CrackaBoi Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Jeg har en laptop (Dell inspiron 500e) som jeg gar begynt å bruke såvidt som FTP server. Det innebærer at den står på i flere dager i uken, opptil 5. Den blir varm, men fryser ikke og er helt stabil Tar den skade av dette? Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 blir bestemor noe yngre med årene ? Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 Hva faen var det for noe? Skulle det være en vits var den skikkelig dårlig. Det er jo ikke sikkert at den tar noen skade av å stå på, jeg tror ikke det. Skulle bare være helt sikker Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Kommer jo litt an på HVOR varm den blir da, men nesten helt sikkert tar den ikke noe skade. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 er bestefar "HOTT" på bestemor ... Heehehehehehehehe Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Quote: On 2001-11-27 18:33, The Pirate skrev:Hva faen var det for noe? Skulle det være en vits var den skikkelig dårlig.Det er jo ikke sikkert at den tar noen skade av å stå på, jeg tror ikke det. Skulle bare være helt sikker Hei, Kommer an på, varierer fra maskin til maskin. Noen maskiner tåler det, mens andre gjør ikke det. Men jeg vil nok tro at den skal kunne tåle det, men det kommer helt sikkert til å redusere holdbarheten til batteriet ditt vil jeg antaa. _________________ Med vennlig hilsen, Mohammed Sourouri http://www.barbara.no [ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2001-11-29 01:59 ] Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Alt har en forventet holdbarhet, og jo mer du bruker det jo større er sjansen for at et problem skal oppstå. Sier ikke at det vil bli feil, men du trenger ikke være et geni for å forstå det. Leste for eksempel at keyboardet på laptopen min var testet og godkjent for 200 000 trykk pr tast. Det samme gjelder for de fleste andre komponentene også. Ville aldri brukt laptopen min som en ftp-server. Lite smart å bruke en slik maskin til det formålet. Går noe i stykker så er det jo flere tusen kroner rett ut med en gang. Du kan få tak i en rimlig ftp-server til rundt 1000-2000 kr... Lenke til kommentar
labri Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg har nok dessverre heller liten erfaing med laptop'er. Men jeg ville ihvertfall vært meget forsiktig med en slik dyr sak. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg er veldig "glad" i laptopen min, men seriøst, nå var det mange som advarte han med å ha maskinen sin oppe lenge. Jeg tror ikke din maskin vil ha noen invirkede skade på den. Den har en kjøler som skal "kjøle" ned når det blir for varmt. Og selv om den "forkorter" livet på en maskin så har det ikke så mye å si fordi ting i dataverden skjer så fort, når din maskin tar kvelden har det likevel gått såpass mange år at den ikke var verdt noe likevel. Så ikke vær redd å ha den på flere dager, den skal tåle det. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Levetiden blir alltid redusert når den står å går hele tiden. Og det går fortere jo varmere det blir. Men det er noe jeg mener du ikke behøver å bry deg om. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Til dere som hevder at PC-en går fortere i stykker ved å stå på 24/7; det er feil. Det som sliter mest på en pc er å bli skrudd på og av hele tiden. Dette gjelder selvsagt ikke slitasje produkter, slik som batteriet. Er ikke sikker på harddisken heller, men de pleier å ha ca. 100 000 timer MTF... Som tilsvare ca 11 år eller noe slikt... Batteriet derimot vil sakte men sikkert slites ut, vil jeg anta... litt etter hvor intelligent lader du har. de beste 'bypasser' batteriet når det er fullt, men de fleste lader bare i 'burst mode' når det er fullt... Tror du kan gjøre dummere ting enn å bruke den bærbare som FTP server, men også langt lurere ting... få deg heller en liten extra pc å sett opp den... er mitt råd da! Lenke til kommentar
protom Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Men er batteriet noe problem? Røkk det ut da vel:=) Lenke til kommentar
50z Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: On 2002-04-16 23:37, protom skrev:Men er batteriet noe problem?Røkk det ut da vel:=) endelig en som er fornuftig :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå