kgulliksen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Hei Jeg har nylig kjøpt to 512MB ram brikker og er fornøyd med det, problemet er bare at de ikke kjører på 400 mhz slik de burde, men på 200. De ble kjøpt som dual pack der moren min jobber (stort datafirma), så det skulle være bra rambrikker. Vet jeg sikkert må stille et eller annet i BIOS eller noe sånt, men når jeg ikke engang vet hva BIOS er, og hvor... så er det ikke lett å stille om slikt. Håper noen her kan hjelpe meg.... Hilsen ei jente som trenger hjelp nå....maskinen min sakker.... AMD Athlon XP 2400+ 2.00 GHz, 1,00 GB of RAM Asus a7n8x Rambrikkene heter: Kinston Value RAM KVR400X64C3A/512 512MB PC 3200 CL3 184 - Pin DIMM...Har to slike...tilsammen 1024 altså hvis det er til noen som helst hjelp....så at noen andre skrev spesifikasjonene sine.... Endret 9. august 2005 av kgulliksen Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) DDR står for Double Data Rate...dvs si at en brikke som kjører på 200mhz klokkesyklus har 400mhz effektiv hastighet. Du kan sjekke både klokke- og effektiv hastigheter mm. med f.eks Everest home: http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en Hvis du har 200 effektiv må du forandre innstillinger i bios, og da får du heller spørre igjen om hvordan, og oppgi hvordan hovedkort du har Endret 2. august 2005 av CrazyD Lenke til kommentar
kgulliksen Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 DDR står for Double Data Rate...dvs si at en brikke som kjører på 200mhz klokkesyklus har 400mhz effektiv hastighet.Du kan sjekke både klokke- og effektiv hastigheter mm. med f.eks Everest home: http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en Hvis du har 200 effektiv må du forandre innstillinger i bios, og da får du heller spørre igjen om hvordan, og oppgi hvordan hovedkort du har takk for at du tok deg tid til å svare. Mulig jeg er helt tett, men jeg tror ikke jeg skjønte helt hva du egentlig svarte....jeg lastet ned det programmet da.....takk for det.... Hva er egentlig overklokking? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Du kan godt få en lang og vanskelig forklaring eller en kort og enkel forklaring. jeg tar den korte og enkle (siden jeg tviler på at du er innteresert i å høre på meg legge ut om masse rart=P) Overklokking består av å kjøre utstyr på høyere hastighet enn det er laget for. Det er omtrent det samme som "å trimme en PC". Rånerne timmer bilene sine.. Vi overklokker pcene våre Lenke til kommentar
kgulliksen Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Du kan godt få en lang og vanskelig forklaring eller en kort og enkel forklaring. jeg tar den korte og enkle (siden jeg tviler på at du er innteresert i å høre på meg legge ut om masse rart=P) Overklokking består av å kjøre utstyr på høyere hastighet enn det er laget for. Det er omtrent det samme som "å trimme en PC". Rånerne timmer bilene sine.. Vi overklokker pcene våre Ok bare lurte....var det jeg trodde.... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Hvis du syntes at Everest var vanskelig kan du teste dette! Her skal minnet vises til å være 200Mhz om alt er rett http://www.cpuid.org/download/cpu-z-129.zip Endret 3. august 2005 av tbend Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 hva jeg mente å si var: Ditt minne skal gå på 400MHz, men du sier det bare kjører på 200. RAM'en din er av type DDR 400....dvs at den stilles på 200MHz, men siden den er "double data rate" går den virkelig på det dobbelte, altså 400. Ikke alle programmer oppfatter dette og oppgir bare at hastigheten er satt til 200Mhz i BIOS, noe som i og for seg er korrekt, mens RAM'en i virkeligheten da kjører på effektivt 400MHz. Så derfor kan det godt være at ram'en din ikke går på feil hastighet, bare at du ikke har et program som oppgir virkelig/effektiv hastighet. Det kan du finne ut av med f.eks. det programmet jeg eller tbend linket til, der oppgis begge deler. Håper det var litt bedre forklart Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 "Dual Channel" Skal du kjøre DDR400 i "Dual Channel"; sjekk - #1 AMD system : Ram skal i slot bank 1 og 2 el. 3 og 4 #2 Intel system : Ram skal i slot bank 1 og 3 el. 2 og 4 Har du 4 brikker; vel da sier det seg selv Lenke til kommentar
ohkaasa Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har AMD, og jeg har satt brikkene i 1-3 2-4, og i CPUZ så står det da vitterlig Dual channel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå