Gå til innhold

PC jeg bygger - AMD, 2GB, 7800 GT - kommentarer?

Anbefalte innlegg

Sorry jeg blander meg inn, men de linkene dine snekkern viser til 512MB moduler. Jeg vet det er mye usikkerhet når det gjelder 1gig moduler, men det som er helt sikkert er at de klokker mye dårligere enn 512MB moduler.

OCZ har annonser ddr500 moduler på 1gig, som også skulle være billige, men hvor bra de klokker er umulig å vite. Det er også problemet med 1gig moduler, nesten ingen tester tilgjengelige.

På xs.org står det at ocz plat 2*1gig bruker infineon be-5 brikker, og det varierer sterkt hvor bra overklokk folk har klart med disse brikkene. (Mellom 230-260MHz.)

Hva de nye ddr500 modulene fra ocz bruker aner jeg ikke, men de klarer ihvertfall over 250MHz, noe ikke alle ocz plat modulene klarer.

Den eneste testen av 2gig sett jeg vet om, er denne:

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modl...rtid=163&page=1

Vær klar over at de minnemodulene du velger å kjøpe, ikke nødvendigvis oppfører seg helt likt som denne testen. Det står link til denne testen i den tråden jeg postet link til.

Edit: Fikset link

Endret av StigK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitachi har meget god ytelse.. Har 4stk selv ;) Du hører at de spinner ,men vil ikke si at de er plagsomme. Står en hitachi disk her i denne maskinen og den er mildt sagt stille: http://i13.photobucket.com/albums/a265/cfd1985/cfd.jpg

Har hatt samsung disker og seagate disker og de er kanskje en anelse mer stille ,men man hører fint samsungdisker.. Har irritert meg over lyden av dem ved flere anledninger. Mener hitachi er det beste kompromisset mellom stillhet og ytelse. Jeg har uansett 4stk ;) Vet ikke om de nye lager "MJAU" lyder ,men det er ganske plagsomt med de jeg har.. Har 250k diskene selv.

Hvis tiden din er verdt penger så ikke kjøp DFI. Det er så mange problemer med det kortet at det er skummelt. For de fleste andre finnes det bedre valg. Asus har gode kort og saphire kommer snart med et nytt hovedkort med ATI chipsett. Dette yter BEDRE enn Nforce4. Men nå spørs det om du skal vente eller om pengene brenner i hendene dine.

Jeg har noen 2x512 gig Twinmos Speed premium.. 250mhz 5-2-2-1.5. Til rundt 1000kr er det et meget godt kjøp. De fleste klokker såpass bra med litt spenning.

Har selv hatt stacker og er ikke det mest stille kabinettet. Har selv hatt det (og testet det). Er dog mange geniale løsninger. Er jo flere silent kabinettet (T1 og T2) og disse er stille og rimelige ,men byggekvaliteten er ikke helt på topp. Kverna har et slikt og jeg har sett flere tester av dem. Kanskje noe å vurdere?

Som CPU vifte så er dette et godt valg. Vapochill micro kan du også vurdere. Denne skal klare seg ganske bra ,men Zalmanen er et godt valg. Har flere Zalmanprodukter og de klarer seg meget bra. Den ene på kjørte på laveste hastighet på en P4 [email protected] =)

Anbefaler uten tvil Zalman Reserator da.. Denne har kommet i ny og forbedret versjon(jeg sa jo dette til deg før denne kom handelen øyvind). Smell på en GPU blokk og du har et meget stille system. Du kan også utvide med en hardiskbay etterpå. Men denne koster 2400kr og man får mye grom hardware for 2400kr (litt iallefall)

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke stacker stille?

Fordi den har tynne spinkle dører av aluminium, trenger litt solid stål for denslags :)

AtW

Jeg har cooler master stacker og jeg synes den er stille. Beste kabinettet med veldig god plass jeg har hatt/sett.

Hvilke andre kabinett har du prøvd da? De dørene stopper jo knapt mer lyd enn papir.

AtW

Lenke til kommentar
Sorry jeg blander meg inn, men de linkene dine snekkern viser til 512MB moduler. Jeg vet det er mye usikkerhet når det gjelder 1gig moduler, men det som er helt sikkert er at de klokker mye dårligere enn 512MB moduler.

Ingen problem, og som jeg sa de 1GB brikkene hadde jeg ingen erfaring med .

Lenke til kommentar
Anbefaler uten tvil Zalman Reserator da.. Denne har kommet i ny og forbedret versjon(jeg sa jo dette til deg før denne kom handelen øyvind). Smell på en GPU blokk og du har et meget stille system. Du kan også utvide med en hardiskbay etterpå. Men denne koster 2400kr og man får mye grom hardware for 2400kr (litt iallefall)

Jepp, med reserator plus så får du med GPU-blokk på kjøpet også.

