Vakta Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei På et hotell så har vi en pc som styrer Pay tv (Linux). Fra linux pcen så blir det sendt data til interface pc (Win XP pro) om hvilket rom som benytter seg av pay tv og det blir automatisk registrert inn i booking systemet hvilket rom nr det skal belastes. Programmet som kjører på interface pcen skal jeg se at den sender ( S ) og mottar ( R ) signal. Nå så sender den kun signal ,får ikke svar fra linux pcen. Etter torden vær så mista jeg forbindelsen mellom disse pcene, dette skjer via com port /seriell kabel. Hvordan kan jeg sjekke om com porten og interface pcen er i orden . Håper dettte ble forstålig. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 du kan bruke "hyperterminal" til det det ligger alerede i windows. når du kjører programet første valg skrive bare hei eller noe er samme hva egentlig. så kommer det opp en ny rute vel så den comporten du bruker. så velg du den bitraten du bruker normalt 9600 eller 56.000 så trykk "ok" så kommer det en tom skjerm alt som kommer inn på porten blir vist på skjermen. eller last ned : http://www.sysinternals.com/Utilities/Portmon.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå