Black Star Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 zoomen på 10,7 er helt syk spør du meg :o 10,7 hva? Hvis det er 10,7x optisk zoom så har både Canon Powershot S2 IS, Panasonic Lumix FZ5 og Panasonic Lumix FZ20 mer optisk zoom (12x). Uansett er det vanskelig å si hva 10,7x optisk zoom egentlig er for noe, ettersom den ikke sier noe om hva laveste og høyeste brennvidde er. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 S 9000 har omregnet 28-300 mm tele ... 9 mega pixel ... det er vist lige så meget for at overgå spejlerefleks, hvor 350D og D70s har 8 og det spritnye d50 kun 6. Mit indtryk er, at når man er over 5-8 pixel er det primært optikken der spiller ind. en foldeudskærm nok godt til de få, men overkill til resten ... Men nok et godt kamera alligevel ... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det virker som om du er ute etter et kamera som er hakket bedre på papiret enn dette DiMAGE Z5. Jeg fikk prøve dette kameraet her om dagen og det imponerte meg virkelig. Kunne dette være noe? Eller er det speilrefleks du er ute etter? Uten å starte atter en diskusjon om oppløsning, så lurer jeg litt på hvorfor du setter 6mb som et krav? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 zoomen på 10,7 er helt syk spør du meg :o 10,7 hva? Hvis det er 10,7x optisk zoom så har både Canon Powershot S2 IS, Panasonic Lumix FZ5 og Panasonic Lumix FZ20 mer optisk zoom (12x). Uansett er det vanskelig å si hva 10,7x optisk zoom egentlig er for noe, ettersom den ikke sier noe om hva laveste og høyeste brennvidde er. så klart er det optisk, er jo totalt uinteressant å bruke digital zoom, da photohop o.l gjør den samme jobben på data'n Klart andre kameraer kan ha mer optisk zoom enn det kameraet jeg snakker om, jeg bare konstaterte at JEG syns 10,7 optisk zoom er ganske mye. I forhold til kompakt kameraer så har man ofte over en 3 dobling (referer til ~3x zoom) av zoom omfanget (kan man si det sånn?) Lenke til kommentar
FaMe Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Det virker som om du er ute etter et kamera som er hakket bedre på papiret enn dette DiMAGE Z5. Jeg fikk prøve dette kameraet her om dagen og det imponerte meg virkelig. Kunne dette være noe? Eller er det speilrefleks du er ute etter? Uten å starte atter en diskusjon om oppløsning, så lurer jeg litt på hvorfor du setter 6mb som et krav? Nei, jeg er ikke ute etter speilrefleks. Jeg er ute etter et kamera i samme klassen som det kameraet du referer til. Har tittet litt på det kameraet tidligere faktisk, men forkakstet det av en grunn jeg ikke husker nå. Designmessig synes jeg det er helt på bærtur sammenlignet med mange av konkurrentene. En god foto-faglig grunn til hvorfor jeg satte 6MB oppløsning som et krav har jeg ikke. Jeg har et kamera med 5MB oppløsning i dag. Synes jeg ofte har litt "lite å gå på" når jeg redigerer disse bildene i photoshop. Dette skyldes til en viss grad dårlig optisk zoom (3x) på mitt nåværende kamera. Jeg ønsker derfor muligheter for noe høyere oppløsning enn hva jeg har i dag. Er klar over at det er liten forskjell på 5MB og 6MB oppløsning, men et sted må man jo sette en grense. Er fullstendig åpen for gode kameraer i denne klassen selvom de "bare" har 5MB oppløsning. For øyeblikket har jeg bestemt meg for å vente noen uker til det foreligger tester av Samsung pro815 og Panasonic Lumix FZ30 før jeg fatter mitt valg. Skulle jeg kjøpt et kamera i dag, hadde nok valget falt på Nikon Coolpix 8800 (hvis jeg klarer å få tak i et eksemplar da....). Edit: Skriveleifer Endret 5. august 2005 av FaMe Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Det heter foresten 5 MegaPixler og ikke 5 MegaByte Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Designmessig synes jeg det er helt på bærtur sammenlignet med mange av konkurrentene. Hehe, det skal jeg si meg enig i! Jeg har ikke fått prøvd de andre kameraene du nevner så godt som dette Z5, men i bruk imponerte kameraet virkelig. Anti-Shake fikk jeg ikke testet, men ellers ikke dumt. Nå har jo Z3 kommet også, men det er hakket mildere på papiret. Jeg får se meg litt bedre rundt jeg også. Håper du skriver et inlegg her om hvordan du opplever kameraet du ender opp med tilslutt. Edit: Det blir forresten gøy å se hvor godt Minolta klarer å utnytte dette Anti-Shake-systemet sitt. Det kan jo i beste fall resultere i at objektiver får en finere pris en hva de har i dag Endret 5. august 2005 av Atanatar Lenke til kommentar
FaMe Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Håper du skriver et inlegg her om hvordan du opplever kameraet du ender opp med tilslutt. Will do! Blir nok ingen stor review, men en post med ting jeg oppfatter som positivt (og evnt negativt) med mitt nye kamera. Kanskje jeg får postet noen eksempel bilder også Gleder meg veldig til å få det i hus uansett hvilket av de jeg til syvende og sist lander på! Edit: Takk for den Afseth! Vet jo egentlig det, men er fort gjort å glemme i "kampens hete"....... Endret 5. august 2005 av FaMe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå