tacomodo Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg merket i dag at om jeg tok på kabinettet mitt så får jeg støt. Ganske svakt og stikkende, og det virker som det kommer av VGA kabelen til skjermen. Er dette noe farlig jeg burde fikse, og i så fall hvordan? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ikke særlig farlig for helsa, men kan være destruktivt for PC om du stikker hånda inn i kabinettet. Kople PC til stikkontakt med jord. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Skulle være jord her. Det er sånn typisk jorda kontakt iallefall Lenke til kommentar
CybKnight Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Da har du muligens jordfeil. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg tror dette er ganske vanlig. Jeg opplever det i allefall på nesten alt utstyret mitt. Det er en betydelig spenningsforskjell mellom chassiset på maskin, skjerm og i enkelte tilfeller også skriver. Det er helt vanlig at det kommer en liten gnist mellom chassiset på maskinen og jord på kabelen når man kobler sammen enheter med 220-volt tilkobling. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Evt så kjøper du deg en slik en og kvitter deg med problemet. Alle burde egentlig kjøre en eller annen form for spenningsvern på PC-utstyret sitt. Men jeg tror de krever jordet kontakt alle sammen. Endret 4. august 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå