skalm Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Hei! Jeg har ei ny maskin med Cooler Master Cavalier 4 kabinett. Vifta i strømforsyninga er nesten lydløs, men vifta i kabinettet støyer litt. Ikke så veldig mye, men nok til at jeg tenker over det. Må begge viftene gå hele tiden? Må jeg i det hele tatt ha begge viftene? Når jeg tenker meg om, så er det kanskje ei vifta fremst ved harddiskene også? Tingen er at jeg gjerne vil roe ned den hovedvifta litt. Kan det styres gjennom et program eller noe? Endret 2. august 2005 av skalm Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg kjører mitt Lian li pc7bscand med kun en vifte og det fungerer strålende...mye bedre en de to viftene som var med kabinettet. Lenke til kommentar
skalm Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Høres ikke dumt ut! Rimelig også. Vifta i strømforsyninga er såkalt "silent" - kan jeg bruke kun den og kutte ut hovedvifta? Tror begge er 120mm. Jeg har ikke peiling på dette altså Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 hm...anbefaler værtfall å ha en kabinettvifte som blåser ut Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ville heller hatt en nede i front til å blåse kald luft inn, og for å lage et lite overtrykk for å "stenge ute" hybelkaniner og vanligt støv. Ville også beholdt den vifta over harddiskene, for å kjøle dem bedre ned. Så mitt råd: Kjøp stillegående vifter og nytt dem med de gamle, istedenfor å bare fjerne de du allerede har. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 kommer helt an på hvilken vifte det er da. Lenke til kommentar
LeatherFace Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hei! Jeg har ei ny maskin med Cooler Master Cavalier 4 kabinett. Vifta i strømforsyninga er nesten lydløs, men vifta i kabinettet støyer litt. Ikke så veldig mye, men nok til at jeg tenker over det. Må begge viftene gå hele tiden? Må jeg i det hele tatt ha begge viftene? Når jeg tenker meg om, så er det kanskje ei vifta fremst ved harddiskene også? Tingen er at jeg gjerne vil roe ned den hovedvifta litt. Kan det styres gjennom et program eller noe? jeg har 4 viffter i min maskin.. visst du tar ut "HOVEDVIFFTEN" som du kaller det kommer du til og svi CPU'en din tvert! visst du har et jævla stort kabinett og mange åpninger holder det med max 2 ... men vill bli veldig varm! -Leatherface Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 for det første: er det viktig og en støyløs og en STERK en! ville anbelafe denne: du har denne som er 80 mm:https://prisguiden.no/produkt/30311 eller denne:https://prisguiden.no/produkt/23585 disse er dyre ja! men bra og stille! ville ikke kjøpt den med neon-lys bråker så fært også er det ikke noe kraft i dem! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det er lurt og la begge viftene gå for og få opptimal luftgjennomstrømmning. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 så klart er det nødvendig med alle vifte i pcen! selvom det bråker så kjøper du såklart noen som ikke bråker! og noen som er stille da såklart! kjøp aldri de med neon/uv lys,dem bråker og er svake, spør du meg så kommer det til og se ut som et discotek isteden for et kabinett Lenke til kommentar
Pabzer76 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Last ned og bruk et vifte kontroll program, så som SpeedFan og juster ned hatigheten på den bråkete viften. Hvis kortet ditt støtter vifte overvåkning da. Lenke til kommentar
skalm Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Tusen takk for alle svar! Skal prøve Speedfan først nå, høres ikke dumt ut. Hvis det ikke fungerer blir det innkjøp av stillegående vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå