmeldingen kan skyldes noe feil der. Virker som maskinen ikke får godkjent IP-adressen den vil ha. Vet dessverre ikke om det har sammenheng med den første feilmeldingen. Hvis du tror det er noe med nettverkskortet kan du jo også prøve å oppdatere drivern. Det gjalt en gang for meg da jeg fikk blåskjerm (trådløst nettverkskort). Kommer blåskjermen også når du stresser systemet f.eks. med krevende spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå