Gå til innhold

Codec på egen recordings

Anbefalte innlegg

Jeg har et MiniDV kamera som jeg kan koble til PCen via Firewire og legge inn video, men dessverre tar filene 3,44 MB/sek. Altså en kassett som inneholder 1 time video tar ca 12,4 GB. Jeg bruker Sony Video Vegas 6.0 for å legge inn videoen, men jeg lurer på om det går an å legge inn video på PCen samtidig som den jeg bruker en codec som XviD, DivX osv.? Hvis ikke det er mulig, hvordan gjør jeg dette etterpå med filene? Jeg har ikke plass til mye video hvis jeg ikke får brukt en codec..

Filene er .avi og er råe, uten codec, 1536 kbps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis ikke det er mulig, hvordan gjør jeg dette etterpå med filene? Jeg har ikke plass til mye video hvis jeg ikke får brukt en codec..

Filene er .avi og er råe, uten codec, 1536 kbps.

Du kan bruke Stoik Video Converter til å kovertere filene til divx eller xvid.

Lenke til kommentar

Har lastet ned Stoik Video Converter nå, men trenger tips og råd hvilken codec og hvor mye i bitrate jeg skal bruke?

Forresten, det går an å velge mp3 for lyden, men ikke mer enn 56 kbps - 24000 Hz - Stereo.. Lyden kom ikke med i filmen uansett?

Har installert AC3 og RazorLame men verken mp3 eller ac3 funker, ac3 viser ikke engang på lista..

Ellers prøvde jeg med et klipp på 33,2 MB (9 sek med film) og brukte XviD 3000 kbps og EGENTLIG mp3 56 kbps 24000 Hz som ble til slutt bare 3,72 MB..

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Har lastet ned Stoik Video Converter nå, men trenger tips og råd hvilken codec og hvor mye i bitrate jeg skal bruke?

Forresten, det går an å velge mp3 for lyden, men ikke mer enn 56 kbps - 24000 Hz - Stereo..

Last ned divx_3.11alpha, extract den, høyreklikk på DivX.inf filen og vel install.

Anbefaler divx eller xvid codecen. Du kan bruke en bitrate fra rundt 1500 - 3000

Endret av Zyztem
Lenke til kommentar
Ja men, får ikke muligheten til å velge høyere enn mp3 56 kbps 22 khz i Stoik eller i Video Vegas. Har RazorLame, så forstår ikke hva som er problemet..

Noen?

Har du lastet ned og instalert divx_3.11alpha ?

Lenke til kommentar

Ehhh..

DivX codec v3.11 alpha

This is the original version of the DivX codec for Windows. Please note that we simply provide this outdated version of the DivX codec for those that might need it for their older/slower computers that experience problems with skipping with newer versions of the DivX codec. If you already have the latest version of the DivX codec installed on your computer then you don't need to install this version. After you've installed the DivX codec on your computer Windows Media Player will be able to play movies which need a DIV3 or DIV4 decompressor. For information how to install the DivX codec for Windows, goto the DivX codec section. There you will also find links to the DivX codec for other operating systems.

Lenke til kommentar
Ja jeg hadde jo tenkt å komprimere filmene ved å bruke enten XviD eller DivX.. For disse skal også bli bearbeidet og brennes ut.. Da nytter det ikke å komprimere med WinRAR f.eks..

Du bør IKKE konvertere disse før du har redigert de ferdig. Først da skal du konvertere til feks divx eller en annen lossy codec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...