Gå til innhold

Størrelser på 3/8 slanger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overhodet ikke.

3/8" tilsvarer forøvrig 9,52mm, og forskjellen opp til 10mm er altså ikke særlig stor.

En nippel bør uansett være noe større enn innerdiameteren i slangen, gjerne 1mm eller 2.

Da får man en god og tett pasning.

Slangen skal uansett ikke være større enn nippelen!

Lenke til kommentar

Med silikonslanger og strips så kan slangene være såpass mye mindre ,men med PVC slanger så kan det bli mye banning hvis du har 1mm for store nippler. Men litt formfett (kan sikkert bruke mye annet også,men jeg bruker en boks jeg har stående) så går det meste til slutt ,men jeg la slangene i kokene vann.. også brukte jeg formfett.. Etter 2timer med stress så fikk jeg det til.. Med silikonslanger kunne dette ha gått så mye bedre ,men silikonslanger er vanskelige å få taki.

Skrue: Hvor kan jeg få taki billige 10mm silikonslanger? Trenger bare ca 1-2meter? Du er mer kjent på østlandet enn hva jeg er ;) Synes at det er tull med flere standarder. Men alle nipplene _JEG_ har vært borti har vært 10mm ,men det har vært forskjeller på slangene. De slangene jeg har nå er 10mm. (PVC fra clas ohlson.. Dårlige som fy)

Lenke til kommentar

Joda, 1mm eller 2 kan nok i mange tilfelle bli litt drøyt.

Men det er jo forskjell på PVC-slanger også, i den forstand som at enkelte nok fremstår som mykere enn andre.

Silikonslanger får du tak i hos Gummi AS K.Lund, i Stanseveien rett nedenfor her jeg bor. Og da har du nok en viss ide om hvor det ligger, i forhold til Gjelleråsen.

Btw; Er helt skrapa for slanger sjøl, så jeg må nok ned å handle litt før helgen, da fortrinnsvis 10mm ID.

Lenke til kommentar

Kjøp med litt ekstra slanger til meg. 2meter er egentlig nok siden jeg kun trenger mellom GPU og chipsett -> vanntank -> pumpe.

Jeg holder btw på å legge ut igjen prosjektet mitt.. Var på ingen måte ment å provosere altså ;)

Over til topic. Det er forskjeller på nippler også. Biltema sine 12mm nippler er ganske små iforhold til noen 12mm nippler (ikke 1/2"!). Disse var av plast og jeg husker ikke hvor jeg fikk taki dem ,men silikonslangen jeg brukte falt nesten av slangen (jeg testkjørte uten strips). Så det er små forskjeller overalt ;)

Lenke til kommentar
Disse var av plast og jeg husker ikke hvor jeg fikk taki dem ,men silikonslangen jeg brukte falt nesten av slangen (jeg testkjørte uten strips). Så det er små forskjeller overalt ;)

Da har du opplagt hatt et misforhold mellom nippel og slange.

En riktig montert silikonslange løsner rett og slett ikke....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...