este1 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Vurderer å skifte fra Club3D 6800GT 256MB AGP til ASUS 6800GT 256MB AGP. Er det noen argumenter for hvorfor jeg skal/ikke skal bytte skjermkort, annet enn pris da? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 hvorfor skal du bytte fra et 6800gt til et annet? de har samme spesifikasjoner. eneste grunn jeg kan se er hvis du sparer penger på å bytte Lenke til kommentar
svennand Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 vurderer ett slikt club3d kort, korfor du vil bytte da? bråker club3d kortet mye? Lenke til kommentar
este1 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Har hadd 2 slike club3d-kort, og begge ble ødelagt. Fysisk... Begynner å lure om referansekortene til Nvidia ikke er så bra. Men ASUS bruker ikke referansemodellen. De har vel egen "style".. Lurer derfor om det er forbedret. ASUS har også 3 års garanti, så jeg lurer på om kvaliteten da også gjelder i 3 år, og ikke i 15 minutter og 5 måneder som mine forrige club3d-kort...... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 så rart. jeg har hatt flere club3d kort, og ingen av de har gått fyken. sikker på at det ikke er for høy spenning i agp/pcie porten din, og at det er det som tar kverken på kortene? Lenke til kommentar
este1 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 så rart. jeg har hatt flere club3d kort, og ingen av de har gått fyken. sikker på at det ikke er for høy spenning i agp/pcie porten din, og at det er det som tar kverken på kortene? DET vet jeg egentli ikke noe om. Har ikke en super psu. Jeg vet at 12V, 5V og 3,3V ikke er 100% nøyaktig, men AGP-spenningen står på 1.5V. Den har jeg ikke rørt. Overklokking derimot...... Første Club3D-kortet mitt var ikke klokket i det hele tatt. Det andre tok kvelden på 400/1100. Det kan jo være det som skyldes svikten.. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Har du sjekket temperaturen? den originale kjølepastaen mellom GPU og vifte har jeg erfart er av nærmest billigste sort: bytt til Artic Silver umiddelbart!!! -og skaff deg en skikkelig vifte som de har hos netshop type IceChameleon eller Artic Silencer 5. Lenke til kommentar
este1 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Har du sjekket temperaturen? den originale kjølepastaen mellom GPU og vifte har jeg erfart er av nærmest billigste sort: bytt til Artic Silver umiddelbart!!! -og skaff deg en skikkelig vifte som de har hos netshop type IceChameleon eller Artic Silencer 5. Haha! Nei, det var ikke varmt. 55 grader load, 50 grade idle. Så det var ikke temp'en. Men den Arctic Silver-idèen er kanskje ikke så dum. Hvor mange graders forskjell vil det bli? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Vanskelig å si eksakt, men mitt kort ligger akkurat nå med idle på 42 grader, og på load kan den peake opp mot 60 grader og deromkring (har jo klokka en del daa på kortet). Bruker POV IceChameleon kobberkjøler på et 6600GT kort nå, går over til 6800Gt over helga. -det er også nokså systemavhengig: blir det hett i kabinettet så blir det varm for både GPU og CPU: har bestilt meg et nytt kabinett fra Thermaltake for å få tempen ytterligere ned. (kan bli så mye som 55 grader i kassa, normaltemp nå 40 grader). Endret 4. august 2005 av bjornh Lenke til kommentar
este1 Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Har nå fått ASUS 6800GT 256MB AGP... Og det er forskjell fra Club3D-kortet. ASUS sitt kort har ikke en inngang for strøm, men 2. Det har ikke en sort kjøler, men en sølvfarget kjøler. Det følger med 9 spill: WarCraft 3: Reign of chaos Tom Clancy's Splinter Cell Big motha Truckers BREED Colin McRea Rally 3 TOCA Race Driver Gun Metal Deus Ex: Invicible War Battle Engine Aquila I tillegg følger det med ASUS DVD-program, Asus Mediashow SE 2.0, skjermdriverCD med forskjellige program på og en cd med Multi-language manual på. Spillene følger med i en orange cd-veske i plast. Du får en S-Video til compositt-kabel på 2 meter, en hurtiginnstallasjonsveiviser på et ark og en sånn liten skjermdings som du kan bruke fra DVI-I til VGA-skjermer... Nå gjenstår det bare å se ytelsesforskjell mellom Club3D og ASUS, men jeg tviler på at ytelsen vil være noe høyere. Jeg betalte 2995,- for Club3D 6800GT den gangen rundt desember ifjor. ASUS 6800GT koster 3460,- på MPX for tiden. Her bør det være forskjell annet enn retail. Men helt klart en 6'er på innholdet i esken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå