pcp160 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Nice work Joyern! Det er klart nesten alle løsninger har både fordeler og ulemper. "Ulempen" med din er jo at luften inn i radiator er noe varmere enn om den hadde vært tatt utenfra, men til gjengjeld slipper du noe kabinettvifter, pent er det, lett å komme til alle pci spor,sata,cmos osv. Der kan du fint ha vifteløs psu også. (Hvor er forresten psu'n?) Så veldig greit og fint ut syns jeg, liker tanken på utluftning av toppen sånn Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Er PCutstyr.no sene og sende pakker? Andre nettbutikker, sender varene neste dag . Ordrestatus: Plukkliste Ordredato: 17.08.2005 Pakkedato :18.08.2005 Ville hatt vannkjølingen til helgen..... Lenke til kommentar
smy Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 her er latman veien http://www.home.no/smy/dataromme/IMG_1008.JPG Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) lordsmygen Skrevet 20/08/2005 : 03:43 her er latman veien http://www.home.no/smy/dataromme/IMG_1008.JPG Ha ha... ja det var jo et nydelig stykke arbeid... Men skal ikke le så alt for høyt, selv har jeg ikke funnet plass til hverken tank, eller radiator inni kabinett. "Problemet" er jo at det faktisk er ganske så praktisk, tank er festet på baksiden, og lett og både fylle, og sjekke flow. Og med radiatoren et stykke unna i viduskarm, er kjempefint, god kjøling, ingen romoppvarming, mindre støy. Men fryktelig vakkert er det jo kanskje ikke... Har et ganske lite og dårlig utformet kabinett og en sånn 3x120mm radiator, så er nok bare og glemme innbygning uasett i den kassa. Men kom med flere bilder osv dere, er interessant og se, syns da jeg i alle fall Endret 20. august 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 det er skummelt med vifte i toppen av kabinettet for exempel vi du drikker brus så mister du glasset ned på kabinettet *lyd av datamaskin som slår seg av* Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Nå har eg fått eit helt nytt Chieftec Mesh Kabinett, og skal ha radiatoren i toppen inne i kabinetett, og da lurer eg på korleis eg skal ha det. Skal viftene suge eller blåse? skal eg ha viftene på toppen eller radiatoren? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Bobby1 Skrevet 20/08/2005 : 14:22 Nå har eg fått eit helt nytt Chieftec Mesh Kabinett, og skal ha radiatoren i toppen inne i kabinetett, og da lurer eg på korleis eg skal ha det. Skal viftene suge eller blåse? skal eg ha viftene på toppen eller radiatoren? Jeg personlig ville satt de til og suge, dette er såvidt jeg vet uten at forskjellen på noe vis er dramatisk, også den beste måten i fht radiatoren selv (at viftene suger gjennom den) Men ellers er det jo ikke ET korrekt svar på dette vil jeg påstå. Det kommer vel mest an på hva man prioriterer. Skal du ha kaldest mulig vann er det jo best og dra uteluften inn i radiatoren, men da dytter du også varm luft inn i kabinettet. Så jeg tror jeg vil foretrekke at det suges ut, da får du bra utlufting av kabinettet i samme slengen. Men ulempen blir jo at luften som kjøler radiatoren vil være noe forvarmet av komponentene inni kabinett. Sørger du for gode inntaksmuligheter for luften, tviler jeg på at luften blir veldig mye varmere. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Vet noen om vannblokken eg får med settet passer til ATI X700Pro PCI-e? Vannblokk: VGA Cooler VGA01/P2 (elbow fittings) Kom på og så på det nå Supports all Nvidia/Gforce and ATI/Radeon AGP cards. Edit: Fikset linken Endret 20. august 2005 av Bobby1 Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Nå har eg fått på plass alt Måtte vente i 2 veker på nytt PCB kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå