Ivanowinter Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei Etter å ha pløyet meg gjennom mange tråder her på HW og andre steder, uten å oppnå annet enn å bli fullstendig forvirret. Føler tiden er inne for å plage brukerne her med nok en forspørsel om hvilken maskin man bør kjøpe. Ser etter en maskin med: Firewire (et must) Dual layer dvd-brenner gigabit nettverkskort trådløs nettverk (er vel standard) helst 1 gb minne 14-15 tommer skjerm Intel CPU (helst siste type, Sonoma eller noe sånt?), jo raskere jo bedre Solid konstruksjon (ikke plastikk-følelse) ok design. Ja, er nok litt forfengelig :-( Stille under "normal" bruk Mange har seff spurt etter de samme ting som jeg, men jeg vil gjerne ha en maskin som er garantert stille under surfing, word-behandling, film-titting, og liknende. Om jeg ikke greier å finne en wintel laptop, så er en Powerbook en sikker løsning. Men jeg er egentlig åpent for alt, spesielt siden PB (kanskje) blir oppgradert først i september. Har sett på denne (en Acer 8103WLMi). Den fyller mine krav, så vidt jeg kan forstå. Men, er den stille? Aksepterer ikke en vifte som starter opp med jevne mellomrom. Maskinen skal brukes til skriving, surfing, film-titting, høre på musikk, etc. Det greier vel de fleste, men den skal også brukes til å lage musikk på. Har eksternt lydkort (M-audio 410). Så, stille og kraftig nok til musikkproduksjon er hovedkravene. Samt at den har et ok design. På forhånd takk. Håper noen har noen tips å komme med, helst noen med "hands-on" erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå