xD^^ Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg Canon Powershot S2 IS, men ble slett ikke fornøyd. Derfor har jeg tenkt til å sende inn kameraet inn igjen og kjøpe ett nytt. Jeg har sett på 2 andre modeller. Fujifilm FinePix S5500 eller Panasonic Lumix DMC-FZ5 Noen erfainger eller meninger? Har selv brukt Fujifilm FinePix S5500 før, og er fornøyd, men jeg vet ikke om 3.8 Megapixels er nok. Håper på gode svar. Endret 2. august 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Denne tråd vender en del af mulighederne. Lenke til kommentar
Sven L Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Panasonic Lumix DMC-FZ5 har jo fått veldig god kritikk. Hva er det du ikke er fornøyd med på Canon-kameraet ditt da? Har selv akkurat kjøpt S2 IS og er foreløpig veldig godt fornøyd. Jeg synes forresten skjermen og den elektroniske søkeren har for lav oppløsning når en bruker manuell fokus. Jeg synes det burde bli nevnt i tester! Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Om du ikke ble fornøyd med Canon Powershot S2 IS kan jeg aldri tenke meg at du kan bli fornøyd med Fujifilm FinePix S5500 heller, da de er et mye gammlere kamra. Jeg selv har Canon Powershot S1 IS og er fornøyd med det. Hva er de som du ikke liker på kamraet da ? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Jeg har jo brukt S5500 før, og liker det. Synes knappene på S2 IS er klumpete, for stor skjerm. Klompete kamera i seg selv. Eneste jeg synes var bra var at det var raskt. Lenke til kommentar
dags Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 :!: Canon Powershot S2 IS skårer gjennomgående høyt på alle tester. Men vær klar over at all bruk av teleområdet på zoomen potensielt skaper uro og uskarpe bilder uten skikkelig støtte. Du kan jo forsøke å heve kjøpet, evt. forsøke å bytte til Fujifilm FinePix S9500 som kommer i slutten av september. Denne har 10,7x optisk zoom, 2x digital zoom og kan derfor gi f= 700mm. I tillegg vil den ha en CCD brikke på 9 Mpix. Vurderer sterkt dette kameraet selv i påvente av det perfekte digitale speilrefleks... Hvis ikke dette er nok for deg, ta en titt hos Samsung (15x zoom ++) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Ut fra hva du skriver, tror jeg du vil bli mer fornøyd med Panasonic Lumix FZ5. Det er en god del mindre, og føles mye mindre klumpete (er enig i at S2 IS virker fryktelig klumpete og stort å holde). FZ5 har stort sett de samme spesifikasjoner, bortsett fra vridbar skjerm, og er omtrent like raskt som S2 IS. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Takker for alle innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå