treigen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei. Har ein cdbrenner og ein dvd i pcen. Når eg sett inn ein cd i ein av dei, blir skjermen svart, og går i kvilemodus med ein gong den begynner å lese cden. Kva kan dette komme av? har prøvd forskjellige flatkabler. I tilleg så har den problem med å starte når eg vil det, spesielt etter at dette er skjedd. Når den då først starter, kjem det opp at den ikkje finn dei to harddiskane. så den kan ikkje starte opp. Samtidig er det ein merkelig lyd frå den eine harddisken. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvilke typer harddisker/Cd-brenner/DVD har du i maskinen din og hvordan er de koblet sammen (kabler [hvor på kabel], jumpere etc)? Lenke til kommentar
treigen Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Har 1 asus cdbrenner(slave) og 1 samsung dvdspelar(master) på den eine flatkabelen. Og ein ibm deskstar 60gb(master)(den som lager skrapelyder og har xp) og ein western digital på 200gb(trur eg). Den siste er slave. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Benytter du 80-leder kabler? Hvis så er tilfelel anbefaler jeg å sette IDE-enhetene på Cable select (den ytterste vil være master). Husk at kablene er retningsstyrt, favet kobling skal til hovedkortet. Lenke til kommentar
treigen Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 skal prøve å sette dei på cable select. Har vel ata 66? på cdromen og dvden og 100 på harddiskane. veit ikkje kor mange ledere det er? 40 kanskje Lenke til kommentar
treigen Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 No kobla eg ut den største harddisken (den som er slave) og pcen fungerar heilt normalt. Skal prøve cable select, og ein ny flatkabel der Lenke til kommentar
treigen Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Strømforsyninga var ødelagt. Bytta den, og det heile ordna seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå