Gå til innhold

ATI-kort på linje med 6800GT?


Anbefalte innlegg

Er dritt lei Nvidia og elendige drivere, samt Nvidias totalt manglende vilje til å forbedre dette (får jo ikke lov å rapportere bugs).

 

Derfor må jeg kjøpe meg et ATI-kort. Siden jeg har et 6600GT nå, blir det for dumt å kjøpe noe dårligere.

 

Jeg trenger et kort som yter som 6600GT eller bedre, og som samtidig har en fornuftig pris i forhold til tilsvarende kort fra Nvidia. Finnes det? Har inntrykk av at Nvidia leverer mer ytelse per krone?

 

Kravet til kortet er at det må være AGP og ha Dual-DVI.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Hva med X700pro med ddr3 minne, har selv dette kortet og den klarer alle spill utmerket og jeg fikk 3621 poeng på 3dmar05. stabil og ingen trøbbel hittil, har hatt det i 8 måneder nå og viften kan være litt bråkete så jeg har byttet den ut med en passiv heatpipe kjøler fra thermaltake.

 

Ellers er X800 ogås et alternativ

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306373&cks=SER

Endret av Stinmaker
Lenke til kommentar
Er dritt lei Nvidia og elendige drivere, samt Nvidias totalt manglende vilje til å forbedre dette (får jo ikke lov å rapportere bugs).

 

Derfor må jeg kjøpe meg et ATI-kort. Siden jeg har et 6600GT nå, blir det for dumt å kjøpe noe dårligere.

 

Jeg trenger et kort som yter som 6600GT eller bedre, og som samtidig har en fornuftig pris i forhold til tilsvarende kort fra Nvidia. Finnes det? Har inntrykk av at Nvidia leverer mer ytelse per krone?

 

Kravet til kortet er at det må være AGP og ha Dual-DVI.

Vet ikke om noe AGP kort fra ATi i den prisklassen (X800XL) som har dual-DVI

 

Personlig hadde jeg heller ikke brukt opp mot 3000 kroner på hardware som ikke er shader model 3.0 kompatibel idag, men det er bare min mening

 

Hvilken nVidia driver er det du sliter med? For meg er det motsatt, jeg er fornøyd med nVidia sine drivere og møkk lei av ATi sine håpløse/ikke eksisterende Linux/UNIX drivere

Lenke til kommentar
Er dritt lei Nvidia og elendige drivere

Offtopic: Ikke for å kritisere deg, alt er selvfølgelig etter smak og behag. Men har alltid følt nvidia sine drivere har hatt enklere GUI og mer oversiktlige drivermenyer og funksjoner. Har irritert meg grønn mange ganger når jeg har vært hos kompiser med ATI skjermkort som skal kobles til TV'en slik vi kan se film fra PC->TV.

Men det er bare min mening ;) .

Dessuten, hvorfor gidder du å bytte nå, ifra 6600GT til X800XL, med unntaket av at du er misfornøyd med drivere? Ytelsesforskjellen er jo ikke så stor, dessuten kommer det jo snart en del nyere og prisdyktige skjermkort fra både ATI og nVidia.

Lenke til kommentar

bytte nå? vent heller til det kommer noe bedre i samme prisklasse... har selv vekslet mellom ATi og nVidia i mange år, og jeg kan ikke si at jeg har hatt noen som helst problemer av betydning hos nVidia. jeg har lest om driverproblemer i bla. far cry, men dette er da fikset nå. har også fått med meg noe om at de aller nyeste 7.77 driverne er crap på 6800-kort. slike ting har ikke ATi på seg, men jeg kan ikke skjønne at dette er grunn nok til å bytte nå, og søle bort penger og tid...

Lenke til kommentar

Ok... konklusjonen er vel at det ikke er spesielt lurt rent økonomisk å bytte nå... :(

 

Saken er den at jeg har to skjermer med 1680x1050 oppløsning, og dette støtter ganske enkelt ikke driverne til NVidia. Ikke nok med at de ikke støtter 1680x1050 på mer enn én skjerm (må legge til custom resolution, noe som ikke alltid fungerer), men hele skjerm-opplegget til Nvidia er bare rot. Primary-skjermen er secondary-skjerm og omvendt, mens taskbar vises på secondary skjermen, kommer dialoger og slikt på primary. En åpenbar bug som jeg har forsøkt å komme i kontakt med Nvidia for å fortelle om, men det er jo ikke mulig. Ingen kontaktinfo på nettsidene, og innlegg i det offisielle forumet blir ignorert. :nei:

 

Grunnen til at jeg må ha to DVI, er at skjemen ser helt grusom ut når den er tilkoblet VGA. Hvit er off-white, og grå har rosa i seg. Uansett hvordan jeg stiller på fargene ser det dårlig ut :(

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Ok... konklusjonen er vel at det ikke er spesielt lurt rent økonomisk å bytte nå... :(

 

Saken er den at jeg har to skjermer med 1680x1050 oppløsning, og dette støtter ganske enkelt ikke driverne til NVidia. Ikke nok med at de ikke støtter 1680x1050 på mer enn én skjerm (må legge til custom resolution, noe som ikke alltid fungerer), men hele skjerm-opplegget til Nvidia er bare rot. Primary-skjermen er secondary-skjerm og omvendt, mens taskbar vises på secondary skjermen, kommer dialoger og slikt på primary. En åpenbar bug som jeg har forsøkt å komme i kontakt med Nvidia for å fortelle om, men det er jo ikke mulig. Ingen kontaktinfo på nettsidene, og innlegg i det offisielle forumet blir ignorert. :nei:

 

Grunnen til at jeg må ha to DVI, er at skjemen ser helt grusom ut når den er tilkoblet VGA. Hvit er off-white, og grå har rosa i seg. Uansett hvordan jeg stiller på fargene ser det dårlig ut :(

Hvilke skjermer har du :w00t:

Lenke til kommentar
Den beste løsningen for deg blir nok å bytte både hovedkort og skjermkort.

Skulle gjerne gjort det, men er noe herk å bytte hovedkort! Spesielt siden det er vannkjøling montert :(

 

Og når jeg først bytter hovedkort burde CPU'en oppgraderes (har AMD 3000+ nå), og når det er gjort, så blir RAM'en for dårlig (PC3200) og til slutt ender jeg opp med en utgift på 10 000 :whistle:

 

omegaV8: 2 stk Dell 2005FPW 20.1" LCD. :love:

Lenke til kommentar
Ok... konklusjonen er vel at det ikke er spesielt lurt rent økonomisk å bytte nå... :(

 

Saken er den at jeg har to skjermer med 1680x1050 oppløsning, og dette støtter ganske enkelt ikke driverne til NVidia. Ikke nok med at de ikke støtter 1680x1050 på mer enn én skjerm (må legge til custom resolution, noe som ikke alltid fungerer), men hele skjerm-opplegget til Nvidia er bare rot. Primary-skjermen er secondary-skjerm og omvendt, mens taskbar vises på secondary skjermen, kommer dialoger og slikt på primary. En åpenbar bug som jeg har forsøkt å komme i kontakt med Nvidia for å fortelle om, men det er jo ikke mulig. Ingen kontaktinfo på nettsidene, og innlegg i det offisielle forumet blir ignorert. :nei:

 

Grunnen til at jeg må ha to DVI, er at skjemen ser helt grusom ut når den er tilkoblet VGA. Hvit er off-white, og grå har rosa i seg. Uansett hvordan jeg stiller på fargene ser det dårlig ut :(

Hmm, har ikke prøv å oppnå dette med ATI-kort, har du prøvd om det virker? To skjermer har alltid vært litt mer styr for meg med ATI-driverene.

 

PS: to WS, hvordan funker det egentlig? Blir ikke det i breieste laget? Tenkte å skaffe meg et par 20-tommere selv, men har alltid tenkt at WS blir for bredt, i forhold til høyden såklart. (i tillegg til at man mister oppløsning)

 

AtW

Lenke til kommentar
Saken er den at jeg har to skjermer med 1680x1050 oppløsning, og dette støtter ganske enkelt ikke driverne til NVidia. Ikke nok med at de ikke støtter 1680x1050 på mer enn én skjerm (må legge til custom resolution, noe som ikke alltid fungerer), men hele skjerm-opplegget til Nvidia er bare rot. Primary-skjermen er secondary-skjerm og omvendt, mens taskbar vises på secondary skjermen, kommer dialoger og slikt på primary. En åpenbar bug som jeg har forsøkt å komme i kontakt med Nvidia for å fortelle om, men det er jo ikke mulig. Ingen kontaktinfo på nettsidene, og innlegg i det offisielle forumet blir ignorert. :nei:

 

Grunnen til at jeg må ha to DVI, er at skjemen ser helt grusom ut når den er tilkoblet VGA. Hvit er off-white, og grå har rosa i seg. Uansett hvordan jeg stiller på fargene ser det dårlig ut :(

Her er ikke ATi noe bedre etter mine erfaringer...

 

Men du har lastet ned og installert driveren for skjermene dine?

http://support.dell.com/support/downloads/...1&fileid=112691

Lenke til kommentar
Raptor,03/08/2005 : 09:42]

Hva er peonget med å poste en test av HL2 her? :roll:

Trådstarter spør om et ATI-kort som yter på lik linje med 6800 GT. Istedet for å lese hva en haug av forumbrukere mener om saken, synes jeg han heller kan se på hvordan aktuelle kort yter i forskjellige spill svart på hvitt i en seriøs og profesjonell test, og få fakta på bordet.

Testen omfatter ikke bare HL2, men 3dmark, doom3, Riddick og et par andre spill. Kunne selfølgelig lagt en link til hver eneste side av testen, men trodde at folk her klarte å navigere i testen selv...

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...