Gå til innhold

fra data -> Internett -> Faks | Mulig?

j--

Anbefalte innlegg

Heisann!

Unkelen min ringte meg i stad og spurte om det eksisterer et program som gjør dette:

Man Har en tekst på dataen som man skal sende til noen andre.

Man skriver inn faksnummeret man vil sende faksen til

Faksen dukker opp hos den andre personen.

Blir akkuratt som å sende faks uten at man scanner inn noe fra senderens side.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, han er nok interresert i noe som er gratis ja. Eller ihvertfall en engangsum slik at det ikke går et månedlig beløp.

Så litt på det dokumentet.. "Yes. There are many services that will let you use the Internet to send faxes. Some are free while others are pay services. Some services require that you can send and receive electronic mail, or that you have Web access. Others require you to install special software on your computer."

Fant vel egentlig ingen der som var gratis etter det jeg kunne se..

Lenke til kommentar

Om han har et telefonstikk i huset koster jo ikke et fax-modem så mye, og det er ingen faste utgifter i tillegg utover linje/vanlige tellerskritt.

Alternativt til fax-modem kan han kjøpe en kombinert skriver (Fax/Scanner/Skriver) som også trenger en analog/ISDN linje. Her følger det som regel med programvare for Datafax, og da kan han jo ta i mot faxer også.

Har han ikke telefonlinje men Telenor mobiltelefon kan han bestille tjenesten Mobilfax og laste ned programmet "SMS fra Outlook" gratis fra Telenor. Med dette programmet kan han sende SMS/MMS og Fax direkte fra PC/Outlook over mobilnettet med vedlegg av typen .pdf eller office dokumenter. (Heller ikke helt gratis naturligvis!)

Lenke til kommentar

jeg bruker pcen min daglig til å sende og motta fax.

Jeg har en 2 mbit linje, på denne har jeg iptelefoni fra telio, og via adapteret til telio sender jeg fax gratis. Trenger da ett fax modem i tillegg, koster vel 100 kr.

Programet jeg bruker er winfax fra symantec.

Er også innebygget faxprogram i windows xp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...