Gå til innhold

ATI-kort på linje med 6800GT?


Anbefalte innlegg

Hmm, har ikke prøv å oppnå dette med ATI-kort, har du prøvd om det virker? To skjermer har alltid vært litt mer styr for meg med ATI-driverene.

 

PS: to WS, hvordan funker det egentlig? Blir ikke det i breieste laget? Tenkte å skaffe meg et par 20-tommere selv, men har alltid tenkt at WS blir for bredt, i forhold til høyden såklart.  (i tillegg til at man mister oppløsning)

 

AtW

Har prøvd et ATI-kort (Radeon 8500) og det klarte begge skjermene i 1680x1050 helt fint, og hadde heller ikke noe tull med "oppsettet av flere skjermer (primary/scondary).

 

Brukte ATI før, men alle påstod at Nvidia var bedre på multimonitor, noe min erfaring altså ikke er... ATI hadde riktignok ikke Span mode, men så vidt jeg vet har ATI det nå. Dessuten er jo Span-mode rimelig ubrukelig til vanlig windowsbruk.

 

Ang. WS så er det kanskje litt "overkill" med to stk. Problemet er bare det at når jeg bruker f.eks. en nettleser så er det veldig enkelt å bare maksimere vinduet. Da blir det mye hvit ubrukt plass til høyre...

Men i litt større avanserte programmer, med mye toobars/sidebars og greier er det jo suverent. Samme med film. Det beste ville nok vært en wide og en vanlig, men det blir fysisk "teit" og skjermen må kjøre forskjellig oppløsning noe som er veldig upraktisk.

 

orjanos3.16: Takk for nyttig link.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er med andre ord at du ikke får samme oppløsningen på begge skjermene?

Jeg har kjørt dualview med Nvidia en god stund nå og har fått til samme oppløsning på begge skjermene uten problemer.

Vet ikke om det er noe spesielt med skjermene dine som gjør at du ikke får det da, men.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er noe spesielt med skjermene dine som gjør at du ikke får det da, men.

Er nok nok feil i driverne som forårsaker problemene. Har hatt to stk 1280x1024 før og det var det ikke problemer med. 1680x1050 derimot ble for mye for Nvidia driverne...

Jeg lurte fælt på dette, og har faktisk testet det på jobben nå...

 

Kjørt to Dell 20" LCD skjermer med DVI på et GeForce 6600GT fra XFX, og de har samme oppløsning som dine, fungerte uten problemer. La inn nyeste ForceWare beta driver fra nZone.com samt skjermdriver fra Dell på begge skjermene...

 

1680x1050 derimot ble for mye for Nvidia driverne...

Ikke for å være frekk, men det fungerte uten problemer her... Kanskje du bør prøve igjen, og ikke bestemme deg for at det ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Quake IV skal bruke en "tweaka" utgave av D3 motoren.

 

Hittil det eneste spellet jeg veit som skal bruke den.

Quake 4, Prey, RTCW2 og Enemy Territory - Quake Wars som jeg vet om.

 

Ellers kommer vel Day of Defeat med Source?

Stemmer, men dette er vel en HL2 mod. Ellers kjører Vampire - Bloodlines på source. Sin2 er også annonsert på source.

 

Personlig gleder jeg meg mer til X-Ray motoren =)

Jeg ser mest frem til UnrealEngine3. :) Ellers virker også Project Offset ganske lovende.

Lenke til kommentar

MistaPi: Problemet mitt er at når Unreal Engine 3 kommer, så har jeg ei PC til å kjøre det, rimelig sikkert, hehe...

 

Project Offset så veldig, veldig bra ut det også.

 

Men, ettersom X-Ray har blitt kjørt på Radeon9800Pro kort, så tenker jeg at jeg har en ganske så fair sjangse å kunne kjøre den, samt at å slippe evt. loading midt i spillet virker forlokkende. Vær systemet, behov, "AI", etc. virker så gjennomført.

Men, tiden vil vise om det i det hele tatt kommer, hehe. =)

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

[GDI]Raptor: Ja, det fungerer "OK" på Dual-DVI, men ikke 1xDVI og 1xVGA. VGA-skjermen vil ikke fungere i 1680x1050.

 

Azton: Nei har prøvd det før, og det hjalp ikke. Hjelper drivere til noe annet enn fargene egentlig? (hjalp for øvrig ikke til det heller).

 

Jeg har brukt rundt 3-4 timer på å forsøke å få dette skikkelig til, så alt er prøvd. ;)

Lenke til kommentar
Primary-skjermen er secondary-skjerm og omvendt, mens taskbar vises på secondary skjermen, kommer dialoger og slikt på primary.

Hmmmm, nytter nok ikke å bytte. ATI Har akkurat samme problem. Har prøvd å få det til på brodern sitt ATI kort men det nytter ikke. Akkurat samme feilen..

Hvordan kan det da ha seg at det fungerte på mitt ATI-kort? Så vidt jeg vet bruker Radeon 8500 samme drivere som nyere ATI-kort?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
bytte nå? vent heller til det kommer noe bedre i samme prisklasse...

4599804[/snapback]

Nå har jeg ventet i et halvt år, og gjentar spørsmålet:

 

Finnes det fremdeles ingen AGP skjermkort fra ATI som har Dual-DVI og yter bedre enn Geforce 6600GT, men samtidig har en fornuftig pris?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...