AtW

Lenke til kommentar

Thermaltake Armor eller Shark kan være gode kabinett om du vurderer å oppgradere i senere tid til vannkjøling da de er tilrettelagt for det. Kabinettetene har til og med ferdigborret 1/2 ID hull til vannslangene, noe som er utrolig kjekt for eksterne enheter.

HD plassene er også tilrettelagt med et slags gummioppheng og dermed er med på å dempe støyen ytterligere, tror nok jeg hadde satset på Armor eller Shark om jeg skullet oppgradere kabinettet mitt da det passer perfekt til kjølesystemet jeg har nå.

Edit : Fjerner du støykildene i et kabinett : Vifte , Hd-Støy , så trenger ikke selve kabinettet være særlig støydempende og da tror jeg heller plass blir prioritet nr 1.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Hvilke andre kabinett har du prøvd da? De dørene stopper jo knapt mer lyd enn papir.

Vel det var nå å ta hårdt i da :) Sammenlignet med feks LianLI PC 70 er stackern stillere.

En kan jo oså meget enkelt legge inn støydempingsmatter i dørene om en ønsker det enda stillere.

Sier IKKE at dette er et superstille kabinett, men med tanke på den frihet løsningene i dette kabinettet gir meg synest jeg det er topp og jo det finnest andre som har samme/tilsvarende løsninger, men de har jeg ikke prøvd og da kan jeg ikke uttale meg om de. Derfor velger jeg å uttale meg om dette utifra en sammenligning med andre kabinetter jeg har hatt og det er tross alt noen .

Men smaken er som baken og det finnest sikkert en del kabinetter som er mere lydløse enn dette.

Kan forøvrig legge til at en kompis nylig kjøpte et Chieftec Mesh Big Tower Sort bygget i tykt stål,med tykke dører, men det støyer mere fra det enn fra mitt.

Så en må vel da også ta med hvordan vifter er plassert,størrelsen på viftene og ikke minst støynivået på dem :hmm:

Lenke til kommentar

Vel det var nå å ta hårdt i da :) Sammenlignet med feks LianLI PC 70 er stackern stillere.

En kan jo oså meget enkelt legge inn støydempingsmatter i dørene om en ønsker det enda stillere.

Sier IKKE at dette er et superstille kabinett, men med tanke på den frihet løsningene i dette kabinettet gir meg synest jeg det er topp og jo det finnest andre som har samme/tilsvarende løsninger, men de har jeg ikke prøvd og da kan jeg ikke uttale meg om de. Derfor velger jeg å uttale meg om dette utifra en sammenligning med andre kabinetter jeg har hatt og det er tross alt noen .

Men smaken er som baken og det finnest sikkert en del kabinetter som er mere lydløse enn dette.

Kan forøvrig legge til at en kompis nylig kjøpte et Chieftec Mesh Big Tower Sort bygget i tykt stål,med tykke dører, men det støyer mere fra det enn fra mitt.

Så en må vel da også ta med hvordan vifter er plassert,størrelsen på viftene og ikke minst støynivået på dem :hmm:

Jada, stacker er et bra kabinett, og det er liten tvil om at komponentene inni er det viktigste for støynivået, har du bråkete komponenter, så hjelper det ike om du har en kasse som demper litt. Men jeg mener nå fortsatt at stacker ikke er noe bra på det, lette og tynne plater (dvs aluminimum), skal det litt til at klarer å stoppe noe særlig med støy.

AtW

Lenke til kommentar
Kjøper du et 7800-kort om du er ute etter valuta for pengene?

ja.

Jeg gjør ihvertfall det.

Dessuten er det et 7800 GTkort :) som er 1 laks billigere enn GTx kortet .D

Men har du noen bedre forslag?

x800xl tipper jeg får rimelig dunk av GT kortet her.

Lenke til kommentar
Kjøper du et 7800-kort om du er ute etter valuta for pengene?

ja.

Jeg gjør ihvertfall det.

Dessuten er det et 7800 GTkort :) som er 1 laks billigere enn GTx kortet .D

Men har du noen bedre forslag?

x800xl tipper jeg får rimelig dunk av GT kortet her.

det tror jeg også. siden ATI ikke har fått ut fingern enda så er det et bra valg spør du meg, med mindre GT versjonen er med et betydelig mindre antall pipelines på da...

Lenke til kommentar

Som sagt skal du overklokke med 1 Gb moduler er det bare Ballstix som fungerer tilfredsstillende.

Jeg ville også valgt denne kjøleren:

vapochill Micro

På bakgrun av ArticOC sine erfaringer med denne (se den store DFI NF4 tråden)

Edit:

Var vanskelig å linke til den gitt, men se Micro på siden.

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...